To όνομα «Vitara» δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Από το 1988 που παρουσιάστηκε αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα του Έλληνα, με τον εκδρομικό χαρακτήρα και τις εκτός δρόμου δυνατότητες να δημιουργούν φανατικό κοινό. Μέσα σε 30 χρόνια, όμως, πολλά αλλάζουν. Όπως οι τάσεις της αγοράς, οι οποίες εκτίναξαν την δημοτικότητα των SUV και κατέστησαν ρομαντικό απομεινάρι των αναμνήσεων τα παραδοσιακά 4×4.
Η Suzuki δεν θα μπορούσε να αγνοήσει το εμπορικό ρεύμα και το 2015 παρουσίασε την 4η γενιά του λαοφιλούς μοντέλου της (τυπικά 2η, καθότι στο ενδιάμεσο μετονομάστηκε σε Grand Vitara). Πιο ασφάλτινο και προσεγμένο από ποτέ, το Vitara διατήρησε την παράδοση στο off roading, αφού πρώτα την προσάρμοσε στην κατηγορία των SUV. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν η συνήθης για Vitara: αποθεωτική. Παρόλη την επιτυχία του, όμως, οι Ιάπωνες προχώρησαν στην ανανέωση του best seller τους ακούγοντας τις επισημάνσεις πελατών και δημοσιογράφων, οι οποίες δεν αφορούσαν την τιμή και τον εξοπλισμό των εκδόσεων, όπου το Vitara διαπρέπει.
Ξεκινά από 15.990 ευρώ το δικίνητο GL με τον 1.000αρη BoosterJet των 112 ίππων και από 19.090 ευρώ το 1.400άρι turbo της δοκιμής με τους 140 ίππους και πιο πλούσιο εξοπλισμό. Τα τετρακίνητα μοντέλα ξεκινούν από 19.450 ευρώ και 21.450 ευρώ αντίστοιχα, ενώ διατίθενται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Δείτε όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων Suzuki
Διακριτικές εξωτερικές αλλαγές
Το ανανεωμένο Vitara διακρίνεται εξωτερικά από τη χρωμιωμένη μάσκα και τα κόκκινα καλύμματα στα πίσω φωτιστικά σώματα. Νίκελ συναντάμε επίσης χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, κατά μήκος της προστατευτικής ποδιάς, και στο σημείο όπου μέχρι πρότινος συναντούσαμε τους ψευδοαεραγωγούς, στο πλάι του καπό όπου ενώνεται με το παρμπρίζ. Οι ζάντες αλουμινίου επίσης έχουν νέα σχέδια, ενώ και τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι πλέον διάφανα.
Ουσιώδης αναβάθμιση και ποιοτικό εσωτερικό
Τα μεγάλα νέα αφορούν στην καμπίνα των επιβατών, εκεί όπου επικεντρώθηκε περισσότερο η Suzuki. Πλέον το ταμπλό του ιαπωνικού SUV διαθέτει αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, ανεβάζοντας επίπεδο την εμπειρία της παραμονής στο εσωτερικό του. Το ίδιο πλαστικό χρησιμοποιείται και στις πόρτες, στο σημείο που ακουμπάνε οι αγκώνες, ενώ στην έκδοση GLX οι επενδύσεις σε αυτές και τα καθίσματα είναι suede. Συνολικά, το φινίρισμα και η γενικότερη αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα είναι ολιστικά αναβαθμισμένη. Ανασχεδιασμένος, πιο σύγχρονος και με πληθώρα πληροφοριών είναι ο πίνακας οργάνων. Παράλληλα, ο οδηγός κάθεται άνετα, απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και εργονομία.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip
Από πλευράς χώρων δεν θα υπάρξει κανένα παράπονο από τέσσερις ενήλικες. Οι διαστάσεις του Vitara είναι από τις πιο συμπαγείς της κατηγορίας, με το μήκος να περιορίζεται στα 4.175 χλστ. και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,5 μέτρα ακριβώς. Με αυτά δεδομένα, η τιμή των 375 λίτρων του πορτμπαγκάζ κρίνεται ως αρκετά ικανοποιητική ενώ το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας.
Πολύ καλό πάτημα εντός και εκτός δρόμου
Οι κόμπακτ διαστάσεις ωφελούν την οδική συμπεριφορά, η οποία χάρη και στην σφιχτότερη ρύθμιση της ανάρτησης είναι από τις πιο ευέλικτες που συναντά κανείς στην κατηγορία.
Στρίβοντας με ταχύτητα νιώθεις το Vitara να μπαίνει ως ένα κομμάτι, με τις μάζες άψογα κοντρολαρισμένες από τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και ικανοποιητική ακρίβεια, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις «χάνει» σε επαναφορά ζητώντας ένα ίσιωμα από πλευράς οδηγού. Ο κύκλος στροφής εντυπωσιάζει, ευρισκόμενος στα μόλις 5,2 μέτρα και καθιστώντας τις αστικές μανούβρες παιχνιδάκι. Τα φρένα εκπλήσσουν ευχάριστα με την αίσθηση και την απόδοση, παραπέμποντας ευθέως σε κανονικό αυτοκίνητο.
Διαβάστε επίσης: Φουλ γκάζια με Suzuki Swift Sport 1.4T (+video)
Γενικότερα πίσω από το τιμόνι του Vitara θα αισθανθείς ότι οδηγείς SUV μόνο από την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης. Όταν η άσφαλτος τελειώσει θα πρέπει να έχεις κατά νου ότι δεν υπάρχει τετρακίνηση. Τα 185 χλστ. της απόστασης από το έδαφος αρκούν ακόμα και για «βρώμικους» χωματόδρομους, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει εγκράτεια και αυτογνωσία σχετικά με το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα δικίνητο SUV με ασφάλτινα ελαστικά.
Εξαιρετικός κινητήρας και κιβώτιο
Το στήσιμο του Vitara -μαζί με τα νέα πλαστικά στο εσωτερικό- είναι η μία έκπληξη. Η άλλη αφορά την συνεργασία επιπέδου σπορ κατασκευής μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου. Ο 1.4 BoosterJet αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., όμως η σφιχτή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου και η ελαστικότητα του μοτέρ φροντίζουν ώστε να υπάρχει τράβηγμα ακόμα και από τις 1.000 σ.α.λ. με 3η. Ο λεβιές του κιβωτίου από την μεριά του έχει θετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές, βοηθώντας τον οδηγό να «γράψει» 9,5 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και να επιταχύνει με σθένος μέχρι τα 200 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας (σύμφωνα με την εταιρία).
Στο ταξίδι το Vitara είναι ήσυχο και η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει 3.000 σ.α.λ. με 130 χλμ./ώρα με 6η ταχύτητα. Σε πολύ λογικά πλαίσια βρίσκεται η κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής περιορίστηκε στα -πολύ καλά- 7,7 λτ./100 χλμ.
+ Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, αίσθηση και κλιμάκωση κιβωτίου, αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό
– Επαναφορά τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες