Το 2009 η Skoda έκανε την πρώτη επιτυχημένη της είσοδο στα κόμπακτ SUV μοντέλα με το Yeti, το οποίο ανανεώθηκε το 2013, ενώ το διαδέχτηκε προς τα τέλη του 2017 το Karoq. Το νέο μικρομεσαίο SUV Skoda Karoq δεν έχει καμία σχέση με το Yeti που αντικαθιστά, αφού πρόκειται για ένα πλήρως εκσυγχρονισμένο σε κάθε επίπεδο αυτοκίνητο με μεγάλες ανέσεις, αυξημένα επίπεδα ασφαλείας, πλήρη εξοπλισμό και ευρεία γκάμα κινητήρων.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125 PS 4×2
Το Skoda Karoq διατίθεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI 116 HP και 1.5 TSI 150 HP, καθώς και με τους πετρελαίου 1.6 TDI 116 HP και 2.0 TDI 150 HP (ο τελευταίος με στάνταρ 4κίνηση). Το πιο οικονομικό σε τιμή Karoq 1.0 TSI 116 HP πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 19.900 ευρώ και συνοδεύεται από πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας συν ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών κ.λπ.
Με κομψό σχεδιασμό
Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει ο ελκυστικός σχεδιασμός του αμαξώματος του Karoq, το οποίο μοιάζει σαν ένα Skoda Kodiaq με πιο μικρές διαστάσεις. Το μήκος του Karoq φτάνει τα 4.382 χλστ., το πλάτος είναι 1.841 χλστ., το ύψος 1.603 χλστ. και το μεταξόνιο 2.638 χλστ. Το κομψό εμπρός άκρο του χαρακτηρίζεται από τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα LED, την τραπεζοειδή μάσκα και το ανάγλυφο καπό. Στο πλάι ακολουθούνται μοντέρνες γραμμές, όπως και στο πίσω τμήμα όπου κυριαρχούν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Η θετική εικόνα που λαμβάνει κανείς από την εξωτερική εικόνα του Skoda Karoq συνεχίζεται και στο εσωτερικό του. Σχεδιαστικά, οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες με τις απαλές καμπύλες συνθέτουν ένα ευχάριστο σύνολο, που δεν κουράζει στο μάτι. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί με τις θέσεις των διαφόρων χειριστηρίων, όπως και με το μενού του συστήματος πολυμέσων με την στάνταρ μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Παράλληλα, την πρακτικότητα ενισχύουν οι πολλές θήκες και αποθηκευτικοί χώροι που έχουν στη διάθεσή τους οι εμπρός κυρίως επιβάτες.
Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού του Karoq ανήκει και η προσεγμένη ποιότητα με το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών και την στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Πολύ καλοί με την σειρά τους είναι και οι διαθέσιμοι χώροι, αφού πέντε άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Προαιρετικά διατίθεται το σύστημα VarioFlex με τα τρία συρόμενα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα. Με το σταθερό πίσω κάθισμα το πορτ μπαγκάζ είναι τεράστιο (521 λτ.), πλήρως εκμεταλλεύσιμο και με πολύ μεγάλο άνοιγμα.
Άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Στην οδήγηση το Skoda Karoq συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με την ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, ενώ παράλληλα η ψηλή θέση οδήγησης (183 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος) και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες ευνοούν την περιμετρική ορατότητα. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω με τις αυξημένες διαδρομές και την κατάλληλη για τέτοιο όχημα ρύθμιση αμβλύνει με αρκετά ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο στις διαδοχικές και πιο έντονες περνά θόρυβος στο εσωτερικό.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC CNG
Κινούμενο στις ευθείες, το αμάξωμα του Karoq παρουσιάζεται σταθερό ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του σε πολύωρα ταξίδια. Σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η συμπεριφορά του ελεγχόμενη σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς, όπου θα ανοίξει ελαφρώς την πορεία του ή θα την κλείσει κατόπιν επιδίωξης του οδηγού και με απενεργοποιημένο το ESP. Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι ελαφρύ και ευνοεί στις αστικές μετακινήσεις, ωστόσο θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος στις στροφές και σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Τέλος, τα φρένα με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς είναι ανθεκτικά και αποτελεσματικά σε έντονη χρήση.
Επαρκής ο 1.0 TSI 116 PS κινητήρας
Ο βασικός 1.000άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 116 ίππων μπορεί σε κάποιους να ακούγεται λίγος για τις ανάγκες κίνησης των 1.265 κιλών του αμαξώματος, ωστόσο στην πράξη είναι επαρκέστατος και αρκετά πολιτισμένος. Παρά τους τρεις κυλίνδρους του δεν περνάει στο εσωτερικό ενοχλητικούς κραδασμούς ή θορύβους, από τις πολύ χαμηλές στροφές μέχρι τον κόφτη. Η ροπή των 200 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. ευνοεί σημαντικά την ελαστικότητα, αφού ακόμα και με μεγάλη ταχύτητα στο 6τάχυτο κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα το μοτέρ τραβάει από χαμηλά και γραμμικά. Στο ταξίδι η μακριά τελευταία σχέση κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ.) μαζί με το θόρυβο. Σε λογικά πλαίσια κυμαίνεται η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμη: Νέες τιμές Skoda και λανσάρισμα του Kodiaq Scout
(+) Χώροι, άνεση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός, τιμή
(-) Ελαφρύ τιμόνι