Το Opel Grandland X συνεχίζει την επιθετική πολιτική της γερμανικής μάρκας στην κατηγορία των SUV, καθώς αποτελεί το τρίτο μοντέλο της οικογένειας X πλαισιώνοντας τα Opel Crossland X και Opel Mokka X. Εδώ το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον diesel 1.6 λτ. των 120 ίππων, η οποία δεν είναι η μόνη φυσικά με την οποία διατίθεται στη χώρα μας, καθώς έχει και τον 1.2 λτ. τούρμπο βενζινοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους
Αμφότεροι είναι του ομίλου PSA (Peugeot-Citroen-DS) και συνδυάζονται είτε με χειροκίνητα, είτε με αυτόματα κιβώτια έξι σχέσεων. Όσον αφορά στις τιμές του, αυτές ξεκινούν από τα 26.200 ευρώ για το βενζινοκίνητο Grandland X με το χειροκίνητο κιβώτιο και από τα 27.300 ευρώ για το πετρελαιοκίνητο, επίσης με το χειροκίνητο κιβώτιο. Τιμές που σε κάθε περίπτωση, ακόμη και στην βασική έκδοση X-Cite, συνοδεύονται από πλούσιο εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, σύστημα αναγνώρισης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, cruise control, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών, κλιματισμό κ.λπ.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Δυναμική εμφάνιση που μαγνητίζει το βλέμμα
Το Opel Grandland X έχει μήκος 4.477 χλστ., πλάτος 1.856 χλστ., ύψος 1.609 χλστ. και μεταξόνιο 2.675 χλστ. Είναι ένα SUV το οποίο πραγματικά προκαλεί αίσθηση με την εμφάνισή του. Διακρίνεται για την συνοχή του τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, ενώ τα δυναμικά του χαρακτηριστικά τονίζονται τόσο εμπρός με την επιθετική μάσκα και τη μεγάλη γρίλια, όσο και πίσω με τα τρισδιάστατα φώτα. Σε συνδυασμό με την προαιρετική διχρωμία του αμαξώματος και την σχεδίαση του πίσω μέρους με τα κουπέ στοιχεία που προσδίδει η έντονη κλίση της οροφής, δημιουργούν μία επιθετική εικόνα. Θα ήταν παράλειψή μας πάντως να μην πούμε πως ειδικά το πίσω μέρος του παραπέμπει σε Astra. Από την άλλη η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα μαύρα πλαστικά, περιμετρικά και χαμηλά στο αμάξωμα, φροντίζουν να υπογραμμίσουν και τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.
Ευρύχωρο και πλουσιοπάροχο εσωτερικό
Στο εσωτερικό η εικόνα του Opel Grandland X διαθέτει τη σύγχρονη εταιρική ταυτότητα της φίρμας. Απλές και καθαρές γραμμές δημιουργούν ένα ομοιογενές σύνολο. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας ψηλά στην κεντρική κονσόλα καθώς και ο πληρέστατος πίνακας οργάνων. Όμορφο το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι ενώ στα θετικά η απουσία πολλών κουμπιών που μας είχε συνηθίσει η Opel παλαιότερα. Ποιοτικά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αρκετά καλά και άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, όπως το μαλακό πλαστικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το ταμπλό. Στον τομέα της πρακτικότητας υπάρχουν όλες οι αναμενόμενες θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα εκτός από τις ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα στις εκδόσεις με Grip Control (έχει πάρει τη θέση τους ο περιστροφικός διακόπτης).
Στα συν χωρίς δεύτερη σκέψη είναι οι χώροι του αυτοκινήτου, οι οποίοι προφανώς και ευνοούνται και από τις εξωτερικές διαστάσεις του. Έτσι, μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και πέντε ενήλικες (με κάποιες παραχωρήσεις φυσικά για τους πίσω, αν και δεν υπάρχει τούνελ δαπέδου που να ενοχλεί τα πόδια του μεσαίου επιβάτη), ενώ με άνεση θα χωρέσουν τέσσερις. Από την άλλη, το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 514 λίτρα (488 με ρεζέρβα ανάγκης) και ο χώρος του είναι πλήρως αξιοποιήσιμος, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.652 λίτρα (έχει και ρύθμιση δαπέδου σε δύο επίπεδα αλλά και παροχή ρεύματος 12V).
Πολιτισμένος και οικονομικός ο ντίζελ
To Opel Grandland X της δοκιμής μας έχει κάτω από το καπό του τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα 1.6 BlueHDi, ο οποίος όπως προαναφέραμε προέρχεται από τον γαλλικό όμιλο PSA. Πρόκειται για ένα «σωστό» μοτέρ πετρελαίου με καλή ποιότητα λειτουργίας και αρκετή ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές που παντρεύει επιτυχημένα επιδόσεις και οικονομία. Συγκεκριμένα, το γαλλικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. χαρίζει το στο γερμανικό μοντέλο, βάρους 1.392 κιλών, 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. και τελική ταχύτητα 189 χλμ./ώρα, την στιγμή που εκπέμπει 104 γρ./χλμ. CO2 και καίει σε πραγματικές συνθήκες 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Opel
Άνετο εντός και εκτός δρόμου
Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνεις με το Opel Grandland X αντιλαμβάνεσαι πόσο άνετο είναι. Η ανάρτησή του απορροφά τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ακόμη και εκτός δρόμου διατηρεί την άνεσή του. Μόνο οι πολύ απότομες/κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος θα μπορέσουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, κυρίως μέσω του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Στον αυτοκινητόδρομο πραγματικά ξεδιπλώνει τις αρετές του, καθώς είναι ευθύβολο ακόμη και σε πολύ γρήγορες ταχύτητες. Σε διαδρομή με απανωτές στροφές το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά σταθερό και κρύβει τον όγκο του σε μεγάλο βαθμό, χωρίς πάντως να είναι ιδιαίτερα άμεσο στις αλλαγές κατεύθυνσης (λόγω και της μαλακής ανάρτησης), ενώ το ESP επεμβαίνει διακριτικά, περιορίζοντας τις όποιες υπερβολές.
Όσον αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητές του, όπως είναι λογικό δεν μπορεί κανείς να ζητά πολλά από ένα αυτοκίνητο με κίνησης αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και ελαστικά για άσφαλτο και ελαφριά χρήση εκτός δρόμου. Παρόλα αυτά διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ικανοποιητικές διαδρομές στις αναρτήσεις και το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip με τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (για άσφαλτο, λάσπη, άμμο, χιόνι και την απενεργοποίηση του ESP) το οποίο βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών χρησιμοποιώντας κατάλληλα τα φρένα προσφέρουν. Το σύστημα διεύθυνσης είναι θετικό με γρήγορη απόκριση στις εντολές του οδηγού και τα φρένα είναι δυνατά, ενώ το εξάρι κιβώτιο έχει λογική κλιμάκωση αλλά θα θέλαμε λίγο καλύτερη αίσθηση κατά το κούμπωμα των σχέσεων.
(+) Λειτουργία και απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, εξοπλισμός, χώροι επιβατών, χώρος αποσκευών, άνεση ανάρτησης, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ηχομόνωση, θέση οδήγησης
(-) Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων