Δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά τα αυτοκίνητα… τουλάχιστον στον τομέα της ασφάλειας. Αυτή η σκέψη έχει απασχολήσει κατά καιρούς λίγο ή πολύ όλους τους φίλους της αυτοκίνησης. Και αυτό γιατί με το πέρασμα των χρόνων τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει δραματικά. Το γεγονός μάλιστα πως τα παλιότερα αυτοκίνητα είχαν πιο χοντρές λαμαρίνες στο αμάξωμα, για κάποιους σήμαινε πως είναι και πιο ασφαλή.
Δείτε ακόμη: Δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά… (+video)
Σύμφωνα με τον αμερικάνικο οργανισμό ασφαλείας NHTSA όμως, αυτό δεν ισχύει και το αναφέρει ξεκάθαρα στη νέα του έρευνα. Σύμφωνα με τους ελέγχους που έκανε «η πιθανότητα να σκοτωθεί κάποιος σε τροχαίο είναι πολύ πιο αυξημένη σε ένα παλιότερο αυτοκίνητο παρά σε ένα καινούργιο». Μάλιστα ο NHTSA συμβουλεύει τους αγοραστές να παίρνουν αυτοκίνητα που ταιριάζουν με τον τρόπο ζωής τους και ικανοποιούν τις μεταφορικές τους ανάγκες και να έχουν στο μυαλό τους πως κάνουν μία επένδυση για την ασφάλειά τους.
Διαβάστε επίσης: Πόσο ασφαλές είναι ένα αυτοκίνητο με σκουριά; (+videos)
Και για να αφήσουμε τα νούμερα να μιλήσουν, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Ο NHTSA κατηγοριοποίησε τα αυτοκίνητα σε επτά κατηγορίες: 2013-2017, 2008-2012, 2003-2007, 1998-2002, 1993-1997, 1985-1992 και 1984 και πριν. Το 55% τον θανάσιμων δυστυχημάτων (στα οποία οι θανόντες έχασαν τη ζωή τους μέσα σε 30 ημέρες από το ατύχημα), αφορά αυτοκίνητα από το 1985 και πριν. Στην άλλη μεριά, μόλις 26% των θανάτων έγινε με μοντέλα του 2013 έως το 2017. Επομένως, το συμπέρασμα είναι πως όσο πιο παλιό αυτοκίνητο έχετε, ειδικά αν αυτό είναι κατασκευής πριν του 1985, τόσο πιο πολύ κινδυνεύετε σε περίπτωση ατυχήματος.
Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα σημαντικά πιο στιβαρά πλαίσια με τις πολλές ενισχύσεις και ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και οι τουλάχιστον 6 αερόσακοι έχουν σώσει πολλές ζωές σε ατυχήματα.
Βέβαια τεράστιο ρόλο στην ασφάλεια των αυτοκινήτων έχουν παίξει τα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας, όπως είναι το ABS και το ESP, τα οποία έχουν σώσει πολλές ζωές με την σειρά τους.