Η Nissan ξεκίνησε τη διάθεση του Nissan Micra με τους νέους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ., οι οποίοι ενισχύουν περεταίρω τις επιδόσεις, ενώ ντεμπούτο κάνει και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic για ακόμα περισσότερη άνεση στην οδήγηση. Επιπλέον, το Micra είναι διαθέσιμο με το ολοκαίνουργιο σύγχρονο σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect, με πιο σύγχρονη οθόνη 7 ιντσών και με σημαντικά βελτιωμένη λειτουργικότητα.
Δείτε ακόμη: Nissan IMQ Concept: Έτσι θα είναι τo επόμενο Qashqai!
Τα δύο νέα μηχανικά σύνολα είναι τα 1.0 λτ. IG-T 100 PS και 1.0 λτ. DIG-T 117 PS, με το μεν πρώτο να αντικαθιστά το μοτέρ 0.9 TCe 90 PS και το δεύτερο να προσανατολίζεται στις πιο σπορτίφ επιδόσεις. Από πλευράς τιμών, το Micra 1.0 λτ. IG-T 100 PS στην αρχική έκδοση Energy κοστίζει από 14.290 ευρώ (15.350 ευρώ το Xtronic CVT), ενώ το 1.0 λτ. DIG-T 117 PS κοστίζει από 15.890 ευρώ στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Acenta (δείτε εδώ τις τιμές).
Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το Micra με τον κινητήρα 1.0 λτ. IG-T 100 PS, το οποίο είναι άμεσα διαθέσιμο και οδηγήσαμε από την Αθήνα έως τα Ίσθμια και πίσω, στα πλαίσια της πρώτης πανελλαδικής του παρουσίασης. Μετά το Πάσχα θα ξεκινήσει η διάθεση και του 1.0 λτ. DIG-T 117 PS, ενώ στα τέλη Απριλίου θα λανσαριστεί και το IG-T 100 PS Xtronic.
Αισθητά πιο αποδοτικός ο 1.0 λτ. IG-T 100 PS
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος IG-T βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής και είναι πιο δυνατός κατά 10 ίππους και 20 Nm ροπής σε σχέση με τον 0.9 TCe, εκπέμπει έως 15 γρ./χλμ. λιγότερο CO2 (103-105 γρ./χλμ.) και είναι πιο οικονομικός σε καύσιμο έως 0,7 λτ./100 χλμ. (4,5-4,6 λτ./100 χλμ.). Ταυτόχρονα έχει κερδίσει σημαντικά και σε επιδόσεις, αφού στην επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος έχει μειωθεί κατά 1,2 δλ. (10,9 δλ.) και η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 9 χλμ./ώρα (184 χλμ./ώρα).
Δείτε ακόμη: Νέα έκδοση Nissan Qashqai N-Motion
Οι τεχνικές βελτιώσεις που έχουν γίνει είναι πολλές και περιλαμβάνουν βελτιστοποιημένη ψύξη, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo, επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους, κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, ελαστικό βοηθητικό ιμάντα και σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα από χάλυβα.
Στην πράξη όλες αυτές οι αλλαγές έχουν βελτιώσει αισθητά την απόκριση και το τράβηγμα του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές και την ελαστικότητά του, κάτι που αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός, τόσο στις αστικές μετακινήσεις όσο και στους ανοιχτούς δρόμους. Σε ταχύτητες ταξιδιού η μακριά 5η ταχύτητα κρατάει χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.), ωστόσο δεν τον κρεμάει, αφού ακόμα και σε ανηφορικά τμήματα της διαδρομής δε χρειάστηκε να κατεβάσουμε ταχύτητα. Πρόσθετα η βελτιωμένη λειτουργία του κινητήρα και η ενισχυμένη ηχομόνωση έχουν μειώσει το θόρυβο που εισέρχεται στην καμπίνα. Όμως, στο ρελαντί οι δονήσεις από το 3κύλινδρο μοτέρ γίνονται αισθητές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Από πλευράς κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες, το trip computer έγραψε 6,4 λτ./100 χλμ. στη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Ίσθμια και πίσω, σε ταχύτητες κοντά στα νόμιμα όρια.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5D 116 PS
Όσον αφορά το ισχυρότερο μηχανικό σύνολο 1.0 λτ. DIG-T των 117 ίππων και 180 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ., κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ.) συνδυάζεται με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο και δεν πρόκειται απλά για μια βελτιωμένη και ισχυρότερη έκδοση του IG-T 100 PS, αλλά για έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα. Έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler, παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων που έγινε πρόσφατα διαθέσιμος στο Nissan Qashqai.
Ευχάριστο και νεανικό
Το Nissan Micra με τους νέους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες του 1.0 λτ. δεν άλλαξε σε σχεδιασμό και ξεχωρίζει για τη μοντέρνα και νεανική του εμφάνιση, τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό με την προσεγμένη ποιότητα. Επίσης, να σημειωθεί ότι μπορεί πλέον να εξοπλιστεί και με πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, τα οποία δεν μπορούσαν πριν να τοποθετηθούν ούτε εξτρά.
Στα θετικά του στοιχεία του Micra 1.0 λτ. IG-T 100 PS ανήκει ακόμα η ευχάριστη οδική συμπεριφορά και η αρκετά καλή του σταθερότητα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Για όσους πάλι αναζητήσουν πιο τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, το Micra 1.0 λτ. DIG-T 117 PS, εκτός από την περισσότερη δύναμη διαθέτει ακόμη πιο σφιχτή και χαμηλή ανάρτηση κατά 10 χλστ., καθώς και πιο κοφτερό τιμόνι με πιο γρήγορη κρεμαγιέρα.