Το Mitsubishi Outlander το γνωρίσαμε στις δύο πρώτες γενιές του στην Ελλάδα, όπου παρουσίασε αρκετά ικανοποιητική πορεία και είχαν κυκλοφορήσει αρκετά στους δρόμους. Ωστόσο, η οικονομική κρίση και ο 2.4 λτ. κινητήρας βενζίνης έβαλαν φραγμούς στη σταδιοδρομία του και το έκαναν ασύμφορο για τα εγχώρια δεδομένα.
Δείτε ακόμη: Πότε έρχεται στην Ελλάδα το νέο Mitsubishi L200;
Το 2012 έκανε την εμφάνισή του το τρίτης γενιάς Outlander και μάλιστα για πρώτη φορά σε υβριδική έκδοση με πρίζα. Η Mitusbishi κατέχει ηγετική θέση στα Plug-in Hybrid SUV στον κόσμο και έχει καταφέρει να κερδίσει το αγοραστικό κοινό, αφού είναι το Νο1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη μεταξύ 2015-2018 στην κατηγορία των SUV PHEV με 14% μερίδιο αγοράς, έχοντας σημειώσει σχεδόν 120.000 πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο και πάνω από 200.000 πωλήσεις παγκοσμίως το 2018.
Το 2015 παρουσιάστηκε το ανανεωμένο Outlander PHEV με πιο δυναμικό σχεδιασμό στο εμπρός κυρίως άκρο και επιμέρους βελτιώσεις. Το 2018 αντικαταστάθηκε ο κινητήρας βενζίνης των 2.0 λτ. με 2.4 λτ. για περισσότερη ισχύ και αναβαθμίστηκε το υβριδικό του σύστημα. Το πιο σύγχρονης τεχνολογίας μοντέλο της Mitsubishi, είναι πλέον διαθέσιμο και στην Ελληνική αγορά και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε.
Τα πρώτα στοιχεία που θα αναζητήσει κανείς, είναι η τιμή και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Το Outlander PHEV ξεκινά από 45.900 ευρώ στη βασική, αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Intense Plus (δείτε εδώ αναλυτικά τιμές – εξοπλισμό), ενώ η υβριδική του τεχνολογία και γενικά το σύστημα κίνησης είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω. Αργότερα, είναι πολύ πιθανό να εισαχθεί και με το 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, σε αισθητά χαμηλότερες τιμές και με 7 θέσεις.
224 συνδυαστικοί ίπποι και κατανάλωση 2,0 λτ./100 χλμ.
Την κίνηση του αμαξώματος των 4.695 χλστ. μήκους, 1.800 χλστ. πλάτους, 1.710 χλστ. ύψους, 2.670 χλστ. μεταξονίου και βάρους 1.880 κιλών (σχεδόν 200 κιλά ζυγίζουν οι μπαταρίες), αναλαμβάνει ένα υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 2.4 λίτρων και δυο ηλεκτροκινητήρες.
Δείτε ακόμη: Το Mitsubishi Evo ετοιμάζεται για μεγαλειώδες comeback!
Το μηχανικό σύνολο βενζίνης κύκλου Atkinson αποδίδει 135 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 211 Nm ροπής στις ίδιες στροφές. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 82 ίππων και 137 Nm ροπής και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει 95 ίππους και 195 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 224 ίππους και 338 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., αυτονομία 600 χλμ. (ρεζερβουάρ βενζίνης 45 λτ.), μεικτή κατανάλωση 2,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 46 γρ./χλμ. (WLTP). Η μπαταρία ιόντων-λιθίου 13,8 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως 57 χιλιόμετρα στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, όπου παρέχεται μέγιστη ισχύς 95 ίππων και ροπή 338 Nm, με την τελική ταχύτητα να μπορεί να φτάσει τα 135 χλμ./ώρα. Η φόρτισή της σε οικιακή πρίζα (συστήνεται για τη μακροζωία της) διαρκεί 5,5 ώρες σε 10A, ενώ σε ταχεία φόρτιση μπορεί να φτάσει σε 25 λεπτά το 80%.
Η μπαταρία διαθέτει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων και η χωρητικότητά της είναι εγγυημένη για διατήρηση του 70% ή περισσότερο για διάρκεια 8 ετών/160.000 χλμ. Όπως μας ανέφεραν τα στελέχη της Mitsubishi, για να επανέλθει η μπαταρία στην αρχική της κατάσταση (μετά την 8ετία) το κόστος της συντήρησης ανέρχεται περίπου στις 2.500 ευρώ και στην περίπτωση που χρειαστεί αντικατάσταση όλο το σύστημα των μπαταριών, που μπορεί να προκύψει ύστερα από πιθανό χτύπημα στο δάπεδο του αυτοκινήτου, το κόστος κυμαίνεται γύρω στις 7.500 ευρώ, σήμερα πάντα με τα τωρινά δεδομένα.
Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το απόλυτο Mitsubishi L200
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω 3 διαφορετικών λειτουργιών: την EV, την Series Hybrid και την Parallel Hybrid. Στην EV το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, στην Series Hybrid ανεβαίνει έως τους 177 ίππους και ο κινητήρας αναλαμβάνει μετά τα 135 χλμ./ώρα ή όταν απαιτούνται περισσότερα από τα 70 kw (94 ίπποι) του ηλεκτροκινητήρα, ενώ στην Parallel Hybrid το ιαπωνικό SUV είναι στην μέγιστη απόδοση των 224 ίππων. Η ισχύς μεταδίδεται πάντα και στους τέσσερις τροχούς, μέσω του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης Super-All Wheel Control (SAWC). Το τελευταίο περιλαμβάνει τα προγράμματα Eco/Normal για αποδοτική λειτουργία 4WD σε όλες τις συνθήκες, Snow, Lock και Sport για πιο γρήγορη επιτάχυνση, κάτι που αμέσως γίνεται αντιληπτό.
Εστιασμένο στην άνεση
Στην οδήγηση, όλα αυτά τα μέρη του plug-in hybrid συστήματος συνεργάζονται σε απόλυτη ισορροπία μεταξύ τους και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τη μετάβαση και τη συνεργασία μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων. Στην υβριδική λειτουργία και ειδικά στην επιλογή Sport, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση και ο οδηγός νιώθει την ώθηση κατά την επιτάχυνση, βλέποντας και τη βελόνα του ταχύμετρου να ανεβαίνει χωρίς δυσκολία σε γρήγορους ρυθμούς.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 λτ. 163 PS CVT 4WD
Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι εστιασμένες στην παροχή της καλύτερης δυνατής άνεσης και στο χαμηλό θόρυβο κύλισης, που σημαίνει ότι το ιδανικό πεδίο κίνησης του Outlander PHEV είναι οι αυτοκινητόδρομοι. Στους πιο στενούς δρόμους με στροφές, το αμάξωμά του δείχνει τον όγκο και το βάρος του, εμφανίζοντας κλίσεις, ενώ η αίσθηση στην οδήγηση είναι αρκετά «μαλακή».
Ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα
Ο θάλαμος των επιβατών του Outlander PHEV χαρακτηρίζεται για τις καμπύλες επιφάνειές του και την συγκρατημένη του αισθητική. Μετά την τελευταία ανανέωση έχουν γίνει αλλαγές στον πίνακα οργάνων, στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα, όπου το βλέμμα εστιάζει στην οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Η εργονομία και η θέση οδήγησης δέχονται βελτιώσεις, ενώ από πλευράς ποιότητας η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα και συναντώνται μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες. Σε επίπεδο χώρων, πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα και έχουν στη διάθεσή τους 453 λτ. για τις αποσκευές.