Πρόσφατα αποπερατώθηκε ένα έργο-ορόσημο στη Ρωσία, με έναν γιγαντιαίο αυτοκινητόδρομο 700 χλμ. να κατασκευάζεται στη μέση του πουθενά προκειμένου να ενώσει τη Μόσχα με την Αγία Πετρούπολη. Η σημασία του, εκτός από πρακτική, είναι καθόλα ιστορική καθότι πρόκειται για το μεγαλύτερο project που ήρθε εις πέρας, από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης!
Δείτε ακόμα: Από 8.050 ευρώ το ανανεωμένο Lada Niva
Λίγες ημέρες πριν παραδόθηκε στην κυκλοφορία, προεξάρχοντος του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν και μιας αγωνιστικής Ferrari 488 GTE, που έκαναν τα εγκαίνια. Το συνολικό μήκος του Μ-11 (όπως ονομάζεται ο νέος δρόμος) ανέρχεται σε 684 χλμ., μειώνοντας τη διαδρομή Αγία Πετρούπολη – Μόσχα, κατά 5 ώρες περίπου. Οι προδιαγραφές ασφαλείας είναι εξαιρετικά υψηλές, ενώ οι οδηγοί σε πολλά κομμάτια του αυτοκινητοδρόμου θα έχουν στη διάθεσή τους μέχρι και 8 λωρίδες. To συνολικό κόστος ξεπέρασε τα 520 δισεκατομμύρια ρούβλια (κοντά στα 7,6 δις ευρώ) και όπως είναι λογικό, χρειάζεται απόσβεση. Ήτοι διόδια, σταθμοί των οποίων είναι τοποθετημένοι σε πολλά κομμάτια του αυτοκινητοδρόμου.
Παρά το «ποδαρικό» από το ιταλικό supercar των 610 ίππων, όποιος επιχειρήσει να κινηθεί σε ταχύτητες που αντιπροσωπεύουν Ferrari, το πιθανότερο είναι να καταλήξει στη φυλακή. Το ανώτατο όριο ταχύτητας τοποθετείται μόλις στα 110 χλμ./ώρα, με την κυβέρνηση να δεσμεύεται πως θα ανέβει στα 130 χλμ./ώρα όταν οι οδηγοί εξοικειωθούν με τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
Διαβάστε επίσης: Πόσα σοβιετικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ρωσία;
Εκτός της 488 GTE, παρόντα ήταν τα καμάρια της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δηλαδή ο ανταγωνιστής της Rolls Royce (βλέπε Aurus Senat) και το σύγχρονο αντίστοιχο του Lada Niva, σε πεντάθυρη εκδοχή (βλέπε UAZ Patriot Expedition).