To SEAT Ateca αποτέλεσε την αρχή της νέας οικογένειας των SUV μοντέλων της μάρκας, η οποία αργότερα εμπλουτίστηκε από το πιο μικρό Arona και πιο πρόσφατα ενισχύθηκε από τη ναυαρχίδα της, το μεσαίο Tarraco. Τι μικρομεσαίο Ateca είναι ένα υπερσύγχρονο SUV, το οποίο βασίζεται πάνω στη νεότερη MQB πλατφόρμα του Ομίλου VW, προσφέρει άνετους χώρους και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ενώ έχει και το ατού του 1.000άρη turbo κινητήρα σε αυτές τις διαστάσεις και μάλιστα, προσφέροντας πολύ καλή απόδοση και οικονομία κίνησης.
Πλεονέκτημα του Ateca αποτελεί και η τιμή αγοράς του, αφού με κόστος που ξεκινά από 19.800 ευρώ προσφέρει εξαιρετικό value for money. Ο εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Reference είναι πλήρης (στάνταρ 7 αερόσακοι, μηχανικός κλιματισμός, ηχοσύστημα, όλο το ηλεκτρικό πακέτο και πολλά άλλα), με μοναδική απουσία αυτή των ζαντών αλουμινίου. Ακόμα πιο συμφέρουσα είναι η δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Style (από 20.600 ευρώ), η οποία περιλαμβάνει τα πάντα.
Είναι SUV και το δείχνει
Η σχεδίαση του νέου Ateca βασίζεται πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της SEAT και έχει πολλά κοινά στοιχεία με αυτή του Leon, επιπλέον όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (189 χλστ.) σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και τις όμορφες αλουμινένιες ποδιές στους προφυλακτήρες, προσδίδει στο Ateca μια ξεκάθαρα SUV παρουσία. Από το όλο σύνολο δεν λείπει και ο δυναμισμός, όπως αυτός εκφράζεται από τα αιχμηρά εμπρόσθια φώτα (με λαμπτήρες LED) και τον μεγάλο αεραγωγό στον προφυλακτήρα, αλλά και τις νευρώσεις στο καπό μαζί με το οριζόντιο πλαϊνό νεύρο που διατρέχει απ’ άκρη σε άκρη το αμάξωμα. Όμορφα είναι και τα πίσω φώτα, που συνδυάζονται και πάλι με αρκετά νεύρα πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος στα 4.363 χλστ., πλάτος 1.841 χλστ. και ύψος 1,6 μέτρα, το Ateca βρίσκεται ακριβώς στην «καρδιά» της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή SEAT Leon 1,0 EcoTSI 115 PS
Ευρύχωρο και πολύ ποιοτικό εσωτερικό
Η σχεδίαση στο εσωτερικό του Ateca έχει πολλά κοινά με αυτή του Leon και έτσι, συναντούμε ένα ταμπλό με απλές και καθαρές γραμμές, στο οποίο ξεχωρίζει το ανώτερο τμήμα της κονσόλας, όπου φιλοξενείται και η στάνταρ οθόνη αφής 5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Μπροστά από τον οδηγό ο πίνακας οργάνων με το λευκό φωτισμό και την ευκρινή οθόνη πληροφόρησης είναι πλήρης και ευανάγνωστος, ενώ ευκολία στο χειρισμό προσφέρουν και οι διακόπτες πάνω στο τιμόνι. Πολύ καλή είναι και η πρακτικότητα του θαλάμου, αφού υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό των θυρών, αλλά και στο τούνελ της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων, όπου φιλοξενείται μεταξύ άλλων και ο διακόπτης για το στάνταρ ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Στο πεδίο της ποιότητας, ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό ντύνεται από πολύ μαλακό, αφρώδες υλικό, που αυξάνει τα επίπεδα, ενώ παράλληλα το φινίρισμα και η συναρμογή είναι άκρως προσεγμένα. Άριστα παίρνει το Ateca και στο πεδίο των χώρων, αφού 5 ενήλικες επιβάτες θα βρουν χωρίς πρόβλημα θέση. Το πορτ-μπαγκάζ επίσης με 510 λίτρα χωρητικότητας είναι μεγάλο και μπορεί να αυξήσει τη χωρητικότητά του στα 1.604 λίτρα εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων (η όλη διαδικασία γίνει πολύ εύκολα μέσω των ειδικών μοχλών στα πλαϊνά του χώρου αποσκευών).
1.000άρι μοτέρ με πολύ «ψυχή»
Ο 3κύλινδρος 1.000άρης ECO TSI κινητήρας βενζίνης της SEAT που γνωρίζουμε και από άλλα μοντέλα του ομίλου VW αποδίδει στο Ateca 115 άλογα ισχύος και 200 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και δεν έχει κανένα πρόβλημα στο να κινήσει σβέλτα το SUV της SEAT, έχοντας ένα πολύ καλό τράβηγμα και όντας πολύ πιο ελαστικός από όσο περιμένεις για ένα μοτέρ του κυβισμού του. Στην εθνική οδό, ο κινητήρας δεν θα δυσκολευτεί να ανεβάσει ταχύτητα και να κινήσει πολύ πιο πάνω του νομίμου ορίου το Ateca, με την 6η σχέση του κιβωτίου να είναι φυσικά πιο μακριά, ώστε να κρατήσει την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.
Μέσα στην πόλη το μοτέρ από πολύ χαμηλά παρέχει τη ροπή που απαιτείται χωρίς να ζητά συχνά κατέβασμα σχέσεως. Η κατανάλωση βρίσκεται και εδώ σε πολύ καλά επίπεδα, με τη μέση τιμή της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 6,9 λτ./100 χλμ. και να είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε SUV αυτών των διαστάσεων. Στο κομμάτι της λειτουργίας, το μοτέρ δε δείχνει συχνά την 3κύλινδρη υπόστασή του και μόνο στο υψηλό φάσμα περιστροφής του θα εμφανίσει κάπως αυξημένο θόρυβο.
Διαβάστε ακόμα: Νέο SEAT Ibiza με πάρα πολλές αλλαγές
Ευχάριστο, ασφαλές και με πολύ καλή άνεση στο δρόμο
Η παρουσία του SEAT Ateca στο δρόμο χαρακτηρίζει από τη στιβαρότητα που χαρίζει το συμπαγές πλαίσιο, σε συνδυασμό με την ευκολία στην οδήγηση και τις γρήγορες αντιδράσεις που εξασφαλίζει το συνολικά μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει το κάτι παραπάνω στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς, μειώνοντας τις κλίσεις από το αμάξωμα και συμβάλλοντας στο όλο αυξημένο αίσθημα ασφάλειας που εκπέμπει το Ateca στην ευθεία ή τις στροφές. Την ίδια στιγμή η παρεχόμενη άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και μόνο κατά το πέρασμα από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα κάνει «αισθητή» την παρουσία του στο εσωτερικό.
Το τιμόνι από την πλευρά του είναι σχετικά ελαφρύ αλλά παρέχει αρκετά καλή πληροφόρηση και είναι ιδιαίτερα εύχρηστο, ενώ τα φρένα σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν και με το παραπάνω με την απόδοσή τους. Σε εκτός δρόμου διαδρομές, το Ateca έχει τα φόντα για να κινηθεί με ευκολία σε πατημένο χωματόδρομο (απόσταση από το έδαφος 189 χλστ., σχεδίαση εμπρός προφυλακτήρα που δεν «βρίσκει» μπροστά), όμως φυσικά η απουσία τετρακίνησης ορίζει τα όρια της κάθε εξερεύνησης.
(+): Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα-χώροι, απόδοση κινητήρα-κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, τιμή αγοράς
(-): Λιτή εικόνα εσωτερικού