Η Nissan αποδεικνύει πως είναι μετρ της προσαρμοστικότητας, καθώς παρουσίασε το LEAF 3.ZERO e+ και ουσιαστικά βελτίωσε τους δυο τομείς στους οποίους υστερούσε τρόπον τινά το ηλεκτρικό της μοντέλο: την ισχύ και την αυτονομία.
Εξοπλισμένο με μια μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου 62 kWh, το LEAF e+ (για συντομία) αποδίδει πλέον 217 ίππους (από 150 του απλού) και 340 Νm ροπής (από 319). Η αυτονομία του είναι αυτή, ωστόσο, που σημειώνει την μεγαλύτερη βελτίωση καθότι φτάνει τα 385 χιλιόμετρα – ένας αριθμός που ισοδυναμεί σε 7 περισσότερα σε σχέση με την βασική έκδοση του LEAF. Με μια επισήμανση: αυτό το νούμερο αντιστοιχεί στην ολική απόσταση που μπορεί να «βγάλει» μια φόρτιση. Η τυποποιημένη μέτρηση, αν προτιμάτε. Σε πραγματικές συνθήκες, η Nissan υποστηρίζει πως η μεγαλύτερη μπαταρία και ισχύ προσφέρει σχεδόν 120 χιλιόμετρα παραπάνω. Με δυο λόγια η επιπλέον ισχύς επιτρέπει στον οδηγό να πατάει λιγότερο το γκάζι, κάτι που σε συνδυασμό με τα επιπλέον στοιχεία της μπαταρίας «εκτοξεύουν» την δυνατότητα κίνησης. Πρακτικά, δηλαδή, η αύξηση της αυτονομίας ισοδυναμεί σε μια απόσταση Αθήνα-Βίλια και πίσω, κρατώντας και 20 χιλιόμετρα «κάβα». Αξίζει δε να σημειωθεί, πως τα 385 χιλιόμετρα είναι από τις μεγαλύτερες τιμές που συναντά κανείς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Δείτε ακόμα: Nissan LEAF: Από την Ευρώπη στην Ιαπωνία χωρίς καύσιμο (+video)
Οι επιδόσεις είναι επίσης βελτιωμένες, με τους Ιάπωνες να μην ανακοινώνουν ακριβή νούμερα αλλά να μας δίνουν ποσοστά. Η επιτάχυνση από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα έχει βελτιωθεί κατά 13%, ενώ η τελική είναι κατά 10% υψηλότερη (144 χλμ./ώρα η τελική του LEAF με την μπαταρία των 40 kWh, οπότε τα μαθηματικά μας δίνουν 158 χλμ./ώρα για το Ε+). Η επιτάχυνση για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα δεν ανακοινώθηκε, όμως κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ταχύτερη από τα 7,9 δλ. που χρειάζεται το απλό.
Φυσικά είναι παρόν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ProPILOT, το οποίο διατηρεί αυτόματα το αυτοκίνητο στη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο (ταχύτητες από 30 έως και 100 χλμ./ώρα), το κρατά στη λωρίδα του και ακόμη και μπορεί να το σταματήσει χωρίς ο οδηγός να πατήσει το γκάζι ή το φρένο.
Διαβάστε επίσης: Nissan Qashqai: Πρώτο SUV στην Ελλάδα από το 2008!
Το e-Pedal είναι μια νέα τεχνοτροπία, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού – πρακτική που ούτως ή άλλως ευνοεί ο τρόπος λειτουργίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Το LEAF e+ διαθέτει έναν ταχυφορτιστή 70 kW, ο οποίος μπορεί να φτάσει (ανάλογα το σημείο φόρτισης και την προσφερόμενη τάση) μέχρι τις 100 kW. Οι Ιάπωνες δεν ανακοινώνουν χρόνο φόρτισης, όμως δηλώνουν πως διαρκεί όσο και το απλό – δηλαδή 40 με 60 λεπτά για το 80% και κοντά στις 7 ώρες για «γέμισμα».