Η σκόνη μετά την παρουσίαση της ολοκαίνουργιας Toyota Supra δεν έχει ακόμα κάτσει. Και πιθανότατα να αργήσει να συμβεί, καθότι ο ντόρος γύρω από την αναβίωση του θρυλικού ονόματος έπειτα από 17 χρόνια καλά κρατεί – κυρίως λόγω της στενής συγγένειας με την BMW Z4 3ης γενιάς. Βάλτε στην εξίσωση και το αποτύπωμα που άφησε η προηγούμενη Supra στην γενικότερη αυτοκινητική κουλτούρα, και καταλαβαίνετε ότι ο «νέος» έχει να ανέβει ολόκληρο βουνό μέχρι να κατακτήσει την κορυφή στις καρδιές του κοινού.
Όμως πώς συγκρίνονται τα δυο αυτοκίνητα μεταξύ τους; Τι επίδραση έχουν κοντά 2 δεκαετίες στην προσέγγιση ενός σπορ αυτοκινήτου, που θέλει να αποτελέσει παράλληλα τον «κράχτη» ενός κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας; Το Autogreeknews.gr δίνει τις απαντήσεις στα φλέγοντα ερωτήματα.
Κινητήρας – κιβώτιο
Όταν παρουσιάστηκε το Nissan GT-R, η ιπποδύναμη εκτινάχτηκε από τα 280 στα 485 άλογα. Ακόμα περισσότερο ανέβηκε το Honda NSX, το οποίο πλέον περνάει 570 ίππους στο δρόμο από 280, αν και το αυτοκίνητο άλλαξε ολιστικά χαρακτήρα (τετρακίνηση, υβριδικό σύνολο). Η νέα Toyota Supra βρίσκεται στους 340 από τους… 330 της MKIV.
Δείτε ακόμα: Η νέα Toyota Supra γίνεται το απόλυτο «τούμπανο»
Η ελάχιστη αύξηση στην ιπποδύναμη, σύμφωνα με τους Ιάπωνες, έχει να κάνει με την αίσθηση του οχήματος. Η Supra στοχεύει στην οδηγική απόλαυση και όχι στις απόλυτες επιδόσεις, κάτι που σημαίνει πως 340 ίπποι φτάνουν και περισσεύουν. Μάλιστα τονίζεται από την φίρμα του Aichi πως η προκάτοχος ήταν ένα ταχύτατο grand tourer, του οποίου η φήμη απογειώθηκε από την βελτιωτική σκηνή. Η καινούργια πλασάρεται ως ένα αμιγώς sportscar.
Η φιλοσοφία είναι κοινή: 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος εν σειρά εξακύλινδρος. Δυο τούρμπο η προηγούμενη, ένα η σημερινή. 340 από 330 άλογα, όπως είπαμε στις 6.500 και 6.800 σ.α.λ. αντίστοιχα, με την ροπή να βρίσκεται στα 495 Nm – 427 η MKIV.
Η μετάδοση είναι αυτή που προκαλεί πολλές αντιδράσεις, ούσα αποκλειστικά 8τάχυτη αυτόματη. Ο 2JZ, αντίθετα, συνδυαζόταν με 6τάχυτο χειροκίνητο έχοντας παράλληλα την επιλογή του αυτόματου (4 σχέσεων αρχικά, 5 στη συνέχεια).
Βάρος – επιδόσεις
Mε το μάτι και μόνο φαίνεται πως η 5η γενιά της Supra είναι περισσότερο αθλητική. Το μήκος έχει μειωθεί στα 4,38 μέτρα (από 4,52), το πλάτος έχει αυξηθεί στα 1,85 μέτρα από 1,81, ενώ ελάχιστα έχει πάρει και το ύψος (1.292 χλστ. από 1.281). To βάρος είναι στα ίδια επίπεδα των 1.540 κιλών (1.580 η προηγούμενη αυτόματη), ωστόσο πιο σημαντική όλων είναι η διαφοροποίηση στην κατανομή του: άψογα ζυγισμένη στο 50-50 η νέα, με 53-47 η παλιά.
Όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, έτσι και η Supra δεν θα μπορούσε να μην έχει μεγαλύτερες ζάντες και ελαστικά: 19αρες 255/35 και 275/35 εμπρός-πίσω, έναντι 235/45/R17-255/40/R17.
Όλα τα ανωτέρω οδηγούν σε καλύτερα νούμερα επιτάχυνσης, απαιτώντας μόλις 4,1 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Όχι ότι το αυτοκίνητο που έθεσε τα θεμέλια για το κινηματογραφικό οικοδόμημα του «The Fast and the Furious» ήταν αργό, καθότι τα 4,6 δλ. ήταν χρόνος – αστραπή για το 1993 που παρουσιάστηκε. Συν ότι είχε ελαφρώς υψηλότερη τελική (257 αντί 250 χλμ./ώρα), αν και στις δύο περιπτώσεις το όριο θέτουν τα ηλεκτρονικά.
Εμφάνιση – χαρακτήρας
Φτάσαμε και στο σκέλος που βρίθει επικριτικών σχολίων, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις προσεγγίζουν επίπεδα αφορισμού. Η νέα Supra εξελίχθηκε από κοινού με την BMW, βασιζόμενη εν πολλοίς σε βαυαρικά μηχανικά μέρη. Κινητήρας και κιβώτιο έρχονται από τη Γερμανία, με τους Ιάπωνες να αναλαμβάνουν το στήσιμο και το στιλιστικό μέρος του μοντέλου τους. Το γεγονός ότι η κορυφαία Z4 M40i έχει 45 ίππους παραπάνω από την Supra, επίσης δεν έχει κάνει ιδιαίτερα καλή εντύπωση στους φίλους του ιαπωνικού κουπέ.
Διαβάστε επίσης: Αυτή είναι η ταχύτερη Toyota Supra στο Nurburgring (+video)
Στην αντίπερα όχθη, η Supra 4ης γενιάς είναι… η Supra! Τα χείλη εκφέρουν το όνομα και το μυαλό απευθείας ανασύρει τις εικόνες από το αυτοκίνητο που παράγονταν από το 1993 μέχρι το 2002. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως όλες οι υπόλοιπες εκφάνσεις του μοντέλου συνοδεύονται από τον γενετικό προσδιορισμό τους: 2ης, 3ης γενιάς ή «νέα» για την σημερινή. Αντιθέτως, η φήμη της ΜΚIV έχει φτάσει σε τόσο μυθικές διαστάσεις ώστε λογίζεται συνώνυμο της Supra. Aν συνυπολογίσουμε το γεγονός πως ήταν εξ ολοκλήρου σχεδιασμένη και κατασκευασμένη στην Ιαπωνία, γίνεται εύκολα κατανοητή η προκατάληψη απέναντι στην διάδοχο.
«Ευαγγέλιο» των κοινών πατωμάτων, βέβαια, είναι ένα: ο περιορισμός του κόστους. H Supra, λοιπόν, κόστιζε καινούργια 39.900 δολάρια στις Η.Π.Α. Με τη σημερινή ισοτιμία και λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό, θα κόστιζε σήμερα περισσότερες από 70.000. Πόσο κοστολογεί η Toyota το νέο της «διαμάντι»; 49.990 δολάρια. Συν ότι η αρωγή της BMW καθιστά την νέα Supra «παγκόσμιο» μοντέλο, εν αντιθέσει με πριν όπου διατίθετο σε ορισμένες αγορές του κόσμου. Πόσο θα κόστιζε χωρίς τους Βαυαρούς; Πάνω από 100.000 δολάρια, σύμφωνα με τους Ιάπωνες.
Μετά, λοιπόν, την ανάλυση ήγγικεν η ώρα της κρίσης: την νέα ή…την Supra;