Εδώ και πολλά χρόνια, οι Τούρκοι δουλεύουν πάνω στην κατασκευή του πρώτου ολοκληρωτικά δικού τους αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την Daily Sabah η ώρα της παρουσίασης έφτασε και πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV, φιλοτεχνημένο από τον Pininfarina!
Μπορεί η Τουρκία να διαθέτει πληθώρα εργοστασίων αυτοκινήτων, όμως όλα αποτελούν μέρος ξένων επενδύσεων (βλέπε μονάδες συναρμολόγησης Fiat, Renault, Ford, VW, Toyota, Honda κλπ). Γηγενές αυθύπαρκτο μοντέλο δεν υφίσταται, καθώς ακόμα και τα Tofas -που λογίζονται ως γνήσια τουρκικά αυτοκίνητα- αποτελούν μεταποιημένες εκδοχές παλαιότερων μοντέλων των Fiat και Renault. To όραμα των γειτόνων φαίνεται πως σύντομα θα υλοποιηθεί, δια χειρός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ο Πρόεδρος της Τουρκίας, πάντα σύμφωνα με τον εγχώριο Τύπο, θα αποκαλύψει το πολυαναμενόμενο αυτοκίνητο εντός των προσεχών εβδομάδων, στην επαρχία Κοτζάελι και συγκεκριμένα την πόλη Λίβυσσα. Μάλιστα ο Ερντογάν θα είναι ο πρώτος που θα το οδηγήσει επίσημα.
Δείτε ακόμα: Μεγάλη επένδυση στην Τουρκία για το Fiat Tipo
Το πρώτο αυτοκίνητο εξέλιξης και κατασκευής in Turkey πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV, με χρόνο φόρτισης τις 10 ώρες σε οικιακή πρίζα και τα μόλις 30 λεπτά με την χρήση ταχυφορτιστή. Ο «κράχτης», ωστόσο, είναι άλλος και ακούει στο όνομα «Pininfarina»! Ο φημισμένος σχεδιαστικός οίκος, που έχει δημιουργήσει μερικές από τις πιο συγκλονιστικές τετράτροχες παρουσίες (Alfa Romeo Giulietta Spider, Ferrari Testarossa, F40, 550 Maranelo και Maserati GranTurismo μεταξύ άλλων) βρίσκεται πίσω από τις γραμμές του τουρκικού SUV.
Το μεγαλόπνοο σχέδιο έφερε εις πέρας το fund Automobile Joint Venture Group, που αποτελεί μια κοινοπραξία των 5 μεγαλύτερων βιομηχάνων της χώρας. Ο CEO του ομίλου, Gürcan Karakaş, δήλωσε πως η παρουσίαση αργεί διότι εξελίσσεται ένα νέο σύστημα πλοήγησης, που θα αντικαταστήσει τα υπάρχοντα GPS και χρησιμοποιεί λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας και 3D γραφικά.
Διαβάστε επίσης: Πόσα Toyota έχουν παραχθεί σε Ευρώπη – Τουρκία;
Αξίζει να αναφερθεί πως οι εξαγγελίες για το πρώτα καθαρά τουρκικό αυτοκίνητο, έρχονται λίγες μέρες μετά το επίσημο «άκυρο» της VW για την κατασκευή εργοστασίου, λόγω της εισβολής των Τούρκων στη Συρία.