Δεν έχουν περάσει παρά λίγοι μήνες από την αλλαγή «φρουράς» στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Opel, όταν πέρασε από τον έλεγχο της General Motors σε αυτόν του ομίλου PSA (Peugeot-Citroen-DS). Απ’ ό,τι φαίνεται, ήρθε η ώρα για τις πρώτες διενέξεις.
Ένα δημοσίευμα της «Le Monde» ήταν αρκετό για να πυροδοτήσει ένταση μεταξύ των δυο πλευρών, με το σωματείο εργαζομένων της Opel να βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού. Η γαλλική εφημερίδα δημοσίευσε ένα έγγραφο με ημερομηνία Μαΐου, το οποίο αναφέρει πως θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πώληση 4 ξεχωριστών εγκαταστάσεων του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης, συνολικής απασχόλησης 3.980 εργαζομένων. Η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ, όμως δεν ήταν αυτό που εξόργισε τα συνδικάτα.
Δείτε ακόμα: H μεγάλη βοήθεια του ομίλου PSA στην Opel
Ο επικεφαλής του σωματείου εργαζομένων της Opel, Wolfgang Schaefer-Klug, ανέφερε χαρακτηριστικά πως «η General Motors επένδυσε εκατομμύρια σε αυτές τις εγκαταστάσεις και τον κλάδο της μηχανολογίας για την Opel, γενικότερα. Είναι αυτοκτονία να πωληθούν, ολόκληρο το μέλλον της εταιρίας θα τεθεί σε κίνδυνο». Ενώ συμπλήρωσε: «η καρδιά της Opel χτυπάει στον τομέα της μηχανολογίας. Χωρίς αυτόν τα μοντέλα μας μένουν χωρίς ταυτότητα. Η διαδικασία της παραγωγής, η εξυπηρέτηση πελατών, οι διοικητικές λειτουργίες, όλα εξαρτώνται από αυτό».
Η επίσημη απάντηση δεν άργησε να έρθει μέσω του CEO της γερμανικής εταιρίας, Michael Lohscheller, ο οποίος τόνισε πως «η μηχανολογία ήταν και θα παραμείνει στον πυρήνα της Opel. Όμως οι πρακτικές και οι μέθοδοι της General Motors θα πρέπει να μειωθούν δραστικά στα επόμενα χρόνια, προκειμένου η Opel να μπει σε μια νέα εποχή. Οι εγκαταστάσεις και τα δεδομένα των προηγούμενων ετών, όμως, θα πρέπει να αξιοποιηθούν».
Διαβάστε επίσης: Η Opel “έκοψε” δυο δημοφιλή μοντέλα της
Όλα τα καινούργια Opel σχεδιάζονται και εξελίσσονται στα κεντρικά της εταιρίας, στο Ruesselheim, ενώ το ίδιο κέντρο έχει αναλάβει την προετοιμασία των μοντέλων της PSA για την επιστροφή στην αγορά των Η.Π.Α. Μια διαδικασία που οι Γερμανοί κατέχουν πολύ καλά, καθώς αρκετά από τα μοντέλα τους διατίθεντο -και ακόμα διατίθενται- στην Αμερική με τα σήματα της Buick και της Chevrolet, στην εποχή της GM. Oι Γάλλοι, πάντως, δεν εξέδωσαν καμία ανακοίνωση σχετικά με το επίμαχο έγγραφο.