Η Volvo ξεκίνησε από πάνω προς τα κάτω τη δημιουργία της νέας γκάμας των SUV μοντέλων της, κάνοντας την αρχή με με το λανσάρισμα του δεύτερης γενιάς μεγάλου XC90 το 2015, δύο χρόνια μετά με το επίσης δεύτερης γενιάς μεσαίο XC60, ενώ πριν από λίγους μήνες η γκάμα ολοκληρώθηκε με το μικρομεσαίο XC40.
Διαβάστε ακόμη: Νέες εκδόσεις για το Volvo XC40 διαθέσιμες άμεσα
Το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), η οποία έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Geely και στο μέλλον σε αυτή θα εξελιχθούν όλα τα αυτοκίνητα της σειράς 40, συμπεριλαμβανομένων και ηλεκτρικών οχημάτων. Η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο της Volvo στην πόλη Γάνδη του Βελγίου, παράλληλα με τα μοντέλα V40, V40 Cross Country, S60 και V60.
Στην ελληνική αγορά, το πιο προσιτό SUV της Volvo πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 30.712 ευρώ στην έκδοση XC40 T3 με τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ. ισχύος 156 ίππων, ενώ το ντίζελ XC40 D3 2.0 λτ. 150 hp κοστίζει από 35.193 ευρώ. Από εκεί και πάνω οι τιμές ανεβαίνουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα, όπως είναι και το XC40 D4 AWD με τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων, το οποίο πωλείται από 49.511 ευρώ.
Ξεχωριστό, μοναδικό στιλ
Εξωτερικά το XC40 διαθέτει το δικό του μοναδικό στιλ, υιοθετώντας σχεδιαστικά στοιχεία από τα υπόλοιπα σύγχρονα μοντέλα της Volvo και συνδυάζοντας σπορτίφ με πολυτελή χαρακτηριστικά. Στο εμπρός άκρο του κυριαρχούν η «χωνευτή» μεγάλη εξαγωνική μάσκα, τα παραλληλόγραμμα φώτα με τα ενσωματωμένα LED και το φουσκωμένο καπό. Στα πλαϊνά διακρίνονται το ανάγλυφο σχέδιο στις πόρτες και η έντονη γωνία στα πίσω πλευρά παράθυρα, ενώ πίσω το βλέμμα πέφτει στα κάθετα σχήματος «L» φωτιστικά σώματα. Παράλληλα οι μεγάλης διαμέτρου ζάντες (έως 21 ιντσών), η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (211 χλστ.), η διχρωμία και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά, ενισχύουν περεταίρω την επιβλητική του παρουσία.
Πολυτελές και μινιμάλ εσωτερικό
Η εικόνα στο θάλαμο των επιβατών του XC40 ακολουθεί τη μινιμάλ φιλοσοφία των μεγαλύτερων Volvo με τα ελάχιστα χειριστήρια και τη μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Sensus Connect των 9 ιντσών. Σε αυτή ενσωματώνονται πάρα πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου και ο οδηγός χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης μέχρι να μάθει γρήγορα που βρίσκεται κάθε μία χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.
Την υψηλή του τεχνολογία αναβαθμίζει ακόμα πιο πολύ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις πολλές πληροφορίες και τη δυνατότητα να αλλάξει φόντο και γραφικά. Φυσικά ο εξοπλισμός υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει τα πάντα, αυξάνοντας σημαντικά την ασφάλεια για τον ίδιο τον οδηγό αλλά και τους τριγύρω του σε κάθε διαδρομή.
Διαβάστε ακόμη: Εσύ κοιμάσαι και το Volvo 360c σε πηγαίνει (+video)
Για την κατασκευή του εσωτερικού του XC40 έχει γίνει ευρεία χρήση παχιών μαλακών πλαστικών στο ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών, καθώς και άφθονης μοκέτας από την κονσόλα μέχρι τις πόρτες. Συμπαγή είναι και τα επιμέρους σκληρά πλαστικά, ενώ προσοχή έχει δοθεί στην συναρμογή και στο φινίρισμα. Στον τομέα των χώρων, το XC40 είναι σε θέση να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικους επιβάτες και έναν ακόμα με μικρές παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα. Το τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 460 λίτρων και χωρά αρκετές αποσκευές.
Άνετο και ασφαλές σε κάθε δρόμο
Ένας από τους τομείς που ξεχωρίζουν τα μοντέλα της Volvo είναι οι ανέσεις που παρέχουν στους επιβάτες τους. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις χωρίς να είναι πολύ μαλακές αλλά ούτε και σκληρές απορροφούν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση και τα αναπαυτικά καθίσματα, το XC40 ενδείκνυται για ξεκούραστες μετακινήσεις και μακρινά ταξίδια. Το μήκους 4.425 χλστ. και πλάτους 1.863 χλστ. αμάξωμά του παρουσιάζει καλή ευελιξία στην πόλη και ο οδηγός θα διευκολυνθεί από την ψηλή θέση που κάθεται.
Μέσω των προφίλ οδήγησης (Comfort, Eco, Dynamic, Off-road και Individual) μπορεί αναλόγως να διαμορφωθεί η απόκριση του γκαζιού, του αυτόματου κιβωτίου των 8 ταχυτήτων και το σφίξιμο του τιμονιού με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Το τελευταίο διαθέτει καλή αμεσότητα (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη), ωστόσο ακόμα και στην επιλογή Sport δεν προσφέρει ανάλογα σπορ αίσθηση. Η συμπεριφορά του XC40 είναι ουδέτερη, με μικρές κλίσεις στις στροφές και με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και με έντονη πίεση, χάρη και στην τετρακίνηση με τη μεταβαλλόμενη κατανομή της ισχύος, όπου μέχρι και το 50% μπορεί να κατανεμηθεί στους πίσω τροχούς. Εκτός δρόμου, το XC40 μπορεί να κινηθεί εύκολα σε χωμάτινες κακοτράχαλες διαδρομές (γωνία εισόδου 21,7 μοίρες, ράμπας 21,9 μοίρες και εξόδου 30,4 μοίρες), αρκεί ο οδηγός να μην ξεχάσει ότι βρίσκεται σε ένα πολυτελές SUV με ασφάλτινα ελαστικά.
Πολιτισμένος και δυνατός κινητήρας
Την κίνηση του XC40 D4 AWD αναλαμβάνει ο 2λιτρος ντίζελ των 190 ίππων και 400 Nm ροπής, συνδυασμένος με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των 8 ταχυτήτων. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την ιδιαίτερα πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του από το ρελαντί μέχρι τις πιο υψηλές στροφές. Οι επιβάτες δεν θα αντιληφθούν ότι πρόκειται για πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, καθώς στο εσωτερικό δεν περνούν κραδασμοί και ενοχλητικοί ήχοι.
Το εν λόγω μοτέρ διαθέτει γραμμική απόδοση και επιταχύνει γρήγορα (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.) εφόσον πιεστεί το αρκετά βαρύ αμάξωμα των 1.758 κιλών, καθώς στις πολύ χαμηλές στροφές δε δείχνει τη δύναμή του. Το 8άρι κιβώτιο αλλάζει άμεσα και στρωτά τις ταχύτητες, όμως δεν είναι τόσο ομαλό στην εκκίνηση ή όπισθεν. Το πιο παράδοξο είναι ότι ο οδηγός για να επιλέξει από R σε D ή το αντίστροφο θα πρέπει να μετακινήσει δύο φορές των επιλογέα προς τα κάτω ή πάνω, αντί μία όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα κιβώτια. Τέλος, η κατανάλωση είναι «τσιμπημένη», αφού σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 8,5 λτ./100 χλμ.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
(+) Σχεδιασμός, ποιότητα κατασκευής, χώροι, άνεση, οδική συμπεριφορά, δύναμη κινητήρα, ασφάλεια, εξοπλισμός
(-) Τιμή, κατανάλωση, εργονομία επιλογέα ταχυτήτων και κεντρικής οθόνης