Η Fiat ανανέωσε το δημοφιλές μίνι μοντέλο της 500, το οποίο παρόλο που βρίσκεται στην παραγωγή από το 2007 παραμένει ακόμα νέο και πολύ trendy. Οι βελτιώσεις που έγιναν αφορούν τον σχεδιασμό του τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό, καθώς και την αναβάθμιση της ασφάλειας και τεχνολογίας. Εξωτερικά, το ανανεωμένο 500αράκι διακρίνεται από τα ελαφρώς διαφοροποιημένα στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας LED στα πιο μικρά κάτω, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα νέα πίσω φανάρια (ίσως τα προηγούμενα ήταν πιο όμορφα).
Το ανανεωμένο Fiat 500 είναι διαθέσιμο μόνο με κινητήρες βενζίνης, τον «παλαίμαχο» των 1.2 λτ. με 69 ίππους και τον καινοτόμο 2κύλινδρο TwinAir των 0.9 λτ. με ισχύ 85hp και 105hp. Οι τιμές του ξεκινούν από 12.620€, 15.400€ και 16.200€ αντίστοιχα, ενώ σύντομα αναμένεται και με πετρελαιοκινητήρα 1.3 λτ. 95 ίππων.
Παιχνιδιάρικο και πιο σύγχρονο το εσωτερικό
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Fiat 500 υπάρχουν πολλές αλλαγές, όπως είναι ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων U-Connect, το νέο ντουλαπάκι συνοδηγού, οι νέες ταπετσαρίες και οι αλλαγμένοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Ποιοτικά στα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δείχνουν συμπαγή και έχουν καλή συναρμογή, ενώ ιδιαίτερα παράπονα για την θέση οδήγησης και την εργονομία δεν υπάρχουν. Όσον αφορά στους χώρους, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα (εκτός από την φαρδιά κεντρική κονσόλα), όμως πίσω οι ανέσεις είναι περιορισμένες για τη μετακίνηση ενήλικων ατόμων. Ικανοποιητικός κρίνεται για τα δεδομένα της κατηγορίας ο αποθηκευτικός χώρος των 185 λίτρων.
Δυνατός αλλά με κραδασμούς ο 0.9 TwinAir των 105 ίππων
Ο 2κύλινδρος κινητήρας με απόδοση 105 ίππων προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο μίνι Fiat (0-100 χλμ./ώρα σε 10 δευτερόλεπτα), και φτάνει σε ταχύτητες που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν είναι μόλις 875 κ.εκ. Ωστόσο χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι το «κροτάλισμα» και οι κραδασμοί που γίνονται αισθητοί στο ρελαντί και στις χαμηλές κυρίως στροφές, θυμίζοντας περισσότερο ντίζελ παρά βενζίνης. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς δεν ενοχλεί και γενικότερα έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προ ανανέωσης 500 0.9 TwinAir 85hp που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα. Στην λειτουργία ECO παρουσιάζεται σχετικά ράθυμος και με όχι ιδιαίτερα καλή αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού. Όμως με το πάτημα του μπουτόν Sport, το μικρό turbo μοτέρ δείχνει την ισχύ και ροπή του (145 Nm στις 2.000 σ.α.λ.), μεταμορφώνοντας το αυτοκίνητο και κάνοντάς το αισθητά πιο ενδιαφέρον οδηγικά, σε συνδυασμό και με το τιμόνι που σφίγγει. Το 6τάχυτο κιβώτιο με την βολική θέση του επιλογέα δεν έχει και τόσο καλή αίσθηση και η κλιμάκωσή του είναι σχετικά πυκνή. Η κατανάλωση κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,8 λτ./100 χλμ., έναντι 4,2 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Fiat.
Ευέλικτο και ευχάριστο στο δρόμο αλλά με μέτρια άνεση
Με το Fiat 500 0.9 TwinAir 105 hp ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με ευελιξία μέσα στην πόλη, αλλά και γρήγορα εκμεταλλευόμενος τη δύναμη του κινητήρα. Η σφιχτή ανάρτηση και το κοντό μεταξόνιο των 2,3 μέτρων αναπόφευκτα δημιουργούν μια «νευρικότητα» στο αμάξωμα όταν κινείται πάνω από διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων και συνολικά η προσφερόμενη άνεση είναι στα μείον του. Παρά τις μίνι διαστάσεις του, το 500αράκι κινείται με ασφάλεια τόσο στις στροφές όσο και στους ανοιχτούς δρόμους, ενώ το τιμόνι διαθέτει καλή αίσθηση και ακρίβεια (κυρίως στην επιλογή Sport), όπως και τα θετικά σε απόδοση φρένα.
(+): Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, καλή ποιότητα κατασκευής, ασφαλής οδική συμπεριφορά, επιδόσεις
(-): «Κροτάλισμα» κινητήρα, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, άνεση ανάρτησης, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή