Το υπάρχον τέταρτης γενιάς Mazda2 το οποίο λανσαρίστηκε το 2014, παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2019 με αισθητικές, μηχανικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Σήμερα, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Δείτε ακόμη: Γιατί το Mazda MX-30 έχει τόσο μικρή αυτονομία;
Ακόμα πιο ελκυστικό εξωτερικά
Εξωτερικά, το ήδη ενδιαφέρον και σπορτίφ Mazda2 απέκτησε ακόμα πιο ελκυστική εμφάνιση μέσω των διακριτικών αλλαγών που δέχτηκε. Συγκεκριμένα, το ανανεωμένο Mazda2 διακρίνεται από τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μάσκα, προφυλακτήρες και ζάντες αλουμινίου. Παρά το γεγονός ότι το μήκος του ξεπερνά τα 4 μέτρα (4.065 χλστ.), το Mazda2 δείχνει πιο κόμπακτ, χάρη στις καλοσμιλεμένες του επιφάνειες. Παράλληλα, το βαθύ κόκκινο χρώμα Soul Red του ταιριάζει τέλεια, όπως άλλωστε και στα υπόλοιπα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.
Βελτιωμένη ποιότητα και τεχνολογία
Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του Mazda2 με την λιτή αλλά μοντέρνα αισθητική. Υπάρχουν νέοι χρωματισμοί, νέες επενδύσεις και νέα διακοσμητικά. Όλα τα πλαστικά τμήματα στο ταμπλό είναι σκληρά στην υφή αλλά ποιοτικά και με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Μαλακό υλικό συναντάται στην οριζόντια επένδυση του ταμπλό, στη βάση της κονσόλας και στις εμπρός πόρτες, στο σημείο που ακουμπούν οι βραχίονες. Η εργονομία είναι πολύ καλή όπως και η θέση οδήγησης, ενώ οι χώροι για 4 επιβάτες ικανοποιούν, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 250 λίτρων.
Δείτε ακόμη: Οι τιμές του νέου Mazda3 Skyactiv-X 180 PS
Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η ηχομόνωση και έχουν ανασχεδιαστεί τα καθίσματα. Αναβαθμισμένος με την σειρά του είναι και ο εξοπλισμός. Το ανανεωμένο Mazda2 εφοδιάζεται με θερμαινόμενο τιμόνι, με πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων, με σύστημα καμερών περιμετρικού ελέγχου του αυτοκινήτου 360 μοιρών, με αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών, με σύστημα αναγνώρισης των πινακίδων κυκλοφορίας και με αυτόματα προσαρμοζόμενα φώτα LED.
Πολύ ευχάριστο στην οδήγηση
Οι μηχανικοί της Mazda έκαναν αλλαγές στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης του Mazda2. Το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο (κατασκευάζεται στην Ιαπωνία όπως όλα τα Mazda), κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις με το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Επίσης, η ανάρτησή του αν και είναι σχετικά σφιχτή περνάει με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και δεν «χτυπάει». Σημαντικό του προσόν ακόμη αποτελεί η πολύ ευχάριστη αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό του και η σπορτίφ οδική του συμπεριφορά σε διαδρομή με στροφές.
Ίδιοι κινητήρες με M Hybrid
Σε επίπεδο κινητήρων, το ανανεωμένο Mazda2 θα προσφέρεται με τα γνώριμα, άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G μηχανικά σύνολα των 1.5 λτ., ισχύος 75 και 90 ίππων, συνδυασμένα με 6τάχυτα κιβώτια (αντί 5 ταχυτήτων). Με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων θα διατίθεται μόνο ο «90άρης» κινητήρας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mazda2 1.5 SKYACTIV-G 90PS
Τα μηχανικά σύνολα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένα με τη νέα τεχνολογία Mazda M Hybrid. Αυτή χρησιμοποιεί μια μικρή ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (B-ISG) για να διατηρεί την ενέργεια που συνήθως χάνεται κατά τη διάρκεια της πέδησης. Αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται και χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, μειώνοντας το φορτίο του κινητήρα και εξοικονομώντας καύσιμα.
Η έκδοση των 1.5 λτ. με τους 90 ίππους που οδηγήσαμε, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές. Όμως, η επιτάχυνση που προσφέρει ειδικά εν κινήσει και τα αποθέματα ροπής είναι αισθητά χαμηλότερα σε σύγκριση με των turbo downsized κινητήρων (π.χ. 1.0-1.2 λτ.). Κάτι που σημαίνει ότι για να αναπτύξει ταχύτητα, θα πρέπει ο οδηγός να πατήσει πολύ βαθιά το γκάζι και ο κινητήρας να δουλέψει σε υψηλές στροφές.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Mazda3 SkyActiv-G122 2.0 Αuto
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | 1.5 75 PS | 1.5 90 PS | 1.5 90 PS AT |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.496 | 1.496 | 1.496 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 | 6 (auto) |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 75/6.000 | 90/6.000 | 90/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 135/3.800 | 148/4.000 | 148/4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 | 9,8 | 12,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 171 | 183 | 177 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 4,1/5,3 | 4,1/5,3 | 5,2/5,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 94/120 | 94/120 | 118/133 |
Βάρος (κιλά) | 1.025 | 1.025 | 1.030 |
*NEDC/WLTP |