Πολλά έχουν ειπωθεί και ακουστεί για το σύστημα αυτόνομης κίνησης της Tesla, ονόματι Autopilot. Στις Η.Π.Α. συνδέεται ήδη με 3 θανατηφόρα τροχαία, στα οποία όπως αποδείχτηκε όμως οι οδηγοί είχαν αφήσει εξ ολοκλήρου τον έλεγχο στα ηλεκτρονικά συστήματα, κάτι που αντενδείκνυται αυστηρά τόσο από την ίδια την εταιρία, όσο και από τις κατά τόπους διευθύνσεις μεταφορών.
Δείτε ακόμα: Ατύχημα με αυτόνομη οδήγηση σε Tesla Model 3 στην Ελλάδα (+video)
Τώρα προστίθεται άλλο ένα περιστατικό -ευτυχώς σε επίπεδο τεστ- το οποίο, ωστόσο, καλύπτεται από αρκετές «σκιές». Η αρμόδια υπηρεσία για την έκδοση Έγκρισης Τύπου της διεύθυνσης μεταφορών του Λουξεμβούργου, υπέβαλλε ένα μεταχειρισμένο Tesla Model S του 2015 στην δοκιμασία του αυτόματου φρεναρίσματος από ταχύτητα 30 χλμ./ώρα. Το σύστημα pre collision του αυτοκινήτου δεν επενέβη ποτέ, με αποτέλεσμα το ηλεκτρικό σεντάν να πέσει «αφρενάριστο» πάνω στο εμπόδιο. Kαι κάπου εδώ αρχίζει το παρασκήνιο…
Τα Model S της συγκεκριμένης χρονολογίας φέρουν το Autopilot πρώτης γενιάς, μία έκδοση την οποία η Tesla έχει αναβαθμίσει 2 φορές. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν δικαιολογεί αστοχία του συστήματος, ειδικά σε τόσο μικρή ταχύτητα (η Tesla υποστηρίζει πως το Autopilot μπορεί να διαγνώσει και να προλάβει συγκρούσεις σε ταχύτητες μέχρι 80 χλμ./ώρα), όμως είναι γεγονός πως το δοκίμιο ήταν πεπερασμένης τεχνολογίας. Η επίσημη αιτιολόγηση του ILNAS – όπως ονομάζεται ο οργανισμός – αφορά την εισαγωγή μεταχειρισμένων Model S στο Λουξεμβούργο. Με δυο λόγια υποστηρίζει πως δοκίμασε το μοντέλο του 2015, επειδή αυτής της χρονολογίας Model S εισάγονται περισσότερο στο Λουξεμβούργο.
Διαβάστε επίσης: «Πιάσαμε» το δεύτερο στην Ελλάδα Tesla Model X!
Το ζήτημα είναι ότι στην ίδια δοκιμασία υπεβλήθη κι ένα ολοκαίνουργιο Volvo S90, ως μέτρο σύγκρισης, το οποίο διέπρεψε προλαμβάνοντας ατύχημα από την διπλή ταχύτητα (60 χλμ./ώρα). Η Tesla ζήτησε τα δεδομένα της δοκιμής, για να λάβει αρνητική απάντηση από τις αρχές του Λουξεμβούργου. Κατόπιν εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: «ζητήσαμε τα δεδομένα και το πρωτόκολλο διεξαγωγής του τεστ, όμως δεν μας έστειλαν τίποτα. Ουδέποτε ενημερωθήκαμε για την συγκεκριμένη δοκιμασία, παρά μόνο όταν έγινε viral στα social media. Έπειτα από διασταύρωση του αριθμού πλαισίου, διαπιστώσαμε πως το εν λόγω αυτοκίνητο είναι του 2015 και χρησιμοποιείτο από εταιρία ενοικιάσεων στην Γερμανία. Συνεχίζουμε να διερευνάμε την υπόθεση, ώστε να εξακριβώσουμε κάτω από ποιες συνθήκες ακριβώς διεξήχθη το επίμαχο τεστ».