H νέα, 3ης γενιάς Skoda Fabia αναβαθμίζεται και αποκτά πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά, ενισχύοντας ακόμα πιο πολύ την παρουσία της στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Άλλωστε εδώ και 19 χρόνια από τότε που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά (το 1999) έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 4 εκατομμύρια οχήματα και αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας. Οι αλλαγές που έχουν γίνει στην ανανεωμένη Fabia είναι αρκετές και αφορούν τον σχεδιασμό, την ασφάλεια, την τεχνολογία και τους κινητήρες.
Η ανανεωμένη Fabia προσφέρεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης, τον 1.0 MPI των 75 ίππων και τους 1.0 TSI με 95 και 110 ίππους. Παράλληλα, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά η νέα Fabia διατίθεται στην σπορ και πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Monte Carlo, καθώς και στην πιο πρακτική Combi με το τεράστιο πορτ μπαγκάζ των 530 λίτρων.
Δείτε ακόμη: Νέα έκθεση Skoda Κοιλάκος στη Λεωφόρο Συγγρού
Οι τιμές της Fabia ξεκινούν από 10.980 ευρώ στην έκδοση 1.0 MPI 75 PS Active, με τον κινητήρα 1.0 TSI 95 PS κοστίζει από 12.980 ευρώ (στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Ambition) και με τους 115 ίππους πωλείται από 14.880 ευρώ στις εκδόσεις Ambition DSG ή Style με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά την κορυφαία έκδοση Monte Carlo κοστίζει από 14.880 ευρώ με τους 95 ίππους και από 15.980 ευρώ με τους 110 ίππους. Η Fabia Combi πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 11.680 ευρώ (75 PS), από 13.680 ευρώ (95 PS) και από 15.580 ευρώ (110 PS).
Αλλαγές μέσα – έξω
Οι εξωτερικές αλλαγές που έχουν γίνει στην ανανεωμένη Fabia εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και LED φωτιστικά σώματα, στη νέα μάσκα και στα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου διαμέτρου 15 έως 18 ιντσών. Επιπλέον προσφέρονται πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης με 15 εξωτερικά χρώματα και διχρωμία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η Fabia Monte Carlo, στην οποία η δυναμική εμφάνιση τονίζεται από το σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα, τις προσθήκες στα μαρσπιέ, την αεροτομή οροφής, το διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα, τη μαύρη μάσκα και καθρέπτες, τις μαύρες ζάντες των 16 ιντσών (προαιρετικά 17 ή 18 ιντσών) και τα εμβλήματα Monte Carlo στις μεσαίες κολόνες.
Δείτε ακόμη: Νέο σπορ SUV Skoda Kodiaq GT
Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό της ανανεωμένης Fabia. Οι αλλαγές αφορούν τον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, τα νέα διακοσμητικά και τις υφασμάτινες επενδύσεις. Τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις πόρτες είναι στιβαρά συναρμολογημένα και ποιοτικά. Παράλληλα, στην έκδοση Monte Carlo τα ένθετα τύπου ανθρακονήματος στο ταμπλό, τα σπορ καθίσματα και οι κόκκινες ραφές στις πόρτες στο flat bottomed δερμάτινο τιμόνι και στον επιλογέα των ταχυτήτων χαρίζουν πιο σπορτίφ εικόνα στο θάλαμο των επιβατών. Ο τελευταίος διακρίνεται ακόμα για την εργονομία, την πρακτικότητα και τους αρκετά καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (330 λτ.).
Ευχάριστη και άνετη στο δρόμο
Η ανανεωμένη Fabia 1.0 TSI 95 PS Monte Carlo που οδηγήσαμε στα πλαίσια της δημοσιογραφικής της παρουσίασης, μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και με τα χαρακτηριστικά της στο δρόμο. Η ανάρτηση συνδυάζει πολύ καλά την άνεση με την σταθερότητα και το χαμηλό θόρυβο κύλισης (με ελαστικά 215/45 R16), ενώ το αυτοκίνητο αποπνέει σιγουριά στον οδηγό του. Για όσους πάλι αναζητούν πιο σπορτίφ αίσθηση υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης sport ανάρτησης με διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ (με όλους τους κινητήρες). Ο βελτιωμένος 1.000άρης turbo κινητήρας με τους 95 ίππους και τα 160 Nm ροπής παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο και ανεπαίσθητους κραδασμούς, παρά τους 3 κυλίνδρους. Σύμφωνα με την Skoda, τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 10,8 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 109 γρ./χλμ. Η πιο δυνατή Fabia με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 113 γρ./χλμ.
Με σύγχρονο εξοπλισμό ασφάλειας και συνδεσιμότητας
Η γκάμα του εξοπλισμού ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει προαιρετικά όλα τα σύγχρονα συστήματα, όπως είναι αυτόνομη πέδηση, προσαρμοζόμενο cruise control, ανίχνευση κόπωσης, ανίχνευση τυφλών σημείων, ειδοποίηση πίσω κυκλοφορίας κατά την όπισθεν, αυτόματη υποβοήθηση φώτων και προβολείς LED για πρώτη φορά σε Fabia. Επιπλέον, τα συστήματα πολυμέσων με οθόνες αφής 6,5 ιντσών προσφέρουν πληθώρα δυνατοτήτων συνδεσιμότητας και εφαρμογών με τα smartphones και ειδικά μέσω της εφαρμογής Skoda Connect που δίνει πληροφορίες (και μέσω smartwatch) για τη θέση του οχήματος, τη στάθμη καυσίμου, μέχρι για το αν είναι κλειστά τα παράθυρα.
Δείτε ακόμη: Η Skoda Octavia RS ήταν (και είναι) το πιο φθηνό οικογενειακό «γκάζι»