Η BMW X3 από την πρώτη γενιά της που παρουσιάστηκε το 2003 αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV ή SAV (Sports Activity Vehicle σύμφωνα με τη BMW) και μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί πάνω από 1,5 εκατομμύρια X3. Στη νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά της (κωδική ονομασία G01) διατηρεί την πολυτέλεια και τον σπορ χαρακτήρα που τη διέκρινε, προσθέτοντας ακόμα περισσότερη τεχνολογία και ανεβάζοντας και άλλο τον πήχη σε κάθε τομέα, αποτελώντας ένα πλήρες σε κάθε επίπεδο αυτοκίνητο, με το ανάλογο βέβαια αντίτιμο.
Οι τιμές της νέας BMW X3 στην πιο προσιτή έκδοση X3 sDrive18d ξεκινούν από 52.640 ευρώ, ενώ η επόμενη έκδοση της δοκιμής xDrive20d κοστίζει από 60.400 ευρώ. Στις εκδόσεις βενζίνης στη βάση βρίσκεται η xDrive20i στα 58.650 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές
Μεγαλύτερη αλλά ελαφρύτερη
Η νέα BMW X3 μπορεί να άλλαξε σημαντικά σχεδιαστικά και να μεγάλωσε, ωστόσο δεν παύει να είναι αναγνωρίσιμη και να διατηρεί κάποια παραδοσιακά σχεδιαστικά γνωρίσματα της μάρκας. Το μήκος της έχει φτάσει τα 4.708 χλστ. (έναντι 4.657 χλστ.), το πλάτος είναι 1.891 χλστ., το ύψος 1.676 χλστ. και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.864 χλστ. Παρόλα αυτά το βάρος μειώθηκε κατά 55 κιλά, χάρη στην εκτενέστερη χρήση ελαφριών υλικών, ενώ κορυφαία (σύμφωνα με τη BMW) είναι η αεροδυναμική της νέας X3 (Cd = 0,29). Ξεχωριστά αισθητικά γνωρίσματα της επιβλητικής X3 αποτελούν τα νέα φωτιστικά σώματα, το μακρύ καπό και ο κοντός εμπρός πρόβολος, η μεγάλη τρισδιάστατη μάσκα, τα τονισμένα νεύρα και τα παραλληλόγραμμα πίσω φώτα.
Άψογο ποιοτικά και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό
Πλήρως ανασχεδιασμένος είναι και ο θάλαμος επιβατών της νέας BMW X3, με το παραδοσιακά οδηγοκεντρικό ταμπλό. Στο «γρανιτένιο» ταμπλό με τις εξαγωνικές φόρμες υπάρχουν λίγα χειριστήρια προς όφελος της εργονομίας, ενώ κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 10,5 ιντσών και χειρισμό από απόσταση και μέσω του iDrive Controller που διατίθεται στάνταρ. Τα κορυφαίας ποιότητας μαλακά υλικά ντύνουν κάθε σχεδόν επιφάνεια, ενώ σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα βρίσκεται η συναρμογή των διαφόρων επιφανειών και το φινίρισμα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, θα βρει γρήγορα την κατάλληλη θέση οδήγησης και θα νιώσει αμέσως ότι βρίσκεται σε ένα φρούριο ασφαλείας. Την πληθωρικότητα του εσωτερικού ακολουθούν και οι διαθέσιμοι χώροι, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα άνετοι για τις μετακινήσεις έως 5 ενήλικων ατόμων. Το ίδιο ισχύει και για το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 550 λίτρων.
Σπορ συμπεριφορά και μεγάλη άνεση στο δρόμο
Ακλόνητη αλλά και πολύ άνετη είναι η νέα BMW X3 στο δρόμο, προσφέροντας απόλυτη σιγουριά στον οδηγό της σε όποια διαδρομή και να κινηθεί, αλλά και ξεκούραστες μετακινήσεις σε όλους τους επιβάτες, παρά τις 20 ιντσών ζάντες με τα ελαστικά 245/45 του αυτοκινήτου της δοκιμής με το πακέτο M. Το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, οι σωστά ρυθμισμένες ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και η προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου γίνονται αντιληπτά από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης. Οι μηχανικοί της BMW κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά τις μη αναρτώμενες μάζες στους τροχούς τοποθετώντας ακροαξόνια από αλουμίνιο, ελαφρύτερες σωληνωτές αντιστρεπτικές δοκούς αλλά και να βελτιστοποιήσουν τη γεωμετρία των εμπρός των τροχών. Παράλληλα, η αίσθηση του άμεσου στις εντολές του οδηγού τιμονιού, η ακρίβεια που παρέχει και το βάρος του έχουν βελτιωθεί χάρη στην αναβαθμισμένη κινηματική του άξονα και στην ηλεκτρική υποβοήθηση με λειτουργία Servotronic.
Μέσω του (προαιρετικού) διακόπτη Driving Experience Control, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων ECO PRO, COMFORT, SPORT και SPORT+ για περισσότερη άνεση ή σπορ αίσθηση. Στις ευθείες η νέα X3 καταπίνει χιλιόμετρα χωρίς να γίνεται αντιληπτή η ταχύτητα κίνησης, όπως και στις στροφές, όπου ο οδηγός θα μείνει έκπληκτος αν ρίξει μια ματιά στο ταχύμετρο για να δει με πόσα χιλιόμετρα στρίβει το μεγάλο SUV των 1,8 τόνων βάρους και με απόσταση από το έδαφος 204 χλστ.
Δείτε ακόμη: Στις Σέρρες με BMW M2, M4 και M5
Τα μέγιστα συμβάλλουν με την σειρά τους στα οδηγικά χαρακτηριστικά της νέας BMW X3 η τέλεια κατανομή βάρους 50:50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα και η παρουσία της τετρακίνησης xDrive. Αυτή κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες σε αναλογία 32/68 ενώ όταν χρειαστεί μπορεί να μοιράσει μέχρι και το 100% της ροπής σε κάθε άξονα. Επίσης, η γωνία προσέγγισης είναι 25,7 μοίρες, η ράμπας είναι 19,4 μοίρες, η αναχώρησης είναι 22,6 μοίρες και το βάθος βύθισης είναι 500 χλστ., δίνοντας τη δυνατότητα στη νέα X3 να κινηθεί και σε χωματόδρομους.
Κατάλληλος ο κινητήρας
Ο 2λιτρος ντίζελ των 190 ίππων και με την πλούσια ροπή των 400 Nm που αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ. είναι ιδανικός για τις ανάγκες κίνησης της νέας X3 και συνδυάζεται κατάλληλα με το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Η λειτουργία του είναι εξαιρετική, αφού οι επιβάτες δεν θα αντιληφθούν κάποιο ενοχλητικό θόρυβο ή κραδασμό στην καμπίνα, ενώ ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως ανά πάσα στιγμή τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα επιταχύνοντας γρήγορα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ.) και εν κινήσει μέσω και του γρήγορου και ομαλού στις εναλλαγές σχέσεων αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Παράλληλα, η κατανάλωση συγκρατείται σε λογικά επίπεδα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,2 λτ./100 χλμ.
+ Ποιότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, κινητήρας, επιδόσεις, χώροι επιβατών – αποσκευών
– Τιμή