Μετά την Κίνα και τις Η.Π.Α. ήρθε επιτέλους η σειρά μας να δούμε το αναβαθμισμένο VW Passat, τo οποίο δίνει περισσότερο σημασία στην ουσία, παρά το θεαθήναι.
Όπως παρατηρούμε, οι εμφανισιακές αλλαγές σε σχέση με πριν είναι ελάχιστες. Η μάσκα είναι πιο δυναμική και τα φωτιστικά σώματα ελαφρώς πιο αιχμηρά, φέρνοντας μια εσάνς από το Arteon στο μεσαίο σεντάν της VW. Πίσω υπάρχει νέο μοτίβο στα LED φωτιστικά σώματα και ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, ενώ η έκδοση R Line υιοθετεί πιο έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός (πιο επιθετικό splitter) και τις ζάντες αλουμινίου του Golf R. Έχουν προστεθεί νέοι χρωματικοί σχεδιασμοί και 2 νέα σχέδια για τους τροχούς από 17 μέχρι 19 ίντσες, όμως η γενικότερη αίσθηση δεν διαφέρει πολύ από αυτή του σημερινού Passat. Μέσα, όμως, είναι διαφορετικά τα πράγματα.
Δείτε ακόμα: Νέα VW Polo και Golf TGI με μεγαλύτερη αυτονομία
Όχι από πλευράς γραμμών, οι οποίες παραμένουν στον γνώριμο «καμβά» του απερχόμενου μοντέλου, αλλά από τεχνολογικής σκοπιάς. Το νέο σύστημα πολυμέσων MIB3 ενσωματώνει WiFi και τα συνηθισμένα Apple CarPlay – Android Auto, ωστόσο αυτό που ξεχωρίζει είναι η διαδραστική του τεχνολογία. Στα πρότυπα των Mercedes και BMW, ο οδηγός έχει την δυνατότητα φωνητικών εντολών με το «συνθηματικό» «Ηey, Volkswagen», ρυθμίζοντας τις παραμέτρους του συστήματος πλοήγησης, κλιματισμού, ηχοσυστήματος αλλά και γενικότερων λειτουργιών του αυτοκινήτου (όπως την ρύθμιση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, στις εκδόσεις R Line). Το μέγεθος της οθόνης στο κέντρο του ταμπλό κυμαίνεται μεταξύ 6,5-8 και 9,2 ιντσών, ενώ νέος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,7 ιντσών.
Το νέο Passat διαθέτει και δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης, με το Travel Assist να επιτρέπει στο γερμανικό μοντέλο να κινηθεί μόνο του σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα (πάντα με τον οδηγό να έχει τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι και τα μάτια στον δρόμο). Το ενεργό cruise control μάλιστα, χρησιμοποιεί τα δεδομένα του GPS και μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα αναλόγως κυκλοφοριακής συμφόρησης και συνθηκών, ενώ προτείνει εναλλακτικές διαδρομές προς αποφυγή μποτιλιαρισμάτων.
Κάτω από τα gadgets, το μεγάλο νέο αφορά την επιστροφή του υβριδικού GTE, το οποίο διαθέτει πλέον μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων-λιθίου 13 kWh. Σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ των 115 ίππων, το Passat GTE μπορεί να φτάσει έως τα 55 χιλιόμετρα αυτονομίας μόνο με το ρεύμα. Για τα υπόλοιπα φροντίζει ο 1.4 TSI των 156 ίππων, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 218 άλογα, που φτάνουν στους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου κιβωτίου DSG. Κατά τα λοιπά συναντάμε τον 1.5 TSI των 150 ίππων στη βάση της γκάμας, με τον 2λιτρο TSI να προσφέρεται σε δυο εκδόσεις (190 και 272 ίππων, η δεύτερη με σύστημα τετρακίνησης 4Motion) και να συμπληρώνει το βενζινοκίνητο παζλ του σεντάν από το Βόλφσμπουργκ.
Διαβάστε επίσης: «Στα πράσα» το νέο VW Golf
Στο πετρελαιοκίνητο στρατόπεδο πρεμιέρα κάνει ο νέος 2λιτρος TDI, με την ονομασία Evo, έχοντας απόδοση 150 ίππων. Κάτω από αυτόν συναντάμε τον κλασικό 1.6 TDI των 120 ίππων, ενώ από πάνω ο επίσης γνώριμος 2.0 TDI των 190 ίππων με μονό τούρμπο και 240 με διπλό.
Το επίσημο ντεμπούτο αναμένεται στο προσεχές Σαλόνι της Γενεύης, με τις πωλήσεις να ξεκινούν λίγους μήνες αργότερα.