Το Kia Picanto αποτελεί μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, από την πρώτη γενιά του που λανσαρίστηκε το 2004. Στη νέα, τρίτη και πιο ανταγωνιστική από ποτέ άλλοτε γενιά του διατίθεται σε τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Οι δύο είναι ατμοσφαιρικές 1.0 λτ. 67 PS (δείτε εδώ τη δοκιμή) και 1.2 λτ. 84 PS (δείτε εδώ τη δοκιμή) και η άλλη είναι τούρμπο 1.0 λτ. με απόδοση 100 ίππους.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων ανά μάρκα
Η τελευταία είναι και αυτή που θα μας απασχολήσει σε αυτή την δοκιμή, η οποία προσφέρεται στη νέα έκδοση X-Line με τον crossover χαρακτήρα και έχει να επιδείξει πλουσιοπάροχο εξοπλισμό αλλά και μία σειρά από αισθητικές λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά. Όσον αφορά στην τιμή της, αυτή είναι στα 14.990 ευρώ, αλλά με την έκπτωση που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία διαμορφώνεται στα 14.290 ευρώ και καθίσταται έτσι πιο ελκυστική αγορά. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως διαθέτει ουσιαστικά τα πάντα στον εξοπλισμό του. Από δερμάτινο σαλόνι και ηλιοροφή, μέχρι οθόνη αφής 7 ιντσών, φώτα LED και διπλή απόληξη εξάτμισης. Πρόσφατα ξεκίνησε και η διάθεση της πιο οικονομικής έκδοσης X-Line Look του Picanto με τον κινητήρα 1.0 λτ. 67 PS (δείτε το εδώ).
Το πιο φρέσκο στην κατηγορία
Το Kia Picanto X-Line είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμών. Διαφέρει εμφανισιακά από τις πιο απλές εκδόσεις και ξεχωρίζει από τα διακοσμητικά ένθετα σε λαχανί χρώμα στους προφυλακτήρες και στη μάσκα, τα πλευρικά μαρσπιέ, τα προστατευτικά τμήματα γύρω από τους θόλους των τροχών, στις πόρτες, στους προφυλακτήρες και τις ασημί ποδιές. Τα τελευταία στοιχεία του χαρίζουν και μία πιο σκληροτράχηλη εικόνα, καθώς σε αυτά οφείλονται ο crossover χαρακτήρας του αλλά και οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις του. Συγκεκριμένα, το Picanto X-Line έχει μήκος 3.670 χλστ. πλάτος 1.625 χλστ. και ύψος 1.500 χλστ. την στιγμή που οι διαστάσεις του απλού Picanto είναι αντίστοιχα 3.595 χλστ. 1.595 χλστ. και 1.485 χλστ. (το αυξημένο ύψος οφείλεται στη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, λόγω ανάρτησης). Τη δυναμική του εικόνα ενισχύουν με την σειρά τους οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών με ελαστικά 195/45 και η διπλή νίκελ απόληξη της εξάτμισης.
Ευχάριστο και hi tech εσωτερικό
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του νέου Kia Picanto κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με το μοντέρνο του σχεδιασμό, τα ανοιχτόχρωμα υλικά και τον πλούσιο και συνάμα hi tech εξοπλισμό του. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά, για τα επίπεδα της κατηγορίας, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη συναρμογή τους. Φυσικά η έκδοση X-Line έχει τον δικό της χαρακτήρα, ο οποίος κερδίζει πόντους από τα δίχρωμα υλικά και τις λαχανί λεπτομέρειες με τις ραφές σε ανάλογο χρώμα, να βρίσκονται σε αρμονία με το αμάξωμα.
Το δερμάτινο σαλόνι είναι σίγουρα κάτι που δεν περιμένεις από ένα αυτοκίνητο πόλης και αποτελεί ευχάριστη έκπληξη. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων 7 ιντσών. Το τιμόνι είναι και αυτό δερμάτινο με χειριστήρια και τα πεντάλ είναι αλουμινένια. Σε κορυφαίο επίπεδο παραμένει και η ευρυχωρία του Kia Picanto, καθώς υπάρχει αρκετός χώρος για τέσσερις ενήλικες, οι θήκες μικροαντικειμένων είναι μεγάλες, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 255 λίτρα και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει στα 1.010 λίτρα.
Ένα μοτέρ σκέτη απόλαυση
Οι θετικές εκπλήξεις που μας έκανε το Kia Picanto X-Line συνεχίστηκαν και σε θέματα που δεν αφορούν στην εμφάνισή του. Και αυτό γιατί κάτω από το καπό του κρύβει ένα υπέροχο μοτέρ. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο 1.0 λτ. T-GDi βενζινοκινητήρα, που εδώ είναι στην έκδοση των 100 ίππων. Αυτοί αποδίδονται στις 4.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 172 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ.
Τιμές που χαρίζουν στο μίνι crossover 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Στην πράξη το μοτέρ σε κερδίζει με την ποιότητα λειτουργίας του, καθώς δεν ακούγεται ιδιαίτερα, ενώ οι κραδασμοί είναι ανεπαίσθητοι. Όσον αφορά στην απόδοσή του, είναι πάντοτε πρόθυμο να υπακούσει στις εντολές του δεξιού ποδιού. Ακόμη και με 100 χλμ./ώρα και πέμπτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων επιταχύνει αρκετά ικανοποιητικά (80-120 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.).
Ασφαλές και ευκολοδήγητο
Το Kia Picanto X-Line, παρά την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος κατά 1,5 εκ. καταφέρνει να διατηρήσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του στο δρόμο, χωρίς να έχει γίνει πλαδαρό λόγω κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές και μετατοπίσεις φορτίου κατά τα απότομα φρεναρίσματα/επιταχύνσεις. Βέβαια για να γίνει αυτό η Kia έπρεπε να διατηρήσει σφικτή την ανάρτηση θυσιάζοντας μέρος της άνεσης, χωρίς πάντως να γίνεται κουραστική σε καμία περίπτωση. Φυσικά δεν θα πρέπει να περιμένετε εκτός δρόμου ικανότητες από το αυτοκίνητο, παρά μόνο μια ελαφρώς πιο ξένοιαστη κίνηση σε χωματόδρομο. Από την άλλη, το Picanto X-Line παραμένει ευκολοδήγητο και ξεκούραστο, προσφέρει καλή ορατότητα, είναι ασφαλές και σταθερό, ενώ τα φρένα του (δισκόφρενα εμπρός/πίσω) είναι υπεραρκετά, ακόμη και σε ακραίες συνθήκες.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές των μοντέλων Kia
(+) Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πληρότητα εξοπλισμού, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, crossover χαρακτήρας
(-) Αεροδυναμικός θόρυβος, σκληρά καθίσματα