Τα νέα Subaru Impreza και Subaru XV ήρθαν και στην Ελλάδα από την ελληνική αντιπροσωπεία και στο www.autogreeknews.gr είχαμε την πρώτη δοκιμή μαζί τους σε διαδρομές της ορεινής Κορινθίας αλλά και εκτός δρόμου στην πίστα Διαδρόμιο στο Σπαθοβούνι.
Κινητήρες από 114 ίππους, τετρακίνηση και κιβώτιο CVT
Το νέο Subaru Impreza ξεκινά από τα 22.700 ευρώ με κινητήρα 1.6 λίτρων απόδοσης 114 ίππων, ενώ το νέο Subaru XV έχει βασική τιμή με τον ίδιο κινητήρα τα 25.980 ευρώ. Αμφότερα διαθέτουν μόνιμη τετρακίνηση Symmetrical AWD καθώς και το αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic. Οι τιμές αφορούν την έκδοση Pure η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει φώτα ομίχλης, πίσω φώτα LED, αισθητήρες φώτων και βροχής, ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα, υποβραχιόνιο, κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηχοσύστημα με οθόνη 6,5 ιντσών και Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, θύρα USB, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα off-road X-Mode, Hill Descent Control, VDC, ηλεκτρονικό χειρόφρενο με διακόπτη Hill Hold, επτά αερόσακους καθώς και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Επιπρόσθετα υπάρχουν οι εκδόσεις Style, Style Navi και Premium.
Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό των Subaru Impreza και Subaru XV
Τυπική σχεδίαση Subaru
Τόσο το νέο Impreza όσο και το καινούργιο XV είναι προϊόντα που βεβαίως και ενστερνίζονται τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας. Το εμπρόσθιο τμήμα είναι καλαίσθητο διαθέτοντας τη μάσκα της Subaru, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ενώ οι ακμές και οι γωνίες αυξάνουν τον δυναμισμό του μοντέλου. Κατά μήκος συναντούμε επίσης ακμές που σπάνε τη μονοτονία των θυρών και τονίζουν τα φτερά των αυτοκινήτων.
Το Subaru XV βεβαίως λόγω των πλαστικών μερών του αμαξώματος, των μπαρών στην οροφή και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος των 220 χιλιοστών προϊδεάζει για τις εκτός δρόμου ικανότητές του ως ένα γνήσιο SUV ενώ αντίθετα το Subaru Impreza αποτελεί ένα κλασικό hatchback αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Δείτε ακόμα: Οδήγησε και εσύ τα καινούργια μοντέλα της Subaru
Ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό
Η καμπίνα των Subaru Impreza και Subaru XV έχει αρκετά σύγχρονη εικόνα. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα είναι χωρισμένη σε τέσσερα τμήματα (πίνακας οργάνων, χειριστήρια κλιματισμού, σύστημα ψυχαγωγίας, οθόνη πολλαπλών λειτουργιών) με στόχο να μην κουράζει και να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πληρέστατος, τα χειριστήρια του κλιματισμού σε πολύ βολική θέση, το σύστημα ψυχαγωγίας (οθόνη 6,5 και 8,0 ιντσών ανάλογα την έκδοση) έχει πολύ καλή ευκρίνεια και δυνατότητα multi-touch ενώ η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στο πάνω μέρος του ταμπλό προσφέρει ενδείξεις με πληροφορίες για τον υπολογιστή ταξιδίου, χρήση της τετρακίνησης αλλά και τις λειτουργίες του συστήματος EyeSight.
Πολύ όμορφο είναι το πολυλειτουργικό τιμόνι το οποίο ενσωματώνει αρκετές από τις λειτουργίες ευχρηστίας αλλά και ασφαλείας του αυτοκινήτου. Χρειάζεται λίγο εξοικείωση, ωστόσο οι βασικές λειτουργίες (ράδιο και τηλέφωνο) μαθαίνονται εύκολα. Ποιοτικά υπάρχει σημαντική αναβάθμιση με τα υλικά να είναι τα προσεγμένα. Μαλακά τα πλαστικά με πολύ ωραία συναρμογή και εξίσου καλό φινίρισμα είναι τα βασικά. Το μόνο στοιχείο που δε συνάδει με το υπόλοιπο είναι τα πλαστικά σε look carbon γύρω από τις χειρολαβές των θυρών.
Στο κομμάτι της ευχρηστίας υπάρχουν όλες οι αναμενόμενες θήκες για ποτήρια, μπουκάλια, κινητό και άλλα αντικείμενα. Οι χώροι για τους επιβάτες έχουν βελτιωθεί, ενώ στην εύκολη επιβίβαση – αποβίβαση βοηθά το πίσω άνοιγμα των θυρών με τις 90 μοίρες. Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 385 λίτρα, τα οποία είναι μία επίδοση στο μέσο όρο της κατηγορίας, ωστόσο έχει τετράγωνο και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα.
Διαβάστε ακόμα: Δείτε γιατί αυτό το Subaru Impreza πωλείται 128.000 ευρώ
Δύο κινητήρες βενζίνης και ένα κιβώτιο
Η Subaru με βάση τον χαρακτήρα και το προφίλ των πελατών των Impreza και XV τα εφοδιάζει με δύο κινητήρες βενζίνης. Η πρώτη επιλογή είναι χωρητικότητας 1.6 λίτρων με ισχύ 114 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. και ροπή 150 Nm στις 3.600 σ.α.λ. Υπόσχεται επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα στο Impreza και 13,9 δλ. και 175 χλμ./ώρα στο XV έχοντας μέση κατανάλωση 6,4 λτ./100χλμ και εκπομπές ρύπων CO2 140-145 γρ./χλμ. ανάλογα με την έκδοση.
Η δεύτερη επιλογή έχει χωρητικότητα 2.0 λίτρα και ενσωματώνει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού. Αποδίδει ισχύ 156 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 196 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα στο Impreza ενώ τα αντίστοιχα νούμερα στο XV είναι 10,4 δλ. και 194 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 6,9-7,0 λτ./100χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 μεταξύ 155 και 159 γρ./χλμ.
Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic το οποίο στην έκδοση των 2.0 λίτρων διαθέτει και paddles στο τιμόνι καθώς και με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive. Το τελευταίο σε κανονικές συνθήκες κίνησης έχει προεπιλεγμένη ροπή 60/40 μεταξύ των δύο αξόνων ενώ όταν χρειαστεί μπορεί να κατανείμει τη ροπή μέχρι και 50/50.
EyeSight 3ης γενιάς στο βασικό εξοπλισμό
Για την Subaru η ασφάλεια σε όλους τους τομείς είναι βασικός σκοπός. Έτσι μετά τους τομείς της πρωταρχικής, ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας επένδυσε πολλά για την προληπτική ασφάλεια. Έτσι εξόπλισε τα Impreza και XV με το σύστημα EyeSight 3ης γενιάς. Το σύστημα αποτελείται από δεύτερο ζευγάρι μάτι για τον δρόμο όπου χρησιμοποιεί δύο στερεοσκοπικές κάμερες οι οποίες καταγράφουν τρισδιάστατες εικόνες με εξαιρετική αναγνώριση, σχεδόν όπως το ανθρώπινο μάτι.
Έτσι το σύστημα όχι μόνον αναγνωρίζει οχήματα αλλά επιπρόσθετα και μοτοσικλέτες, ποδήλατα και πεζούς. Όταν εντοπίσει κίνδυνο προειδοποιεί τον οδηγό και χρησιμοποιεί, εφόσον χρειαστεί, ακόμα και τα φρένα με στόχο να αποφευχθεί το ατύχημα. Μαζί του πάνε πακέτο το προσαρμοζόμενο cruise control, η προειδοποίηση άσκοπης αλλαγής λωρίδας, η προειδοποίηση ξεκινήματος προπορευόμενου οχήματος, η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, το σύστημα πέδησης πριν τη σύγκρουση αλλά και η διαχείριση του γκαζιού πριν την σύγκρουση.
Διαβάστε ακόμα: To video της Subaru για το ρεκόρ στο Nurburgring
Άνετο και αποτελεσματικό σε κάθε διαδρομή
Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης δοκιμάσαμε το Subaru Impreza με τον 1.6 κινητήρα και το Subaru XV με τον 2.0 κινητήρα. Αμφότερα διακρίνονται για την άνεση που προσφέρουν στους επιβαίνοντες. Οι αναρτήσεις κυριολεκτικά εξαφανίζουν σχεδόν κάθε ανωμαλία και κακοτεχνία του οδοστρώματος, ενώ και η προσεγμένη ηχομόνωση μετριάζει τους εξωτερικούς θορύβους. Παράλληλα η τετρακίνηση και τα συστήματα ασφαλείας προσφέρουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ασφάλειας ακόμα και σε καθεστώς πίεσης.
Στα πολύ θετικά των συνόλων η ανάλαφρη αίσθηση που δίνει στον οδηγό αλλά και το τιμόνι που προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση. Το κιβώτιο CVT Lineartronic σε ήπια καθημερινή οδήγηση και στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ εξυπηρετικό ωστόσο, όπως όλα σχεδόν τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, σε καθεστώς πίεσης ανεβάζει τις στροφές του και τον θόρυβο του κινητήρα ψηλά. Επιπρόσθετα οι ρεπρίζ ακόμα με το γκάζι στο πάτωμα υστερούν σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού.
Εκεί όμως που το Subaru XV δείχνει τον πραγματικό του χαρακτήρα είναι στις εκτός δρόμου ικανότητες. Βρεθήκαμε στην πίστα Διαδρόμιο στο Σπαθοβούνι όπου οι άνθρωποι της Subaru είχαν ετοιμάζει μερικές δοκιμασίες. Σε αυτές εκτός των δεδομένων (γωνία προσέγγισης 18 μοίρες, γωνία διαφυγής 29 μοίρες) είδαμε την πράξη την αμεσότητα και την αποτελεσματικότητα του συστήματος τετρακίνησης με τη ροπή να κατανέμεται στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση, τα οφέλη του χαμηλού κέντρου βάρους με εντυπωσιακές γωνίες κλίσεων καθώς την ευκολία υπερκέρασης σχεδόν κάθε εμποδίου ακόμα και με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα οποία έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό.
Συνολικά τα Subaru Impreza και XV είναι δύο αυτοκίνητα με σαφή προσανατολισμό. Απευθύνονται σε οδηγούς και αγοραστές που βασικό τους ζητούμενο είναι η ασφάλεια κατά την οδήγηση σε συνδυασμό με καθημερινές άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις. Στην περίπτωση του XV μάλιστα προσθέτουμε τον περιπετειώδη χαρακτήρα και τις πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες ενός SUV. Σύντομα και η αναλυτική δοκιμή τους στο www.autogreeknews.gr.