Το Honda HR-V είναι το νεότερο κόμπακτ SUV της ιαπωνικής εταιρείας, το οποίο επανέφερε από το 2015 που παρουσιάστηκε το όνομα «HR-V» στους κόλπους της φίρμας, μετά από μια σχεδόν 10ετία. Στη νέα του γενιά, το HR-V χαρακτηρίζεται και πάλι από το μικρό σε διαστάσεις αμάξωμά του (4.294 χλστ. μήκος), αλλά και παράλληλα, τους άνετους εσωτερικούς του χώρους λόγω της πολύ καλής εκμετάλλευσης της καμπίνας. Σχεδιαστικά, το HR-V διαθέτει ένα στρογγυλεμένο και μοντέρνο αμάξωμα, που ακολουθεί τις πρόσφατες σχεδιαστικές τάσεις των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας.
Στο πεδίο της τιμής, η Honda προσφέρει το HR-V με κόστος που ξεκινά από τα 22.575 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 i-VTEC και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στον εξοπλισμό «Comfort». Παράλληλα, ισχύει και έκπτωση 1.000 ευρώ που μειώνει το κόστος στα 21.575 ευρώ. Στην περίπτωση του HR-V με το ίδιο μοτέρ και το αυτόματο CVT κιβώτιο του μοντέλου της δοκιμής μας, η τιμή είναι πολύ πιο αυξημένη και αγγίζει τα 28.000 ευρώ, όμως ο εξοπλισμός είναι στο υψηλότερο από το Comfort επίπεδο Elegance, που περιλαμβάνει ένα υπέρ-πλήρες πακέτο άνεσης και ασφάλειας.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT
Μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό με άνετους χώρους
Στην καμπίνα των επιβατών του HR-V η Honda ακολουθεί μια οδηγοκεντρική και α λα κουπέ προσέγγιση, με το τούνελ της κονσόλας όπου φιλοξενείται και ο επιλογέας ταχυτήτων να είναι ιδιαίτερα υψηλό, κρύβοντας από κάτω του και μια έξυπνη θήκη για μικροαντικείμενα. Στο τμήμα της κονσόλας στο ταμπλό ξεχωρίζει επίσης το touch πάνελ για τα χειριστήρια του κλιματισμού, ενώ ακριβώς από πάνω του βρίσκεται η οθόνη αφής 7 ιντσών του στάνταρ συστήματος πολυμέσων Honda Connect. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πλήρους ρυθμίσεων κάθισμα, ενώ ακριβώς μπροστά του βρίσκεται ο πολύ σύγχρονος πίνακας οργάνων, που αλλάζει φωτισμό στο δακτύλιο του ταχύμετρου ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης (πράσινος στην οικονομική οδήγηση). Ποιοτικά, παρότι απουσιάζουν τα μαλακά στην αφή υλικά, τα πλαστικά είναι καλοφινιρισμένα και με πολύ καλή συναρμογή. Μεγάλα πλεονεκτήματα του εσωτερικού ωστόσο, αποτελούν οι πολύ άνετοι χώροι για 4 ενήλικες επιβάτες, οι πολλές πρακτικές θήκες, αλλά και τα πίσω καθίσματα «Magic Seats» που σηκώνονται και αναδιπλώνονται. Το πορτ-μπαγκάζ είναι επίσης μεγάλο, έχοντας χωρητικότητα 470 λίτρων μαζί με τον έξτρα χώρο που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο.
Εύκολα και ήρεμα…
Για όποιον θέλει ένα αυτόματο HR-V, η έκδοση της δοκιμής μας με τον 1.500άρη i-VTEC κινητήρα βενζίνης είναι η μοναδική επιλογή, αφού η Honda δεν συνδυάζει το αυτόματο κιβώτιο με τον diesel 1.6 i-DTEC (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του). Ειδικά για το κιβώτιο, πρόκειται για ένα Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) με αυτόματη λειτουργία ή manual μέσω χειριστηρίων πίσω από το τιμόνι, με τα οποία ο οδηγός χειρίζεται τις 7 «εικονικές» του σχέσεις. Στην πράξη το κιβώτιο αυτό εξασφαλίζει μια πολύ ομαλή και γλυκιά ανταπόκριση στην οδήγηση, ενώ παράλληλα, σε συνδυασμό και με την επιλογή ECON, φροντίζει ώστε να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης προς όφελος της κατανάλωσης. Από την άλλη βέβαια, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα, οι αντιδράσεις δεν είναι όσο άμεσες χρειάζονται, με το κιβώτιο να αυξάνει πολύ τις στροφές του μοτέρ, αυξάνοντας παράλληλα και τον θόρυβο που εισέρχεται στην καμπίνα. Στη σπορ λειτουργία του κιβωτίου η απόκριση είναι πιο καλή και οι στροφές ανεβαίνουν πιο άμεσα, όμως και πάλι ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα είναι αυξημένος. Πάντως, εάν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τη λογική οικονομίας του κιβωτίου μαζί και με το αντίστοιχο πρόγραμμα ECON μπορεί να εξασφαλίσει χαμηλή κατανάλωση, με τη δική μας μέση τιμή να βρίσκεται στα 7,1 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμα: Το καινοτόμο μοτέρ 1.5 λτ. τούρμπο της Honda (+video)
Ευχάριστο και άνετο στο δρόμο
Στο δρόμο το αυτόματο Honda HR-V παραμένει ευχάριστο, σταθερό σε κάθε διαδρομή και με πολύ καλή άνεση. Η ανάρτησή του, με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει τη σωστή ρύθμιση ώστε να φροντίζει να μην επηρεάζεται η προσφερόμενη άνεση κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα, να εξασφαλίζεται η σταθερότητα και οι μικρές κλίσεις από το αμάξωμα -παρά την απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ.- σε έναν δρόμο με στροφές. Στην εθνική, το HR-V ταξιδεύει με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους, φροντίζοντας παράλληλα να μεταφέρει ένα αίσθημα σιγουριάς στον οδηγό του. Προσόν του αυτοκινήτου αποτελεί και το ηλεκτρικό τιμόνι με την καλή αίσθηση και βάρος.
+ Σχεδίαση εσωτερικού, πρακτικότητα, άνεση από τη λειτουργία του κιβωτίου, χώροι, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός
– Τιμή, θόρυβος κινητήρα λόγω λειτουργίας κιβωτίου