Η BMW M5 E39 κατά γενική ομολογία είναι η καλύτερη Μ5 που έχει βγει από τις πύλες του βαυαρικού εργοστασίου και μία από τις σπουδαιότερες Μ όλων των εποχών. Η «βροντή» του ατμοσφαιρικού V8 των 4.9 λίτρων, το άψογο ζύγισμα του πλαισίου, η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης, το κούμπωμα του χειροκίνητου 6ταχυτου κιβωτίου και η ηλεκτρονική «ελευθερία», εκπεφρασμένη από την παρουσία μόνο ενός ABS κι ενός ESP, συνδυάζονται ιδανικά (και ηδονικά) για την δημιουργία του «απόλυτου μηχανήματος οδήγησης». Το θέμα είναι ότι όσοι την έχουν, γνωρίζουν το ποιόν του αυτοκινήτου τους. Και το κοστολογούν αντιστοίχως.
Δείτε ακόμα: BMW: «Έχουμε τους καλύτερους ντίζελ της αγοράς»
Η συγκεκριμένη, για παράδειγμα, είναι του 2002 με 14.731 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Το χρώμα της είναι το σπάνιο Red Imola, με τον ιδιοκτήτη να δηλώνει (και τις φωτογραφίες να το υποστηρίζουν) πως βρίσκεται σε άριστη κατάσταση. Πλήρως εργοστασιακό, κάτι που σημαίνει πως η ισχύς παραμένει στους 400 ίππους, και με αψεγάδιαστο εσωτερικό. Τι ζητάει για όλα αυτά ο Αμερικανός πωλητής; Κοντά στις 80.000 δολάρια. Ή λίγο παραπάνω από όσο κοστίζει μια ολοκαίνουργια BMW M3.
Η τεκτονική λογική θα προτάξει τους αριθμούς και θα γείρει την πλάστιγγα προς την τελευταία «Βαυαρή»: 431 ίπποι, 550 Νm ροπής, 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δλ., 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 8,3 λίτρα /100 χλμ. μέση κατανάλωση (όχι ότι ενδιαφέρει κανέναν) και δυο τούρμπο. Εντελώς ψυχρά, η Μ5 Ε39 έχει να αντιπαρατάξει μόνο τα περισσότερα κυβικά (4.941 έναντι 2.979) και τους δυο παραπάνω κυλίνδρους. Από εκεί και πέρα, βλέπει τα πίσω φανάρια της Μ3 σε κάθε σύγκριση: 400 ίπποι, 500 Nm ροπής, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ., 13.9 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση. Χώρια τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και διαφορικό M-Diff, αλλά και τα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας του κιβωτίου που προσφέρει η Μ3.
Διαβάστε επίσης: Βελτιωμένη BMW M2 Competition 540 ίππων και ξεχνάς τη Μ3
Όμως, όπως είπαμε και στην αρχή, η Μ5 δεν πρεσβεύει το σκεπτικό των μαθηματικών ή της πληροφορικής. Απευθύνεται στην καρδιά και φωνάζει στο συναίσθημα, με την τρομακτική ιαχή 8 κυλίνδρων που αναπνέουν μόνο φρέσκο αέρα. Σας «άγγιξε» ή προτιμάτε τις καλύτερες επιδόσεις, τα gadgets και την εγγύηση της καινούργιας M3;