Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, αποδεδειγμένα από μελέτες και έρευνες, βγάζουν περισσότερες ζημιές από τα παλιότερα. Μπορεί πλέον να μη σπάνε συχνά μοτέρ ή να «κουρεύονται» κιβώτια, ωστόσο η εκτίναξη της προσφερόμενης τεχνολογίας και gadgets έχει δημιουργήσει αντίστοιχη πολυπλοκότητα, άρα και αύξηση στις πιθανότητες εμφάνισης δυσλειτουργίας. Κοντολογίς όσο περισσότερα εξαρτήματα έχει, τόσο πιθανότερο είναι να χαλάσει κάποιο. Και να μη χαλάσει, δηλαδή, πάλι μπορεί να χρειαστεί παρέμβαση οδικής βοήθειας. Καλή, ή μάλλον όχι τόσο καλή, ώρα τα ηλεκτρικά.
Πέρα από τις τυχόν ζημιές, τα EVs κινδυνεύουν από κάτι άλλο, πολύ περισσότερο: την αυτονομία. Ένας λάθος υπολογισμός, ένας φορτιστής που δεν λειτουργεί, μια απρογραμμάτιστη αύξηση στην κατανάλωση, οτιδήποτε μπορεί να τραβήξει περισσότερο ρεύμα από το αναμενόμενο, μπορεί να σε αφήσει ακινητοποιημένο με ένα ηλεκτρικό. Ακόμα κι αν βρίσκεσαι σε μια χώρα κορυφαίων υποδομών, όπως η Γερμανία. Οι κινητές μονάδες βοήθειας, οι λεγόμενοι «Κίτρινοι Άγγελοι», υπήρξαν πιο απασχολημένες από κάθε άλλη φορά το 2024, ακριβώς λόγω ηλεκτρικών «στραβοπατημάτων».
Όπως κατέγραψαν τα στοιχεία του ADAC, οι γερανοί, τα βανάκια και οι μοτοσικλέτες του κλήθηκαν σε 3.633.154 περιπτώσεις πέρσι. Τεράστιος αριθμός, που μεταφράζεται σε περίπου 10.000 περιστατικά ημερησίως! Η αύξηση στο σύνολο, συγκριτικά με το 2023, δεν είναι τόσο δραματική: ένα +2,9%, αλλά νούμερο-ρεκόρ για τα δεδομένα των Γερμανών. Η αναλυτική προσέγγιση των στοιχείων, ωστόσο, δείχνει τί χαμός επικράτησε στους δρόμους της Γερμανίας, με τα «κοκαλωμένα» ηλεκτρικά. Η αύξηση στις κλήσεις οδικής βοήθειας για ηλεκτρικά εκτοξεύθηκε κατά 46%, με τις περισσότερες να αφορούν οχήματα που «έμειναν» από μπαταρία! Βέβαια οι 43.678 κλήσεις είναι σταγόνα στον ωκεανό των 3,63 εκατ. του συνόλου, αλλά υπερ-αρκετή ώστε να σημάνει έναν άλφα συναγερμό σχετικά με το τί έρχεται στους δρόμους, κι όχι μόνο της Γερμανίας.
Συμπτωματικά, η άδεια μπαταρία ήταν ο Νο1 λόγος κλήσης οδικής βοήθειας και στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σε περίπου 45% όλων των περιπτώσεων, μια ελαττωματική ή άδεια μπαταρία ευθυνόταν για την κλήση έκτακτης ανάγκης και στο 22% των βλαβών, ο κινητήρας, ο εγκέφαλος και τα ηλεκτρονικά. Η ημέρα ρεκόρ ήταν η 9η Ιανουαρίου 2024 με 19.714 κλήσεις, ενώ ο μήνας με τον μεγαλύτερο αριθμό βλαβών ήταν ο Ιανουάριος με περίπου 377.000 κλήσεις.