Η BMW Σειρά 6 Gran Turismo είναι η μία από τις τέσσερις επιλογές αμαξώματος που έχει όποιος θέλει να αγοράσει τη Σειρά 6, καθώς εκτός από την έκδοση Gran Turismo, υπάρχει η Coupe, η Convertible και η Gran Coupe.
Μάλιστα πριν από μερικούς μήνες η ελληνική αντιπροσωπεία της γερμανικής μάρκας, μας την παρουσίασε επισήμως και μας την παραχώρησε για δοκιμή στην έκδοση 630i GT. Μία έκδοση που προσπαθεί να συνδυάσει σχεδιαστικά στοιχεία από κουπέ αμάξωμα με πρακτικότητα και κύρος από σεντάν μοντέλο, έχοντας κάτω από το καπό της 2.0 λτ. κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 258 ίππους. Η τιμή της είναι φυσικά απαγορευτική για τους περισσότερους από εμάς, καθώς είναι στα 89.300 ευρώ (είναι η πιο οικονομική έκδοση στην χώρα μας), παρόλα αυτά τα όνειρα δεν απαγορεύονται ποτέ. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τι έχει να προσφέρει το γερμανικό μοντέλο.
Αλλαγή ονομασίας και ουσίας
Η BMW Σειρά 6 Gran Turismo έχει μία ιδιαιτερότητα. Δεν είναι απλώς ένα νέο μοντέλο. Είναι το μοντέλο με το οποίο οι Βαυαροί της BMW θέλουν να μας αλλάξουν την αντίληψη για το συγκεκριμένο είδος αμαξώματος. Και αυτό γιατί την γνωρίσαμε ως Σειρά 5 GT η οποία κατακρίθηκε αρκετά για την εμφάνισή της και στην πορεία μεταλλάχθηκε για να γίνει Σειρά 6 και να αποκτήσει έναν πιο… σπορ και συνάμα δυναμικό χαρακτήρα, χωρίς πάντοτε να ξεχνά το executive υπόβαθρό της. Δεν θα μπορούσε όμως, όπως είναι φυσικό μία αλλαγή ονομασίας από μόνη της να κάνει κάτι. Έτσι η BMW φρόντισε ώστε το αυτοκίνητο να είναι διαφοροποιημένο αισθητά και σε εμφάνιση. Το εμπρός μέρος του αμαξώματος, το οποίο πλέον έχει μήκος 5.091 χλστ. έχει να επιδείξει νέα μάσκα και ανασχεδιασμένα φώτα Adaptive LED, ενώ σε συνδυασμό με τα βράγχια στα εμπρός φτερά ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί στο 0,25 Cd. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, όπου ξεχωρίζουμε την αεροτομή με την αυτόματη ανάκληση, τα ανασχεδιασμένα φώτα και το νέο προφυλακτήρα. Οι πόρτες είναι χωρίς πλαίσιο παραθύρων και σε συνδυασμό με την έντονη κλήση της οροφής δικαιολογούν τα κουπέ στοιχεία.
Σαλόνι τεχνολογίας
Δεν θέλει και πολύ φαντασία εδώ που τα λέμε για να καταλάβεις πως το εσωτερικό της BMW Σειρά 6 GT είναι ένα αμάλγαμα τεχνολογίας και ποιοτικών υλικών. Και ανοίγοντας την πόρτα το καταλαβαίνεις. Η χειρολαβή είναι αφής και με το που την αγγίζει ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο, εφόσον αναγνωρίσει το high tech κλειδί με την έγχρωμη οθόνη αφής. Με το που κάθεσαι στη θέση του οδηγού το δερμάτινο κάθισμα σε αγκαλιάζει και τα μάτια σου ταξιδεύουν για μια πρώτη αναγνώριση στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του ταμπλό (10,25 ίντσες). Εξαιρετικά υλικά παντού, οθόνες με ευκρίνεια που θα ζήλευε ο… υπολογιστής σου και συναρμογή που μοιάζει ακλόνητη. Φυσικά αν έχεις εμπειρία από άλλα μοντέλα της BMW, όπως η Σειρά 5 δεν θα βρεις αλλαγές στην σχεδίαση, η οποία δίνει προτεραιότητα στην εργονομία και στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Όσον αφορά στην πρακτικότητα και στην εργονομία του αυτοκινήτου, μείναμε ικανοποιημένοι. Θήκες για αντικείμενα υπάρχουν πολλές, οι τσέπες στις πόρτες εμπρός και πίσω είναι μεγάλες, το ίδιο και το υποβραχιόνιο, ενώ ο χώρος για τέσσερις επιβάτες είναι υπεραρκετός (ο σχεδιασμός του πίσω καθίσματος με το εξόγκωμα στο κέντρο και το τούνελ δαπέδου κάνουν την ύπαρξη μεσαίου επιβάτη σχεδόν απίθανη). Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος καθώς ξεκινά από τα 610 λτ. και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.800 λτ.
Μικρό αλλά παντοδύναμο μοτέρ
Οι πιο παλιοί ή οι λιγότερο ενημερωμένοι, βλέποντας το 630i στην… ούγια της BMW θα φαντάζονται 3.000 κ.εκ. και έξι κυλίνδρους σε σειρά, κάτω από το καπό. Παρόλα αυτά η πραγματικότητα απέχει αρκετά από τη φαντασία αυτή. Συγκεκριμένα απέχει 1.000 κ.εκ. και δύο κυλίνδρους, αφού ο TwinPower Turbo βενζινοκινητήρας της 630i GT είναι τετρακύλινδρος, 1.998 κ.εκ. με τεχνολογία TwinScroll, Valvetronic και Double-VANOS και αποδίδει 258 ίππους από τις 5.000 έως και 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 1.550 έως και τις 4.400 σ.α.λ. Αφήνοντας τη θεωρία και τους αριθμούς στην άκρη, το μοτέρ αποδίδει γραμμικά την ισχύ του από χαμηλά και έχει ποιοτική λειτουργία, ενώ η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Steptronic, χαρίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Από την άλλη, έκπληξη και μάλιστα θετική αποτελεί η κατανάλωση, καθώς παρά τις πολύ καλές επιδόσεις και το υψηλό βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο αν και μειωμένο σε σχέση με το παρελθόν κατά 150 κιλά φτάνει στα 1.720 κιλά, η μέση τιμή της δεν ξεπερνά τα 9,8 λίτρα/100 χλμ.
Για οδηγούς όχι για σοφέρ…
Οδηγώντας την BMW 630i GT από τα πρώτα χιλιόμετρα, για να μην πούμε μέτρα, αντιλαμβάνεσαι πως οι μηχανικοί της γερμανικής μάρκας έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην αερανάρτηση του αυτοκινήτου (η βασική έκδοση έχει μόνο πίσω αερανάρτηση), η οποία δεν καταλαβαίνει από τις ελληνικές κακοτεχνίες των δρόμων, καταφέρνοντας παράλληλα να χαρίζει αμεσότητα στις αντιδράσεις του αμαξώματος. Το ύψος της είναι προσαρμοζόμενο κατά 20 χλστ. προκειμένου να περάσει το αυτοκίνητο από κάποιο εμπόδιο αν χρειαστεί, ενώ και η συμπεριφορά της αλλάζει αυτόματα αναλόγως της κατάστασης του οδοστρώματος και του στυλ οδήγησης. Φυσικά και σε αυτή την BMW ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει οδηγικά προγράμματα όπως τα Comfort, Eco Pro και Sport και να διαφοροποιήσει τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου κατά το δοκούν. Σίγουρα το πεδίο δράσης της BMW 630i GT δεν είναι οι σφικτές διαδρομές με τις απανωτές στροφές. Όσο καλοστημένη και αν είναι ο όγκος της δεν τη βοηθά. Το ταλέντο της θα το ξεδιπλώσει στον αυτοκινητόδρομο, στον οποίο μπορεί να ταξιδεύει άνετα και ήσυχα ακόμη και με… εξωπραγματικές ταχύτητες. Ο οδηγός μάλιστα έχει στη διάθεσή του ένα μπουκέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που κάνουν την οδήγηση ακόμη πιο ξέγνοιαστη και απολαυστική σε μεγάλες αποστάσεις.
+ Ποιότητα κατασκευής, εργονομία, εξοπλισμός, ασφάλεια, άνεση, ποιότητα και απόδοση κινητήρα, αυτόματο κιβώτιο, επιδόσεις, πορτμπαγκάζ, ηχομόνωση
– Ευελιξία εντός πόλης, ορατότητα προς τα πίσω