Δοκιμή Honda CR-V e:HEV 184 PS AWD

Η Honda είναι από τις πρώτες εταιρείες που έκαναν είσοδο στην κατηγορία των SUV, όταν αυτή ήταν άγνωστη και μάλλον κανείς δεν περίμενε την επιτυχία που θα είχε στο μέλλον. Το πρώτης γενιάς CR-V λανσαρίστηκε πριν από τρεις δεκαετίες (το 1995) για να φτάσει σήμερα αισίως στην 6η γενιά του, πλήρως εκσυγχρονισμένο, πιο πολυτελές, τεχνολογικά αναβαθμισμένο και άρτιο σε όλα τα επίπεδα. Το παγκόσμιο best seller της Ιαπωνικής μάρκας (5ο σε πωλήσεις στον κόσμο το 2023) είναι ένα πληθωρικό μεσαίο SUV, διαθέσιμο είτε με το full hybrid σύνολο e:HEV της δοκιμής, είτε -για πρώτη φορά- με Plug-in Hybrid (e:PHEV).

Η ολική αναβάθμιση του νέου Honda CR-V και τα ανώτερα χαρακτηριστικά του γίνονται αισθητά αμέσως, ενώ όπως όλα τα μοντέλα της Honda έτσι και αυτό γεμίζει σιγουριά και εμπιστοσύνη στον οδηγό του. Εξάλλου οι μηχανικοί της Honda έχουν βελτιώσει κάθε πτυχή του νέου μοντέλου για να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο πολλαπλών δραστηριοτήτων και αναγκών. Παράλληλα τα εξελιγμένα βοηθήματα οδήγησης, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και οι συνδεδεμένες τεχνολογίες, καθώς και η χρήση υλικών υψηλής ποιότητας σε όλη την καμπίνα, συμβάλλουν στη συνολική αναβάθμιση του οχήματος. Από πλευράς τιμών, το CR-V απευθύνεται σε ανώτερα κλιμάκια, όπως γινόταν άλλωστε πάντοτε, αφού ποτέ δεν ανήκε στην κατηγορία των οικονομικών SUV. Το υβριδικό CR-V 2WD εκκινεί από τις 54.400 ευρώ και το 4κίνητο ξεκινά από 57.900 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα σε όλα τα επίπεδα. Επίσης καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση, το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται εξτρά, ενώ μπορεί να αποκτηθεί με ευνοϊκή χρηματοδότηση και δωρεάν service.

Πιο κομψό και επιβλητικό από ποτέ

Το νέο CR-V είναι πιο ισορροπημένο σε σχεδιασμό από ποτέ άλλοτε, συνδυάζοντας με επιτυχημένο τρόπο το διακριτικό δυναμισμό με την πολυτέλεια και την πληθωρικότητα. Διατηρεί εν μέρει τη γνώριμη σιλουέτα του από το πλάι και πίσω, όμως μπροστά είναι τελείως αλλαγμένο και εμφανίζεται πιο επιθετικό με τα λεπτά παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και την τραπεζοειδή μεγάλη μάσκα. Στο πίσω μέρος του μεσαίου SUV, τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα αποτελούν μια σύγχρονη εξέλιξη του προγενέστερου CR-V, με τον εμφατικό φωτισμό LED να δημιουργεί μια σύγχρονη φωτεινή υπογραφή. Κάποιες λεπτομέρειες που βελτιώνουν τη ροή του αέρα, όπως είναι οι αεροκουρτίνες των εμπρός πλευρικών αεραγωγών, το επίπεδο δάπεδο και η αεροτομή οροφής. Παράλληλα το νέο CR-V μεγάλωσε αισθητά σε όλες τις διαστάσεις του και το μήκος του φτάνει τα 4.706 χλστ. έναντι 4.600 χλστ. το προηγούμενο CR-V. Επίσης, μετρά σε πλάτος 1.866 χλστ., ύψος 1.674 χλστ. (1.684 χλστ. το AWD) και μεταξόνιο 2.701 χλστ. (2.700 χλστ. το AWD).

Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ προσεγμένη ποιότητα

Από ένα SUV αυτών των διαστάσεων και τιμών, εύλογα περιμένει κανείς και γενναιόδωρα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό από πλευράς χώρων, εξοπλισμού και πολυτέλειας γενικότερα. Το νέο Honda CR-V αμέσως κερδίζει τις εντυπώσεις του παρατηρητή και σε επίπεδο αισθητικής και εργονομίας, αφού η καμπίνα του είναι ιδιαίτερα «νοικοκυρεμένη», χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, τεράστιες οθόνες και μηδενικά φυσικά χειριστήρια που είναι της… μόδας. Σχεδιαστικά ακολουθεί τη φιλοσοφία των επίπεδων επιφανειών και ίσιων γραμμών που πρωτοείδαμε στο νέο Civic, με το ταμπλό να είναι «καθαρό», λιτό με αεραγωγό πλήρους πλάτους, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη infotainment 9,0 ιντσών και ψηφιακό καντράν 10,2 ιντσών.

Η Honda έχει ταξινομήσει κατάλληλα τις εφαρμογές στο μενού, επιτρέποντάς στον χρήστη να βρει ό,τι θέλει αμέσως, δίχως να ταλαιπωρείται με περιττά υπομενού. Ο πίνακας οργάνων δεν αποσπά την προσοχή με φανταχτερά γραφικά και είναι ευκρινής. Την πολύ καλή εργονομία ενισχύουν τα εύχρηστα χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, όταν σε άλλα αυτοκίνητα έχουν και αυτά «φορτωθεί» στην οθόνη του infotainment. Οι μόνοι διακόπτες που χρειάζονται επανεξέταση, είναι αυτοί για τη μετάδοση της κίνησης γιατί μπερδεύουν τον οδηγό που κάθε φορά θα πρέπει να κοιτάει πιο κουμπί να πατήσει.

Από πλευράς ποιότητας, τα μαλακά και σκληρά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες είναι τόσο γεροδεμένα και καλοβαλμένα, με ελάχιστα διάκενα, που δίνουν με μιας την αίσθηση ότι θα αντέξουν για πολλά χρόνια και χωρίς τριγμούς. Όσο για τους χώρους, φτάνουν και περισσεύουν για τις μετακινήσεις 5 επιβατών. Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν δίχως πρόβλημα και οι πιο ψηλοί, ενώ το επίπεδο κεντρικό τούνελ εξυπηρετεί το μεσαίο φιλοξενούμενο. Εξαιρετικά πρακτικό είναι το πίσω κάθισμα το οποίο σύρεται σε μια διαδρομή έως 190 χιλιοστά και ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης έως 10,5 μοίρες. Πολύ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 587 λίτρων που φτάνει τα 1.642 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Υβριδικός κινητήρας υπόδειγμα

Την κίνηση του νέου Honda CR-V e:HEV αναλαμβάνει το πλήρως υβριδικό σύνολο που έκανε ντεμπούτο στο νέο Civic και ξεχώρισε αμέσως για τα άρτια χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Αποτελείται από ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson με ισχύ 148 ίππων και 186 Nm και δύο ηλεκτροκινητήρες 184 ίππων και 335 Nm. Το υβριδικό σύνολο εναλλάσσει αυτόματα τις λειτουργίες EV, Hybrid και Engine Drive, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να επέμβει πουθενά, αφού με το πάτημα του διακόπτη D όλα γίνονται πλήρως αυτόματα, ομαλά και χωρίς κάτι που να ενοχλήσει. Κάτι που συνδράμει και το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων eCVT, γιατί δεν συνοδεύεται από βουητά και άλλες «παρενέργειες» των CVT. Δίνει την αίσθηση ενός γρήγορου αυτόματου διπλού συμπλέκτη και για το λόγο ότι το σύστημα ελέγχου των αλλαγών ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την επιτάχυνση, προσομοιάζοντας αλλαγές ταχυτήτων.

Επιπρόσθετα, ο οδηγός του CR-V έχει στη διάθεσή του και τα προγράμματα Normal, Sport, Eco και Snow με το τελευταίο να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του γκαζιού για οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles για έλεγχο της δύναμης αναγεννητικής πέδησης του συστήματος e:HEV. Σε κάθε περίπτωση και όποτε ζητηθεί από το χρήστη, το CR-V e:HEV AWD επιταχύνει γρήγορα και χωρίς κομπιάσματα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.). Σίγουρα δεν έχει τα νούμερα των ελαφρύτερων Civic και ZR-V, όμως για τους 1,8 τόνους του είναι σβέλτο. Στα θετικά του γνωρίσματα και η χαμηλή κατανάλωση, αφού τα 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες είναι αντίστοιχα με μικρού SUV με 1.000άρη turbo κινητήρα. Στην πόλη ο οδηγός μπορεί να δει και 5 λτ./100 χλμ. με λίγη σύνεση στο γκάζι, εφόσον εκμεταλλεύεται την ηλεκτρική κίνηση.

Στιβαρό, άνετο και σίγουρο στο δρόμο

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς με το νέο Honda CR-V e:HEV θα νιώσει αμέσως τη σιγουριά και στιβαρότητα που αποπνέει το πολυτελές μεσαίο ιαπωνικό SUV. Οι μηχανικοί της Honda έχουν πραγματοποιήσει ενισχύεις σε διάφορα σημεία του αμαξώματος για τη βελτίωση της ακαμψία. Παράλληλα οι ανεξάρτητες αναρτήσεις υιοθετούν αμορτισέρ διπλού εμβόλου τεχνολογίας ARD, που αυξάνουν ή μειώνουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα κραδασμών όπως αυτές καθορίζονται από της οδηγικές συνθήκες. Σε πιο χαμηλές ταχύτητες κάποιες κοφτές ανωμαλίες των δρόμων περνούν με σχετικά ξερό τρόπο στο εσωτερικό, ωστόσο συνολικά το νέο CR-V είναι πολύ ξεκούραστο και φτιαγμένο για να διανύει με άνεση μακρινές αποστάσεις.

Ιδανικό πεδίο δράσης οι αυτοκινητόδρομοι, όπου «καταπίνει» χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία και ασφάλεια, ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Αναμενόμενα λόγω των αυξημένων του διαστάσεων δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τους στενούς και πηγμένους δρόμους των μεγαλουπόλεων. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές θα κάνει αισθητό τον όγκο του μόνο εφόσον πιεστεί, αλλά και πάλι οι όποιες αντιδράσεις του εξελίσσονται ήπια, προοδευτικά και ελεγχόμενα. Ταυτόχρονα το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης διατηρεί ενεργά τον έλεγχο του πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση σε δρόμους με στροφές και σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Τα 200 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος βοηθούν σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, ωστόσο το αυτοκίνητο δεν φτιάχτηκε για… εξερευνήσεις. Τα φρένα είναι πολύ αποτελεσματικά, τόσο σε απόδοση όσο και σε αίσθηση, παρά την ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Αντίστοιχα και το τιμόνι είναι όπως πρέπει σε ένα τέτοιο SUV, δηλαδή άνετο στους ελιγμούς και με σωστό βάρος – απόκριση σε γρηγορότερες ταχύτητες.

+: Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κινητήρας, κατανάλωση, ποιότητα, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά
-: Ευελιξία στην πόλη

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.993
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
148/6.100
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
189/4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
184
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
335
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
151
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.706
Πλάτος (χλστ.)
1.866
Ύψος (χλστ.)
1.684
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.806
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
587
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
67%
ESP
 
Αερόσακοι
11
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
57.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store