Ηλεκτρικός «πανζουρλισμός» παρατηρείται τις τελευταίες μέρες, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάζουν η μία μετά την άλλη τις προτάσεις τους για το -κατά γενική ομολογία- μέλλον της αυτοκίνησης. Σειρά πήρε η Kia με το e-Niro, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, ενώ θα ακολουθήσει και η ηλεκτρική έκδοση του Soul.
Δείτε ακόμα: Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό Audi e-tron (+video)
Αναφορικά με την κορυφαία έκδοση του e-Niro, διαθέτει μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου 64 kWh η οποία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 395 Nm ροπής. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,8 δλ., όμως αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τον κόσμο και αποτελεί την ουσία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η αυτονομία. Και εκεί το ηλεκτρικό crossover διαπρέπει, καθώς η Κia δηλώνει πως μία φόρτιση στην μπαταρία των 64 kWh (διατίθεται και με μικρότερη 39,2 kWh) εξασφαλίζει 485 χιλιόμετρα απρόσκοπτης κίνησης σε μικτές συνθήκες. Για καθαρά αστική χρήση, όπου τα συνεχή «σταμάτα-ξεκίνα» φορτίζουν την μπαταρία μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, η αυτονομία αγγίζει το απλησίαστο νούμερο των 615 χιλιομέτρων. Η μικρότερη συστοιχία των 39,2 kWh συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων, μπορεί να καλύψει 312 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες και η επιτάχυνση για το 0-100 χλμ./ώρα βρίσκεται στα 9,8 δλ.
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό έγκειται στο γεγονός πως αυτά τα νούμερα αφορούν τον νέο κύκλο μετρήσεων WLTP, ο οποίος έχει εκθέσει ουκ ολίγα αυτοκίνητα (ηλεκτροκίνητα και μη) με τους αριθμούς που τα αναγκάζει να δώσουν. Συνδεδεμένο σε έναν ταχυφορτιστή 100 kW, χρειάζονται μόνο 54 λεπτά για να επαναφορτίσετε την μπαταρία του e-Niro των 64 kWh στο 80%
Διαβάστε επίσης: H Kia σαρώνει σε αξιοπιστία σύμφωνα με την J.D. Power
Το νέο crossover παρέχει στον οδηγό μια σειρά τεχνολογιών που βελτιώνουν την αποδοτικότητα της μπαταρίας και αυξάνουν την αυτονομία του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, της λειτουργίας coasting (όταν δηλαδή το αυτοκίνητο κυλά χωρίς το πάτημα του γκαζιού) Coasting Guide Control (CGC) και της λειτουργίας πρόληψης κατανάλωσης Predictive Energy Control (PEC). Τα CGC και PEC συνδέονται με το σύστημα πλοήγησης και λαμβάνουν υπόψη τις επικείμενες στροφές και τις τοπογραφικές αλλαγές, γεγονός που τα βοηθά να υπολογίσουν και να προβλέψουν το αν ο οδηγός μπορεί να κινηθεί αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει, προκειμένου συγκεντρώσουν πρόσθετη ενέργεια.
Τα μεγάλα νέα αφορούν στο ότι τόσο το e-Niro, όσο και η plug-in υβριδική εκδοχή του, θα έρθουν στην Ελλάδα εντός του 2019! Όπως όλα τα Kia, θα καλύπτονται από την κορυφαία εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων της κορεατικής εταιρίας, στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται τόσο η μπαταρία όσο και ο ηλεκτροκινητήρας.