Το μεγαλύτερο έξοδο που έχει κάθε αυτοκίνητο είναι το κόστος σε καύσιμο, ειδικά όταν πρόκειται για μοντέλο με κινητήρα βενζίνης. Όταν για παράδειγμα ένας οδηγός διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο και έχει ένα μικρό ή μικρομεσαίο αμάξι που καίει 7-8 λτ./100 χλμ., τότε η ετήσια δαπάνη για αμόλυβδη κυμαίνεται μεταξύ 1.900-2.200 ευρώ (με τρέχουσα μέση τιμή 95άρας στα 1,834 ευρώ/λτ.). Παράλληλα τρέχουν και άλλα αναπόφευκτα έξοδα (ασφάλιστρα, service, τέλη κυκλοφορίας, κ.λπ.), συν τη μηνιαία δόση σε περίπτωση αγοράς με χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Οπότε θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να κάνει σωστά τους υπολογισμούς του, προκειμένου να μπορεί να καλύψει όλα αυτά τα έξοδα.
Μια πρόταση αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου και μάλιστα μικρομεσαίου SUV το οποίο συμφέρει τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση, είναι το νέο Dacia Duster ECO-G 100 με τον κινητήρα που χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το πολύ φθηνό υγραέριο. Το γαλλο-ρουμάνικο SUV είναι και εξαιρετικά προσιτό στην απόκτησή του, μιας και στοιχίζει από μόνο 19.950 ευρώ. Αν πάλι ο πελάτης δεν θέλει να δώσει όλο το κεφάλαιο, τότε υπάρχει και η εναλλακτική λύση της χρηματοδότησης. Ενδεικτικά, με προκαταβολή 10.450 ευρώ και ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο 6,90%, η μηνιαία δόση βγαίνει στα 150 ευρώ για διάρκεια 84 μηνών.
Τα προαναφερθέντα ποσά ισχύουν για το Dacia Duster στη βασική έκδοση Essential ECO-G 100, απευθυνόμενη στο κοινό που θέλει ένα άνετο SUV με κινητήρα που ενσωματώνει κιτ LPG από το εργοστάσιο και προσφέρεται σε τιμή αντίστοιχη με μικρού χάτσμπακ. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρας φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κλιματισμός. Δεν έχει σύστημα πολυμέσων, αφού το ρόλο αυτό αναλαμβάνει το smartphone με την εφαρμογή πολυμέσων Media Control. Όμως και στην επόμενη έκδοση Expression, το Duster ECO-G 100 παραμένει πάρα πολύ οικονομικό με τιμή από 22.390 ευρώ και χωρίς καμία έλλειψη στον εξοπλισμό. Επιπρόσθετα του Essential περιλαμβάνει οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, εμπρός υποβραχιόνιο και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Duster ECO-G 100 είναι ότι ο κινητήρας του μπορεί να καταναλώνει LPG, το οποίο επιλέγεται με το πάτημα του σχετικού διακόπτη που είναι τοποθετημένος χαμηλά στο ταμπλό. Η μεγάλη δεξαμενή υγραερίου των 51 λίτρων εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία, ενώ για μακρινά ταξίδια ή αν δεν γίνει ανεφοδιασμός LPG (ουσιαστικά αδύνατο γιατί υπάρχουν παντού πρατήρια LPG) υπάρχει και η «καβάτζα» του ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων. Με νορμάλ οδήγηση και μέση κατανάλωση 9,6 λτ./100 χλμ. για υγραέριο, τα 100 χλμ. στοιχίζουν σχεδόν 9 ευρώ (με τιμή LPG 0,977 ευρώ/λτ.). Με τη βενζίνη καίει 8,2 λτ./100 χλμ., ή 15 ευρώ/100 χλμ., δηλαδή 900 ευρώ περισσότερα στα 15.000 χλμ. συγκριτικά με το LPG. Επίσης, με την επιλογή του υγραερίου αποδίδει καλύτερα έναντι της βενζίνης (100 PS και 170 Nm, έναντι 91 PS και 160 Nm), προς όφελος και των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 13,2/14,0 δλ.).
Το νέο Dacia Duster ECO-G 100 είναι πολύ οικονομικό στις μετακινήσεις του, αλλά και ασφαλές σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς σε στροφές που δεν συμβαδίζουν με το οικογενειακό και εκτός δρόμου προφίλ του, το Duster είναι πλήρως ελεγχόμενο, καθόλου άτσαλο στις αντιδράσεις του και «συγχωρεί» λάθη με τη βοήθεια του αποτελεσματικού ESP. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο είναι άνετο για τους επιβάτες του, οι οποίοι απολαμβάνουν ευρυχωρία και έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ 513 λίτρων.