Δεν χρειάζονται πολλά λόγια για τους «χαλύβδινους» δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ ελληνικού κοινού και BMW Σειράς 3 E36. Στη συντριπτική πλειονότητα ως 316i, έκδοση που ήταν και αποκλειστικό μας προνόμιο μαζί με τους Πορτογάλους. Τα τροπέτα έδιναν και έπαιρναν, κυρίως ως 320i και 325i.
Δείτε ακόμα: Ολόφρεσκια BMW 320i του ’91 με 14.000 χλμ.
Η μεσοβέζικη λύση και ιδανική επιλογή για την Ελλάδα, ήταν η 318i. Αρχικά με τον M40B18 (1990-1993) και μετέπειτα με τον M43B18 (1993-1998), η 8βάλβιδη 1.800άρα 3άρα κινούσε περισσότερο άνετα το αμάξωμα των 1.300+ κιλών, σε σχέση με τον -σε αρκετές περιπτώσεις- ασθμαίνοντα M40B16 των 1.6 λίτρων. Η ισχυρότερη 318is των 138 ίππων ήταν σημαντικά ακριβότερη, οπότε η απλή 318i των 113 (M40) και 115 ίππων (M43) ουσιαστικά αποτελούσε μονόδρομο.
Ωστόσο, το φορολογικό καθεστώς μας ήταν τόσο αυστηρό που πολύς κόσμος αδυνατούσε να αντεπεξέλθει ακόμα και στα 1.796 κ.εκ. του κινητήρα. Παρόλα αυτά, αρκετά σεβαστή μερίδα του αγοραστικού κοινού που ήθελε μια E36, έκανε την υπέρβαση για την 318i. Εν έτει 1998, που ήταν η τελευταία της χρονιά, απέδιδε 115 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 168 Nm στις 3.900 σ.α.λ. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 11,3 δλ. και η τελική ξεπερνούσε τα 190 χλμ./ώρα, προσδίδοντας στην 3άρα τον ρυθμό που έλειπε από την 316. Πόσος από αυτόν έχει μείνει, 22 χρόνια μετά;
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα έχει χάσει BMW M5 με 658.000 χλμ.;
Σύμφωνα με το δυναμόμετρο, στο πέρασμα των ετών έχασαν το δρόμο τους σχεδόν 20 άλογα. Η καλύτερη μέτρηση ήταν στα 92,66 άλογα στις 5.506 σ.α.λ., με την ροπή να διατηρείται σε υψηλότερα επίπεδα, στην περιοχή των 160 Nm.