Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που… αρνούνται να πεθάνουν. Σε αυτά ανήκει σίγουρα και το Toyota Corolla, το αυτοκίνητο που από το 1966 έως και σήμερα παράγεται ανελλιπώς και είναι εδώ και 20 χρόνια παγκόσμιο best seller, αφού το 1997 ξεπέρασε και το VW Beetle.
Δείτε ακόμη: Ονειρώδες το πρώτο βελτιωμένο νέο Toyota Corolla
Το Toyota Corolla παράγεται από το 1966 και συστήθηκε στο αγοραστικό κοινό ως ένα μικρό, προσιτό και αξιόπιστο αυτοκίνητο. Από τότε μέχρι και σήμερα, 52 χρόνια μετά, το ιαπωνικό μοντέλο έχει πουλήσει περισσότερες από 40.000.000 μονάδες.
Φυσικά, με το πέρασμα των χρόνων το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε τόσο εμφανισιακά όσο και μηχανολογικά, αφού ξεκίνησε ως πισωκίνητο και πλέον είναι προσθιοκίνητο και βγαίνει και ως υβριδικό.
Πρώτη γενιά 1966 -1970 (ΚΕ10): Παρουσιάστηκε το 1966 και κάτω από το καπό του είχε μοτέρ 1.1. λτ. τετρατάχυτο κιβώτιο και εμπρός ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον. Το μεγαλύτερο μοτέρ σε σχέση με τους ανταγωνιστές του Datsun 1000 και το Subaru 1000, του έδινε πλεονέκτημα. Μάλιστα υπήρχαν και εκδόσεις με μοτέρ 1.2 λτ.
Δεύτερη γενιά 1970 – 1974 (ΚΕ20): Το 1967 ξεκίνησε η εξέλιξη της δεύτερης γενιάς Toyota Corolla, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 1970. Είχε αυξημένο μέγεθος, ολοκαίνουργιο μοτέρ 1.2 λτ. και για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο. Προς το τέλος της καριέρας της απέκτησε και μοτέρ 1.6 λτ.
Τρίτη γενιά 1974 – 1979 (ΚΕ30): Σημαντική καμπή στην ιστορία του μοντέλου ήταν η τρίτη γενιά του, καθώς για πρώτη φορά προσέφερε διαφορετικά αμαξώματα. Εκτός από δίθυρο, σεντάν, πεντάθυρο και στέισον βάγκον, το 1977 είδαμε και το τρίθυρο liftback. Πνοή έπαιρνε από έναν 1.2 λτ. βενζινοκινητήρα ή έναν 1.6 λτ. ενώ εφοδιαζόταν με κιβώτιο χειροκίνητο 4 σχέσεων ή 5 σχέσεων και αυτόματο τριών σχέσεων.
Τέταρτη γενιά 1979 – 1983 (ΚΕ70): Η τέταρτη γενιά του Toyota Corolla είχε αρκετές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το αυτοκίνητο μεγάλωσε πάλι σε διαστάσεις και για πρώτη φορά η πίσω ανάρτηση δεν είχε φύλλα σούστας αλλά αμορτισέρ λαδιού. Στην γκάμα των κινητήρων προστέθηκε και ένα μοτέρ 1.8 λτ. Το 1982 η Toyota αναβάθμισε το αυτόματο κιβώτιό της από τριτάχυτο σε τετρατάχυτο.
Πέμπτη γενιά 1983 – 1987 (ΑΕ80): Αυτό ήταν και το πρώτο Toyota Corolla με κίνηση στον εμπρός άξονα. Το κιβώτιό του ήταν πεντάρι χειροκίνητο ή τεσσάρι αυτόματο. Εμφανισιακά είχε αρκετές αλλαγές, ενώ το μοτέρ του είναι εγκάρσια τοποθετημένο.
Έκτη γενιά 1987 – 1991 (ΑΕ90): Αυτή ήταν η γενιά του Toyota Corolla που αποχαιρέτησε το καρμπιρατέρ. Αυτό δεν έγινε από την αρχή του λανσαρίσματός της αλλά το 1990. Μάλιστα το 1991 η Toyota σταμάτησε να παράγει και την κουπέ έκδοση.
Έβδομη γενιά 1991 – 1995 (ΑΕ100): Πλέον το Toyota Corolla ήταν μεγαλύτερο από ποτέ σε διαστάσεις και από μικρό είχε γίνει μικρομεσαίο. Η έβδομη γενιά του Toyota Corolla ήταν αυτή που ουσιαστικά εδραίωσε το ιαπωνικό μοντέλο στην παγκόσμια αγορά ως ένα οικονομικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Όγδοη γενιά 1995 – 2000 (ΑΕ110): Η όγδοη γενιά έμεινε στην ιστορία για την αισθητική της περισσότερο, καθώς προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις με τα στρογγυλά φώτα στο εμπρός μέρος της. Παρόλα αυτά δεν παύει να είναι και η γενιά στην οποία το μοντέλο χρίστηκε παγκόσμιο best seller.
Ένατη γενιά 2000 – 2007 (ΑΕ120): Το πρώτο Toyota Corolla της νέας χιλιετίας. Η αισθητική του ήταν διαφοροποιημένη, προκειμένου όπως έλεγαν οι Ιάπωνες να βάλει το μοντέλο σε μία νέα εποχή. Παρόλα αυτά πέρασε στην ιστορία ως ένα από τα πιο αδιάφορα Corolla όλων των εποχών.
Δέκατη γενιά 2007 – 2013 (ΑΕ140): Η δέκατη γενιά του Toyota Corolla ήταν πιο δυναμική και πιο αιχμηρή από ποτέ σχεδιαστικά. Στην Ευρώπη το χάτσμπακ μοντέλο αποστασιοποιήθηκε και ονομάστηκε Auris. Εκτός από το αμάξωμά του αίσθηση προκάλεσε και το εσωτερικό του Toyota Corolla καθώς η σχεδίασή του ήταν ιδιαίτερη.
Ενδέκατη γενιά 2013 – 2018 (ΑΕ160): Πρόκειται για το αυτοκίνητο που πωλείται ακόμη και σήμερα. Σύγχρονο εμφανισιακά μέσα και έξω, με πλούσιο εξοπλισμό και ποιοτική καμπίνα, το Toyota Corolla δεν θυμίζει σε τίποτα το μικρό προσιτό αυτοκίνητο, πριν από 52 χρόνια, ενώ είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο, αφού δεν αλλάζει η σχεδίασή του ανεξαρτήτως αγοράς.
Διαβάστε επίσης: Νέο Toyota Corolla: Κορυφή στο crash test του IIHS
Δωδέκατη γενιά 2018 – (ΑΕ210): Ακόμη ένα παγκόσμιο Toyota Corolla, αυτή την φορά όμως η ονομασία επιστρέφει σε όλη την γκάμα στην Ευρώπη, η οποία αφήνει στο παρελθόν το όνομα Auris. Το μοντέλο έκανε την πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για αυτό εδώ.