Το δημοφιλέστερο μοντέλο του C-Segment στην Ελλάδα το 2024, το Hyundai i30 Hatchback αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για όσους θέλουν ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο στις καλύτερες τιμές. Στην εισαγωγική έκδοση 1.5 MPi 96 PS πωλείται από μόνο 20.790 ευρώ, ενώ με τον σημαντικά πιο δυνατό turbo ήπια υβριδικό κινητήρα 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 PS ξεκινά από τις 23.790 ευρώ, προσφέροντας τα πιο πολλά άλογα στη χαμηλότερη τιμή της κατηγορίας -και όχι μόνο.
Το τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό αυτό σύνολο των 1.482 κ.εκ. με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 253 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ. Το τράβηγμα που παρουσιάζει είναι γεμάτο από τις χαμηλές στροφές, ενώ η πλήρης αξιοποίηση της ροπής γίνεται χωρίς ο οδηγός να πατάει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Παράλληλα το μοτέρ συνοδεύεται ιδανικά με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Με φουλ γκάζι το i30 επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ.) και εν κινήσει σε προσπεράσεις. Στις περισσότερες συνθήκες καθημερινής οδήγησης ή στο ταξίδι δεν υπάρχει λόγος ο οδηγός να δουλεύει τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, αφού έχει δύναμη από χαμηλά. Ταυτόχρονα το 48βολτο υβριδικό σύστημα με τη γεννήτρια-μίζα να συνδράμει έως 17 ίππους, βελτιώνοντας ακόμα πιο πολύ το τράβηγμα. Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες δοκιμής βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ., όμως μπορεί να πέσει και στα 6,5 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 85 ευρώ.
Το 1.500άρι turbo Hyundai i30 είναι και πολύ καλά σεταρισμένο στο δρόμο ως προς την οδική του συμπεριφορά, αφού από τη μία πλευρά δεν κουράζει τους επιβάτες του και από την άλλη είναι ιδιαίτερα σταθερό. Σημαντική είναι και η συνδρομή των πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, τους οποίους βρίσκει πλέον κανείς σε πολύ ακριβότερα ή premium αυτοκίνητα. Μαζί με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, οι αναρτήσεις του i30 φιλτράρουν με αξιοζήλευτο τρόπο τις αμέτρητες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Στα ατού του i30 συγκαταλέγονται ακόμα η ευκολία στους χειρισμούς και η φιλικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις ρουτίνας.
Στα θετικά γνωρίσματα του i30 ανήκει και το «νοικοκυρεμένο» εσωτερικό του. Αρχικά διακρίνεται για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, χαρακτηριστικό που το αντιλαμβάνεται άμεσα κανείς από τα μαλακά υλικά που καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των πάνελ όλων των θυρών, ενώ η γεροδεμένη συναρμογή ενισχύει την στιβαρότητα που αποπνέει το αυτοκίνητο. Οι σωστά τοποθετημένοι διακόπτες συμβάλλουν στην πολύ καλή εργονομία, μαζί με την εύχρηστη στάνταρ οθόνη πολυμέσων των 10,25 ιντσών. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα με ύψος άνω του κανονικού θα φιλοξενηθούν χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους ένα ικανοποιητικής χωρητικότητας πορτ μπαγκάζ 357 λίτρων με κανονικό σχήμα και σχετικά μεγάλο άνοιγμα.
Την πληρότητα που παρουσιάζει το i30 1.5 T-GDI 48V Hybrid 140 PS συμπληρώνει και ο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Premium: Διαθέτει οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, πλοήγηση, υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai Bluelink, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, 6 αερόσακους, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55R16, κ.λπ.