Με diesel boxer κινητήρα της Subaru
Με την ονομασία «Ultra Light Vehicle» (ULV) το εικονιζόμενο όχημα θα είναι το επόμενο ελαφρύ στρατιωτικό όχημα μεταφοράς προσωπικού και επιχειρησιακών δυνατοτήτων του στρατού των Η.Π.Α., που θα αντικαταστήσει το Hummer. Αυτή τη στιγμή, δύο διαφορετικά πρωτότυπα πραγματοποιούν δοκιμές στη Νεβάδα και το Μέριλαντ, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει και οι δοκιμές βαλλιστικής και αντοχής σε εκρηκτικά. Ένα τρίτο πρωτότυπο ετοιμάζεται ήδη για μελλοντικές δοκιμές, οι οποίες θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2014. Ήδη, τα πρώτα δείγματα των δοκιμών είναι άκρως ενθαρρυντικά, με τους δοκιμαστές να τονίζουν την ευκολία στο χειρισμό του ULV, που θυμίζει αυτή πολιτικών SUV.
Το πρωτότυπο ULV αποτελεί προϊόν του Κέντρου Σχεδίασης και Εξέλιξης Αυτοκινούμενων Θωρακισμένων Οχημάτων των Η.Π.Α. (TARDEC), το οποίο από το 2010 έχει επιφορτιστεί την κατασκευή ενός νέου, ελαφρού σε βάρους οχήματος για τον αμερικάνικο στρατό. Οι απαιτήσεις του αμερικάνικου Υπουργείου ?μυνας έκαναν λόγο για την κατασκευή ενός οχήματος περίπου 6,5 τόνων, με δυνατότητα μεταφοράς βάρους περίπου 2 τόνων, τιμή 250.000 δολαρίων και δυνατότητα κατασκευής 5.000 οχημάτων για τον Στρατό των Η.Π.Α.
Το τελικό πρωτότυπο της TARDEC φθάνει σε βάρος του 6,3 τόνους, ωστόσο αυτό για το οποίο ξεχωρίζει αποτελεί το γεγονός ότι φέρει υβριδικό σύστημα κίνησης. Ειδικότερα, κάτω από το καπό του βρίσκεται ο αξιόπιστος 2λιτρος boxer-diesel της Subaru με 177 ίππους ισχύος και 350 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ Remy-410HVH HT. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύς έρχεται από μια νέας γενιάς μπαταρία Λιθίου Φωσφορικού άλατος σιδήρου και συνολικά, οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν επιπλέον μέγιστη ισχύ 244 ίππων με συνεχής ισχύ 88 ίππων. Η TARDEC υπόσχεται μάλιστα ότι το όχημά της μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό για 44 χιλιόμετρα, ενώ η τελική του αυτονομία μπορεί να φθάσει τα 542 χλμ. Από πλευράς επιδόσεων, η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 120 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-80 χλμ./ώρα επιταχύνει σε 16,2 δευτερόλεπτα.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι και οι εκτός δρόμου δυνατότητες του TARDEC ULV Prototype, αφού είναι σε θέσει να σκαρφαλώσει σε έδαφος με κλίση έως και 60%, ενώ μπορεί να κινηθεί και σε μια πλαγία με κλίση 40%. Η ανάρτηση έχει πολύ μεγάλη διαδρομή 457 χιλιοστών, ενώ το πάτωμα του ULV έχει σχεδιαστεί ώστε να αντέχει σε εκρήξεις από κάτω, μια από τις κύριες αδυναμίες των στρατιωτικών Hummer.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το video: