Δοκιμή Honda e:Ny1 204 PS

Με την πρώτη ματιά φαίνεται ως μια έκδοση του HR-V, με διαφορετική μάσκα και ζάντες. Πίσω από αυτά, όμως, κρύβεται το εξηλεκτρισμένο πλάνο της Honda με ορίζοντα το μέλλον. Το e:NY1 είναι το αυτοκίνητο που βάζει για τα καλά την ιαπωνική φίρμα στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης, καθώς μπαίνει σε μια κατηγορία όπου γίνεται εμπορικός χαμός.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda και δεύτερο EV μοντέλο της, μετά το e, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του «Big H», αλλά και τον τιμοκατάλογο στη χώρα μας στις 53.900 ευρώ. Ωστόσο, αυτό το ποσό δεν έχει σχέση με το τι θα πληρώσει ο αγοραστής, καθότι η τελική τιμή διαμορφώνεται ακριβώς 14.000 ευρώ παρακάτω! Η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» μειώνει το κόστος κατά 8.000 ευρώ αρχικά, ενώ στη συνέχεια έρχεται μια γαλαντόμα έκπτωση 6.000 ευρώ (που ισχύει μέχρι την 1η Ιουνίου) από την ελληνική αντιπροσωπεία, για να «γκρεμίσει» την τιμή στις 39.900 ευρώ! Παράλληλα υπάρχει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Honda Dream Offers προσφέρει τις εξής επιλογές: 1) επιτόκιο 2,9% με ελάχιστη προκαταβολή 50% και έως 60 δόσεις, 2) επιτόκιο 5,5% με ελάχιστη προκαταβολή από 0% και έως 84 μήνες.

Κάθε πρόγραμμα συνοδεύεται με 5 χρόνια δωρεάν service, το οποίο καλύπτει το κόστος εργασίας και ανταλλακτικών στο ελληνικό δίκτυο επίσημων επισκευαστών της Honda για τα πέντε πρώτα χρόνια ή πέντε πρώτα service (όποιο συμβεί πρώτο), σύμφωνα με το σύστημα service reminder. Επίσης,  το Honda e:Ny1 συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια, συν 8 χρόνια εγγύηση της μπαταρίας EV ή 160.000 χλμ. για διατήρηση του 70% και άνω της χωρητικότητάς της. Σχετικά με τον εξοπλισμό τώρα, από την αρχική έκδοση Elegance  ανήκουν -μεταξύ άλλων- οι 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, το ενεργό cruise control, ο διζωνικός κλιματισμός, το infotainment με οθόνη 15,1 ιντσών και οι 18άρες ζάντες.

Σπορτίβ και επιβλητικό

Οι ομοιότητες με το HR-V είναι αναμενόμενες στη σχεδίαση, αφού κατ’ ουσία η ηλεκτρική εκδοχή του είναι το e:NY1. Οι λεπτομέρειες που το χαρακτηρίζουν, πάντως, κάνουν τη διαφορά. Η κλειστή μάσκα και οι πολυάκτινες 18άρες ζάντες αποτελούν τις σημαντικότερες, ενώ και το λευκό «Η» μπροστά συνιστά πρωτιά. Το ίδιο ισχύει για τη γραμματοσειρά του «Honda», στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, αλλά η αλήθεια είναι πως θα μπορούσε να διαφέρει περισσότερο από το υβριδικό αδερφάκι του. Η λωρίδα LED που ενώνει τα εμπρός φανάρια, ας πούμε, θα έδινε περισσότερο τεχνολογικό βάθος στην εμφάνιση, αν δεν άναβε μόνο στο ξεκλείδωμα και τη φόρτιση.

Οι κρυφές πίσω χειρολαβές και η κλίση της οροφής διατηρούν την κουπέ-SUV αύρα που μας αρέσει από το HR-V, ενώ και οι διαστάσεις παραμένουν στα ίδια, συμπαγή επίπεδα (μήκος 4.387 χλστ., πλάτος 1.790 χλστ., ύψος 1.584 χλστ. και μεταξόνιο 2.607 χλστ., 4.304 χλστ. μήκος το HR-V). Λιτές και καθαρές γραμμές, που αρέσουν σε όλους.

Άλλο επίπεδο high tech αίσθησης στο εσωτερικό

Όσο μοιάζουν εξωτερικά, τόσο διαφέρουν εσωτερικά. Το ταμπλό είναι μεν ίδιο με του HR-V, αλλά στο κέντρο του εδώ εμφανίζει μια απολαυστική οθόνη αφής 15,1 ιντσών, κάθετα τοποθετημένη κιόλας, για να δίνει καλύτερα την αίσθηση tablet. Δίπλα της ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στις 10,25 ίντσες, με τη γενικότερη φιλοσοφία να εκφράζει το μινιμαλισμό. Οι Ιάπωνες ελαχιστοποίησαν ακόμα περισσότερο τη χρήση διακοπτών και κουμπιών, κρατώντας μόνο εκείνον των φλας. Όλα τα υπόλοιπα μεταφέρονται στην οθόνη, και εδώ έρχεται η πρώτη φοβερά θετική εντύπωση.

Η Honda κατάφερε να δημιουργήσει μια από τις πιο εύχρηστες, ακριβείς και ευμαθείς οθόνες στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, χωρίζοντάς τη μάλιστα σε 3 επίπεδα προς βελτίωση (εκτόξευση καλύτερα) της εργονομίας. Το πάνω «διάζωμα» αφορά κυρίως το σύστημα πλοήγησης, το μεσαίο τις πιο συνήθεις λειτουργίες που ασχολούμαστε εν κινήσει (ηχοσύστημα, ραδιόφωνο κλπ) και το κάτω επικεντρώνεται στον κλιματισμό. Ούτε να περιφέρεσαι από μενού σε υπομενού, ούτε να παίρνεις μονίμως τα μάτια σου από τον δρόμο. Μόλις εξοικειωθείς μπορείς να περιηγείσαι δίχως καν να κοιτάζεις (σε κάποιες περιπτώσεις, μην υπερβάλλουμε), δείγμα του πόσο μελετημένο είναι το interface του συστήματος.

Από πλευράς ποιότητας κατασκευής το φινίρισμα των πλαστικών είναι εξίσου προσεγμένου, όπως και η σύσταση των υλικών. Στην αφή είναι μεν σκληρά, αλλά ταυτόχρονα σου δίνουν αυτή την -κλασική για εσωτερικό Honda- αίσθηση πως θα αντέξουν για μια ζωή. Στο ίδιο, κορυφαίο επίπεδο και η συναρμογή, η οποία δεν επιτρέπει καν ιδέα τριγμού. Όσον αφορά τους χώρους; Άνετες καταστάσεις για έως 5 ενήλικες, με το μεσαίο στο πίσω κάθισμα να απολαμβάνει το πολύ χαμηλό τούνελ και όλους μπόλικο αέρα για τα κεφάλια, παρά το σχήμα της οροφής. Τα 361 λίτρα του πορτμπαγκάζ συνιστούν τιμή στο μέσο όρο (αλλά και 26 παραπάνω από το HR-V), επωφελούμενα από το χαμηλό κατώφλι και το τετραγωνισμένο σχήμα του χώρου φόρτωσης.

Δυνατές επιδόσεις, καλή κατανάλωση

Περνώντας στο τεχνικό σκέλος, το e:Ny1 πατάει στην πρόσφατα εξελιγμένη πλατφόρμα e:N Architecture F, όπου το «F» δείχνει τον άξονα μετάδοσης («Front», ήτοι μπροστά) και ταυτόχρονα το δρόμο για όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά της Honda. Σε αντίθεση με το πισωκίνητο e, από εδώ και στο εξής όλα τα mainstream EV από Τόκιο μεριά θα είναι μπροστοκίνητα. Ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 310 Nm φροντίζει για τα δέοντα, ενσωματώνοντας τη μετάδοση και ζυγίζοντας συνολικά μόλις 77,4 κιλά!

Με 200+ άλογα, όσο κι αν το βάρος των 1.730 κιλών είναι αναμενόμενα υψηλό, το e:Ny1 δεν θα μπορούσε να είναι αργό. Τα 7,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι ενδεικτικά της όρεξης που έχει για επιτάχυνση, σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ειδικά στο πρόγραμμα Sport χαίρεσαι απόκριση από το δεξί πεντάλ, άσχετα που την ίδια ώρα βαραίνει υπερβολικά (και πολύ τεχνητά) το τιμόνι. Ένα τιμόνι, δε, που εμφανίζει τάσεις «ψαρέματος» στα βαθιά πατήματα του γκαζιού, αν και το torgue vectoring σπεύδει να το εξαλείψει. Περισσότερα για το οδηγικό σκέλος, όμως, εντός ολίγου.

Προς το παρόν μένουμε στην καλή μέση κατανάλωση των 20,2 kWh/100 χλμ., που μπορεί να δώσει στη μπαταρία των 68,8 kWh ελευθερία από την πρίζα για περίπου 350 χλμ. η δυνατότητα ταχείας φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή DC και υποδοχή CCS. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την προσθήκη 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά, λύνοντας τα χέρια σου σε περίπτωση ταξιδιού.

Στο ύψος του σε κάθε οδηγική συνθήκη

Το πάτωμα e:N Architecture F κάνει κι άλλα ωραία πράγματα, όπως το να φέρνει την κατανομή των μαζών όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο και χαμηλά, ευεργετώντας τη λειτουργία της ανάρτησης. Το σετάρισμα είναι σφιχτό, όπως περιμένεις σε ένα ηλεκτρικό, αλλά η απόσβεση είναι τέτοια που απορροφά την πλειονότητα των ανωμαλιών και κραδασμών. Άξιος συμπαραστάτης το 50άρι προφίλ των ελαστικών (με 225άρι πέλμα), που και τα αμορτισέρ βοηθάει, και τις ζάντες προστατεύει. Ακόμα ένα δείγμα του ότι οι μηχανικοί έψαξαν κάθε λεπτομέρεια, στην εξέλιξη του αυτοκινήτου.

Το e:Ny1 δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα ακόμα και όταν συναντά «χαρακώματα», αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πηγαίνεις «ντουγρού». Για εκτός δρόμου, ας πούμε, δεν προσφέρεται (135 χλστ. η απόσταση από το έδαφος). Για βουνό, αντίθετα, πολύ ευχαρίστως. Τα χιλιόμετρα που μπορείς να μεταφέρεις σε μέτριες-ανοιχτές καμπές φέρνουν στο μυαλό εικόνες από Type R, ενώ το ίδιο -τηρουμένων των αναλογιών και των παραλληλισμών- ισχύει για τα φρένα. Ο τρόπος που επιβραδύνει το e:Ny1 μόνο ηλεκτρικό 1,7 τόνων δεν θυμίζει, προσφέροντας παράλληλα εξαιρετική αίσθηση από το πεντάλ. Αν μάλιστα ρυθμίσεις την ανάκτηση ενέργειας (με τα paddles στο τιμόνι) στο ανώτερο επίπεδο, τότε μπορείς να προσομοιώσεις και λειτουργία one pedal drive (που δεν προσφέρεται).

(+) Τιμή, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, φρένα, χώροι, οθόνη και λειτουργία συστήματος πολυμέσων
(-) Αίσθηση τιμονιού, όχι τόσο διαφορετική σχεδίαση από το HR-V

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
204
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
310
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160 (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
18,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.387
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.584
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.607
Βάρος (κιλά)
1.730
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
361
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
53.900 ευρώ (39.900 ευρώ με έκπτωση και κρατική επιδότηση)
Get it on Google Play Download on the App Store