Δοκιμή Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG

Το δημοφιλέστερο μοντέλο της Volkswagen και επί σειρά ετών best seller αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το Golf γιόρτασε πέρυσι 50 χρόνια πετυχημένης πορείας με περισσότερες από 37 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής από το 1974. Στην υπάρχουσα 8η γενιά του δέχτηκε ένα «φρεσκάρισμα» εξωτερικά, στο εσωτερικό, σε τεχνολογίες και μηχανικά σύνολα, έτσι ώστε να παραμείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό. Παράλληλα, διατίθεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων αμιγώς βενζίνης, ήπια υβριδικών, πετρελαίου και plug-in hybrid, με ισχύ από 116 έως 333 ίππους.

Οι τιμές για το ανανεωμένο VW Golf ξεκινούν από τις 23.950 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.5 TSI 116 PS Essential (αντικατέστησε τον 1.0 TSI 110 PS), ποσό που είναι χαμηλό για τα νέα δεδομένα των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Αμέσως πιο πάνω τοποθετείται το 1.5 TSI 150 PS Life, το οποίο ανεβαίνει σημαντικά στις 30.950 ευρώ, ενώ με το DSG7 εκκινεί από τις 32.950 ευρώ, πλήρως εξοπλισμένο. Όσο για το Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG R-Line «σκαρφαλώνει» στις 36.850 ευρώ και φτάνει τις 38.250 ευρώ με το πακέτο More, όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Διακριτικές αλλαγές εξωτερικά

Όπως συμβαίνει σε κάθε ανανεωμένη γενιά του Golf, έτσι και στην υπάρχουσα οι αλλαγές που έγιναν εξωτερικά είναι διακριτικές, έτσι ώστε να διατηρείται η αρχική εμφάνιση του αυτοκινήτου και να μη χάνει την αξία του. Ξεχωρίζει από τους επανασχεδιασμένους προβολείς LED, τα νέα σύνολα πίσω φώτων LED και το νέο εμπρός προφυλακτήρα. Εναλλακτικά διατίθενται οι προβολείς LED Plus, με τους οποίους το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει φωτιζόμενο το σήμα της Volkswagen – για πρώτη φορά στην Ευρώπη – εκτός από την υπάρχουσα φωτιζόμενη οριζόντια λωρίδα LED στη μάσκα του ψυγείου. Χαρακτηριστικά που συναντώνται στο Golf R-Line μαζί με πιο σπορ σχεδιασμού προφυλακτήρες, ζάντες και αεροδυναμικά βοηθήματα, στοιχεία που στο σύνολό τους χαρίζουν μια σαφώς πιο δυναμική εμφάνιση στο αυτοκίνητο και παραπέμπουν στο Golf R. Ένα άλλο φωτιστικό highlight, είναι το προαιρετικό σύστημα προβολέων IQ.Light LED Matrix, με επίσης φωτιζόμενο το σήμα Volkswagen και τα εξελιγμένα 3D LED πίσω φώτα με δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαφορετικών εφέ καλωσορίσματος.

Εκσυγχρονισμένο εσωτερικό με άριστη ποιότητα

Όπως εξωτερικά, έτσι και στο εσωτερικό του ανανεωμένου VW Golf οι αλλαγές είναι λίγες και αφορούν κυρίως το νέο, τελευταίας γενιάς, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το διαισθητικό σύστημα infotainment διαθέτει στις αρχικές εκδόσεις (Essential, Life και More) έγχρωμη οθόνη αφής 10,3 ιντσών και στις ανώτερες (Style και R-Line) 12,9 ιντσών, σε συνδυασμό με τον στάνταρ πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αντίστοιχα φυσικά χειριστήρια στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών για να ρυθμίσει δύο διαφορετικές βασικές διαμορφώσεις γραφικών στον πίνακα οργάνων, ανάλογα με το τι του αρέσει και τον εξυπηρετεί περισσότερο. Οι νέες οθόνες τύπου tablet έχουν σχεδιαστεί για να είναι οπτικά ελεύθερες, όμως φέρουν ξανά τα όχι τόσο πρακτικά ρυθμιστικά -και φωτιζόμενα πλέον- αφής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της έντασης του ήχου. Ωστόσο, ο χειρισμός της οθόνης αφής είναι καλύτερος από πριν και τα γραφικά είναι υψηλής ευκρίνειας και μοντέρνα. Το νέο infotainment ενσωματώνει και την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) του ChatGPT, προσφέροντας μια σειρά νέων επιλογών που υπερβαίνουν κατά πολύ τον φωνητικό έλεγχο που ήταν διαθέσιμος μέχρι τώρα.

Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, παραπέμποντας σε premium μοντέλα. Το αφρώδες πλαστικό που χρησιμοποιείται στην μεγαλύτερη επιφάνεια ταμπλό και θυρών, η γεροδεμένη συναρμογή, το πολύ καλό φινίρισμα, έως και οι μοκέτες στις θήκες των θυρών, δείχνουν την προσοχή στη λεπτομέρεια. Από χώρους είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων επιβατών, ωστόσο ένας ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος δεν θα βολευτεί λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ. Επίσης, τα τύπου μπάκετ εμπρός καθίσματα του Golf R-Line εξασφαλίζουν άριστη στήριξη και ενισχύουν την εξαιρετική θέση οδήγησης, όμως «κλέβουν» αέρα από τα πόδια των πίσω φιλοξενούμενων. Το πορτμπαγκάζ των 381 λίτρων ικανοποιεί με την χωρητικότητά του και ακόμα περισσότερο με το πλήρως αξιοποιήσιμο τετραγωνισμένο του σχήμα.

Ό,τι πρέπει ο 1.5 eTSI 150 PS για το Golf

Ο πιο αποδοτικός 1.5 eTSI των 150 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, ταιριάζει ιδανικά στο Golf, αφού έχει τη απαιτούμενη δύναμη και η κατανάλωσή του βρίσκεται σε πολύ λογικά επίπεδα. Το 4κύλινδρο turbo (μεταβλητής γεωμετρίας) μηχανικό αυτό σύνολο με την ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (ACTplus) συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Ο ηλεκτροκινητήρας των 18 ίππων παρέχει έξτρα δύναμη κατά τις επιταχύνσεις και προσωρινή απενεργοποίηση του 1.5 eTSI, όταν για παράδειγμα ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει. Με το που πατηθεί το γκάζι ή το φρένο ο βενζινοκινητήρας τίθεται ακαριαία σε λειτουργία, δίχως ο οδηγός να αντιλαμβάνεται το παραμικρό, παρά μόνο κοιτώντας το στροφόμετρο.

Όλα αυτά τα συστήματα λειτουργούν άρτια, με τον οδηγό να απολαμβάνει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ελαστικότητα και γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.) και εν κινήσει χάρη και στο άμεσο kickdown. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και ομαλά, είτε στο πλήρως αυτόματο πρόγραμμα ή στο χειροκίνητο με τα paddles. Σε ρυθμούς ταξιδιού ο 1.5 eTSI λειτουργεί σε χαμηλές στροφές (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.500 σ.α.λ.) και η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 6 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες και με πιο γρήγορους ρυθμούς, ο μέσος όρος βρέθηκε κατά τη διάρκεια της στα 7,2 λτ./100 χλμ.

Πολύ στιβαρό και στο δρόμο

Το νέο VW Golf διακρίνεται αμέσως για την στιβαρή του κατασκευή, αλλά και τη συμπαγή αίσθηση που αποπνέει στο δρόμο, γεγονός που ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας και της σιγουριάς. Ειδικά στο R-Line της δοκιμής με το πιο σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων, το χαμήλωμα και τις 18άρες ζάντες με τα ελαστικά διαστάσεων 225/40, ο οδηγός ευχαριστιέται στρίψιμο και εκμεταλλεύεται πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Ή μάλλον θα ήθελε ακόμα πιο πολύ δύναμη γιατί το στήσιμο του αυτοκινήτου σηκώνει άνετα περισσότερη ισχύ.

Η συμπεριφορά του είναι πεισματικά ουδέτερη, που σημαίνει ότι ο οδηγός χαράζει την πορεία που θέλει να ακολουθήσει στη στροφή και το Golf εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές του. Σε αυτό βοηθάει και το τιμόνι με την προοδευτική υποβοήθηση (progressive steering), το οποίο διαθέτει την αμεσότητα και το βάρος που χρειάζεται σε γρήγορους ρυθμούς, μαζί με την επιλογή Sport στο πρόγραμμα οδήγησης. Αυτό με τη σειρά του φροντίζει να κρατά τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά για παροχή της απαιτούμενης δύναμης. Τάση υποστροφής θα κάνει την εμφάνισή της μόνο αν το παρακάνει ο οδηγός, ενώ με σήκωμα του ποδιού από το γκάζι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα κλείσει ελαφρώς την τροχιά. Όσο για τα φρένα, παρατηρείται ένα μικρό κενό στο αρχικό πάτημα, αλλά κατόπιν η απόκριση βελτιώνεται και το σύστημα πέδησης ανταπορκίνεται σε έντονα διαδοχικά φρεναρίσματα.

Σε πιο καθημερινές συνθήκες οδήγησης πόλης και ειδικά περνώντας από τις μύριες κακοτεχνίες της ασφάλτου, οι αναρτήσεις του Golf R-Line μαζί με τις 18άρες ζάντες και το 40άρι προφίλ των ελαστικών δεν μπορούν να κάνουν θαύματα. Κάποιες απότομες αντιδράσεις είναι υπαρκτές σε έντονες λακκούβες ή εγκάρσιες τομές, ενώ δεν λείπει μια «νευρικότητα» σε διαδοχικές ανωμαλίες της ασφάλτου. Όχι ότι είναι πολύ κουραστικό, αλλά όσοι θέλουν περισσότερη άνεση και περνούν καθημερινά από κακής ποιότητας δρόμους μπορεί να αρχίσουν να ενοχλούνται.

+ Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης, φρένα, εξοπλισμός, επιδόσεις
 – Τιμή, άνεση ανάρτησης στο R-Line, ψηλό κεντρικό τούνελ

 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
224
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.282
Πλάτος (χλστ.)
1.789
Ύψος (χλστ.)
1.483
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.620
Βάρος (κιλά)
1.373
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
381
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
82%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.950 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store