Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πως στοχεύει στον τριπλασιασμό της παραγωγής των αυτοκινήτων της στην Κίνα μέχρι το 2030, καθώς προσπαθεί να μη χάσει «το τρένο» του ανταγωνισμού στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη.
Σύμφωνα με το οργανόγραμμα των Ιαπώνων η Toyota σκοπεύει στην κατασκευή 3,5 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως στην Κίνα, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τις εισαγωγές στο μισό εκατομμύριο οχήματα. Επί του παρόντος, η φίρμα του Aichi παράγει 1,16 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα και εισάγει μόλις 150.000, φτάνοντας στο συνολικό νούμερο των 1,3 εκατομμυρίων μονάδων και αντιστοιχώντας σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 4,5%.
Δείτε ακόμα: Το Toyota Auris πέθανε… Ζήτω το Toyota Corolla!
Αν αυτοί οι αριθμοί ακούγονται μεγάλοι και αναρωτιέστε για ποιον λόγο η Toyota «καίγεται» να τους βελτιώσει -και εν συνεχεία, τριπλασιάσει- αρκεί να δούμε τις αντίστοιχες εμπορικές επιδόσεις των Volkswagen και General Motors, οι οποίες πωλούν πάνω από 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα έκαστη. Οπότε γίνεται προφανές το πόσο έδαφος καλείται να καλύψει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία εξ Ανατολών.
Μεγάλη ώθηση αναμένεται να πάρει από τη στροφή των Κινέζων στις «πράσινες» τεχνολογίες, με την κυβέρνηση να έχει θέσει ως ρεαλιστικό στόχο την κάλυψη του 1/5 των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από οχήματα εναλλακτικής ενέργειας, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το τεράστιο πρόβλημα ρύπανσης.
Για να εκπληρώσει τους στόχους, η Toyota θα ενισχύσει την κινεζική της χωρητικότητα στα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως στις αρχές της δεκαετίας του 2020, σταδιακά αυξανόμενη προς τα 3,5 εκατομμύρια οχήματα ανά έτος μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας. Μέρος του σχεδίου τους είναι η επέκταση της δυναμικότητας στην Tianjin κατά 120.000 μονάδες ετησίως, η οποία θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 1,76 δισεκατομμυρίων γιουάν (258 εκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με ένα έγγραφο που δημοσιεύτηκε σε διαδικτυακό μέσο της τοπικής κυβέρνησης.
Διαβάστε επίσης: Πόσα λεφτά βγάζουν οι εταιρείες αυτοκινήτου;
Επιπλέον, ένα νέο εργοστάσιο ικανό να παράγει 200.000 οχήματα ετησίως θα κατασκευαστεί στο Guangzhou, ως μέρος μιας κοινοπραξίας με την Guangzhou Automobile Group. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις θα επεκταθούν, αυξάνοντας την ετήσια παραγωγική ικανότητα σε 1,7 εκατομμύρια μονάδες έως το 2021.
Πέρυσι, η Toyota πούλησε περισσότερα από 2,4 εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ, τα οποία είναι σχεδόν διπλάσια από αυτά που διαθέτει στην Κίνα, πράγμα που δείχνει μόνο ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης στη Λαϊκή Δημοκρατία.