Το νέο από άκρη σε άκρη, 10ης γενιάς Honda Civic παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο και αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες και σπορτίφ προτάσεις στα μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα, το οποίο με μήκος 4,5 μέτρα τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Το νέο Civic διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, τον 1.0 VTEC Turbo 129 PS (δοκιμή) και τον 1.5 VTEC Turbo 182 PS (δοκιμή), ενώ πρόσφατα ξεκίνησε και το λανσάρισμα του ντίζελ Civic 1.6 i-DTEC 120 PS. Τα μηχανικά σύνολα βενζίνης συνδυάζονται και με το αυτόματο κιβώτιο CVT, που προσφέρει περισσότερη άνεση και πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Εμείς, δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση, η οποία πωλείται στην τιμή των 27.150 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό και πολλές παροχές.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Honda Civic Type R (+videos)
Με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό
Εκτός από όλα τα γνωστά συστήματα ανέσεων και ασφαλείας, το Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS CVT περιλαμβάνει το σπορ εξωτερικό πακέτο με τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τη διπλή πίσω εξάτμιση (όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής), ζάντες 17 ιντσών, προβολείς full LED και τα συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, το σύστημα ανάγνωσης οδικών σημάτων και το ενεργό cruise control και καθιστά το αυτοκίνητο ικανό να πηγαίνει μόνο του (δείτε εδώ το σχετικό video μας). Στάνταρ είναι το Honda CONNECT με Garmin Navigation, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, Bluetooth και διάφορες εφαρμογές. Σε αυτά και πολλά ακόμα περιλαμβάνονται στάνταρ το μεταλλικό χρώμα συν 5 χρόνια δωρεάν service, οδική βοήθεια και εγγύηση.
Κινητήρας και CVT όλο προσόντα
Ο νέος κινητήρας 1.5 VTEC Turbo με υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό και βύθισης βαλβίδων και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού προσφέρει ταχύτατες επιδόσεις, ενώ σε συνδυασμό με το αυτόματο CVT κιβώτιο κάνει πιο άνετη την οδήγηση. Το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτιο CVT διαθέτει και 7 προσομοιωμένες ταχύτητες που αλλάζουν μέσω των πλήκτρων +/- πίσω από το τιμόνι. Μαζί και με το πρόγραμμα Sport που επιλέγεται μέσω του εύχρηστου λεβιέ, δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να εναλλάσσει ταχύτητες και να εκμεταλλεύεται καλύτερα τις δυνατότητες του ισχυρού κινητήρα, όπως σε ένα «κλασικό» αυτόματο κιβώτιο. Επιπλέον, ο κινητήρας συνεργάζεται πολύ αρμονικά με το CVT, παρουσιάζει γραμμικότητα και ανεβάζει με ευκολία στροφές μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. επιταχύνοντας γρήγορα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ.) και εν κινήσει το αμάξωμα των 1.340 κιλών, ενώ ο θόρυβος δεν ενοχλεί ακόμα και σε ανεβασμένους ρυθμούς. Επίσης, στο ταξίδι οι στροφές του κινητήρα κρατιούνται χαμηλά (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.500 σ.α.λ.). Σε λογικά επίπεδα βρίσκεται η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 8,3 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμη: Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες του νέου Honda CR-V
Σπορτίφ και πολύ ισορροπημένο στο δρόμο
Οι πολλές βελτιώσεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο, στις αναρτήσεις και στο στήσιμο του νέου Civic στο δρόμο, του έχουν χαρίσει ιδιαίτερα ισορροπημένα χαρακτηριστικά κίνησης. Η νέα μεγαλύτερη αλλά ελαφρύτερη πλατφόρμα με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, τα πλατύτερα μετατρόχια, το μακρύτερο μεταξόνιο και η αυξημένη κατά 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, έχουν βελτιώσει σημαντικά το πάτημα του αυτοκινήτου σε κάθε διαδρομή, καθώς και την άνεση, χάρη και στην αντικατάσταση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα με πολλαπλούς συνδέσμους. Το νέο Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS CVT κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την στιβαρή αίσθηση που προσφέρει και την ασφάλεια, ενώ την ίδια στιγμή οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με τις 17 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 235/45 απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, αν και ο θόρυβος κύλισης γίνεται αισθητός στο εσωτερικό. Κινούμενο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το αμάξωμά του παραμένει ιδιαίτερα σταθερό, χωρίς ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες να αντιλαμβάνονται με πόσα χιλιόμετρα κινείται. Ασφαλές, σίγουρο και ευχάριστο είναι και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου το νέο Civic ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και είναι προβλέψιμο και εύκολα ελεγχόμενο. Στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά συμβάλλουν με την σειρά τους το άμεσο, ακριβές και με σωστό βάρος σύστημα διεύθυνσης, καθώς και τα δυνατά φρένα.
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό του νέου Honda Civic διαθέτει πιο σύγχρονη τεχνολογία, μεγαλύτερους χώρους, καλύτερη εργονομία και βελτιωμένη θέση οδήγησης. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω τμήμα των εμπρός θυρών, ενώ προσεγμένο είναι και το φινίρισμα. Ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά και έχει στη διάθεσή του όλες τις πληροφορίες μέσου του ευανάγνωστου ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων Honda Connect. Στις ανέσεις που απολαμβάνουν οι επιβάτες συμβάλλει και η ευρυχωρία τις καμπίνας. Παράλληλα, μεγάλο και πρακτικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 420 λίτρων με το πολύ εύχρηστο αποσπώμενο και συρόμενο προς το πλάι κάλυμμα του χώρου αποσκευών.
Δείτε ακόμη: Νέο Honda Civic Type R με καρότσα
(+) Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, λειτουργία CVT
(-) Ορατότητα προς τα πίσω, θόρυβος κύλισης