Η ασφάλεια που παρέχει ένα αυτοκίνητο είναι μείζονος σημασίας και ο αγοραστής ενός μοντέλου πρέπει να δίνει μεγάλη βαρύτητα, αφού αν τύχει και συμβεί η κακιά στιγμή, τότε το όχημα που βρίσκεται μέσα σε αυτό θα κληθεί να προστατέψει τη ζωή του. Ωστόσο, πλέον τα σύγχρονα αυτοκίνητα πρέπει να είναι και σε θέση να αποτρέψουν μια σύγκρουση μέσω των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτουν, όχι μόνο από ένα άλλο όχημα, αλλά ακόμα και από έναν πεζό η και ποδηλάτη.
Δείτε ακόμη: Τα best seller SUV της ελληνικής αγοράς
Πλέον ένα νέο αυτοκίνητο για να λάβει τη μέγιστη αξιολόγηση των 5 αστεριών από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP δεν είναι εύκολο, καθώς αξιολογείται η συμπεριφορά του σε διάφορα είδη προσκρούσεων, όπως και η αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης. Στον εξοπλισμό ασφαλείας θα πρέπει -μεταξύ όλων των άλλων- να έχει και νέας γενιάς σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος που να αναγνωρίζει εκτός από όχημα ή πεζό και ποδηλάτες και αναβάτες μοτοσυκλετών. Πληροφοριακά, το πρώτο μοντέλο που κατάφερε και πέρασε τις νέες και ακόμα πιο αυστηρές δοκιμασίες με 5 αστέρια ήταν το νέο Nissan LEAF.
To 2017 o Euro NCAP πραγματοποίησε πολλές δοκιμές, μεταξύ των οποίων υπήρξαν αρκετά σύγχρονα μοντέλα που αξιολογήθηκαν με 3 αστέρια, μέχρι και με κανένα. Εμείς, από όλα τα τεστ που έκανε πέρυσι ο Euro NCAP συγκεντρώσαμε τα νέα «πεντάστερα» μικρά και μικρομεσαία SUV, τα οποία προσφέρουν υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας.
Δείτε ακόμη: Tα πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα βενζίνης
Μεταξύ αυτών όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα, μεγαλύτερο ποσοστό στην ασφάλεια του οδηγού συγκέντρωσε το Mitsubishi Eclipse Cross (97%), στην ασφάλεια του παιδιού το VW T-Roc και το Opel Grandland X (87%), στην ασφάλεια του πεζού το Mitsubishi Eclipse Cross (80%) και στα επικουρικά συστήματα ασφαλείας το Toyota C-HR (78%).