Με πολύ απλά λόγια, ευθυγράμμιση θέλει ένα όχημα όταν «τραβάει» (παρεκκλίνει από την πορεία του), το τιμόνι δηλαδή είναι στριμμένο και το όχημα πάει ευθεία. Πολλοί πιστεύουν ότι αυτό συνήθως οφείλεται σε κάποια λακκούβα/σαμαράκι που έτυχε να περάσει το αυτοκίνητο και ότι με χαμηλό κόστος και σχετικά γρήγορα το πρόβλημα θα λυθεί. Αυτή είναι όμως η μισή αλήθεια.
Σημεία που επηρεάζουν την ευθυγράμμιση
Μπαλάκι (σφαιρικός σύνδεσμος): Αυτό το εξάρτημα συνδέει το ψαλίδι με το άκρο. Αν έχει κοπεί θα έχει δημιουργήσει κενά (τζόγος) ανάμεσα στο άκρο και το ψαλίδι, με αποτέλεσμα ο τροχός που συνδέεται στο άκρο να χάνει την ευθυγράμμισή του. (Κόστος αντικατάστασης €30+)
Διαβάστε ακόμη: Προσοχή στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με αλλαγμένη πινακίδα!
Ακρόμπαρο: Συνδέει το τιμόνι – κρεμαγιέρα με το άκρο – τροχός. Αν έχει σημαντική φθορά, δηλαδή έχει κοπεί το λάστιχο του, θα έχουμε πάλι τζόγο με αποτέλεσμα ο τροχός να χάνει την ευθυγράμμισή του. (Κόστος αντικατάστασης €30 – €100)
Silent blocks ψαλιδιών: Είναι λαστιχένιοι σύνδεσμοι που ενώνουν τα ψαλίδια στο αμάξωμα. Αν έχουν κοπεί, το ψαλίδι θα έχει επίσης κενά (τζόγο) με αποτέλεσμα να έχει κενά και το άκρο με τον τροχό που είναι συνδεμένα με αυτό. Συνεπώς, ο τροχός χάνει την ευθυγράμμισή του. (Κόστος αντικατάστασης €30 – €100)
Ανάρτηση: Ακόμη ένα σημείο που επηρεάζει την ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου. Αν έχουμε σημαντική φθορά στο αμορτισέρ (π.χ. σπασμένο καλάμι), όχι μόνο θα νιώθουμε πολύ έντονα τους κραδασμούς κατά την οδήγηση (test-drive) αλλά θα έχουμε και πρόβλημα με την ευστάθεια του οχήματος, δηλαδή θα αποκλίνει από την πορεία του (κόστος αντικατάστασης €60 – €250 το κάθε αμορτισέρ).
Όλα τα παραπάνω μπορεί να δικαιολογούν την ανάγκη για ευθυγράμμιση, η οποία γίνεται σε συνεργείο που έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό με το κόστος να μην είναι απαγορευτικό (€25+). Αν δεν αντικατασταθούν όμως τα σημεία που δημιουργούν το πρόβλημα, η ανάγκη αυτή θα επανέλθει αργά ή γρήγορα.
Αν τώρα ακόμα και μετά την ευθυγράμμιση το όχημα συνεχίζει να «τραβάει» (παρεκκλίνει από την πορεία του), τότε πρέπει να δεις μήπως έχεις κάποιο στραβό ψαλίδι (από κάποιο είδους χτύπημα). Εδώ το κόστος είναι λίγο μεγαλύτερο, €100 – €350.
Διαβάστε ακόμα: Πως να προστατέψετε το αυτοκίνητο από τους κλέφτες
Αν το test drive δείξει πως δεν χρειάζεται ευθυγράμμιση
Τι γίνεται τώρα σε περίπτωση που ένα από τα παραπάνω ευρήματα αναγνωριστεί, αλλά το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του test drive δεν έχει ανάγκη από ευθυγράμμιση; Καλό θα ήταν να κοιτάξουμε τα ελαστικά, ώστε να καταλάβουμε εάν στο παρελθόν είχαμε κάποιο πρόβλημα. Όταν ο ρυθμός ή ο τύπος φθοράς ενός ελαστικού διαφέρει από ενός άλλου στο ίδιο αμάξι, θα μπορούσε να υποδεικνύει κάποιο πρόβλημα ευθυγράμμισης που εξαλείφθηκε από την ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών.