Αν μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε με μια λέξη το VW Golf, θα μπορούσαμε κάλλιστα να είναι «εξέλιξη». Εδώ και 45 χρόνια οι Γερμανοί εξελίσσουν μεθοδικά και με ιδιαίτερη προσοχή το απόλυτο best seller τους, με τις επαναστατικές κινήσεις να σπανίζουν. Μια τέτοια ήταν το λανσάρισμα του 1.4 TSI, του κινητήρα που έφερε το downsizing στη ζωή μας και εν τέλει καθόρισε τις εξελίξεις σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ώρα της εξέλιξης, λοιπόν, έφτασε και για αυτό.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Ο 1.5 TSI αποτελεί τη λογική συνέχεια του 1.400άρη τούρμπο (η σύζευξη με τον κομπρέσορα μας έχει αφήσει εδώ και χρόνια). Στην έκδοση BlueΜotion το δημοφιλές γερμανικό χάτσμπακ δίνει προτεραιότητα στην οικονομία, διατηρώντας παράλληλα ανέγγιχτες τις αρετές που διαχρονικά το χαρακτηρίζουν: την ποιότητα και την στιβαρότητα. Αρετές οι οποίες κοστολογούνται στις 19.900 ευρώ για την 3θυρη έκδοση και στις 20.850 για την πιο πρακτική 5θυρη της δοκιμής μας (προσθέστε 1.000 ευρώ για το DSG), με τον εξοπλισμό να είναι υπερπλήρης. ESP, 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με αναγνώριση πεζών, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, ενεργό cruise control, ραντάρ παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, επιλογή οδηγικού προφίλ (Eco, Normal, Sport, Individual), σύστημα πολυμέσων 6,5 ιντσών με πακέτο συνδεσιμότητας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, όλα είναι στάνταρ. Να σημειώσουμε ότι υπάρχει και ο 1.5 TSI EVO 150 PS σε τιμές που ξεκινούν από 20.900 ευρώ.
Η τεχνολογία στην υπηρεσία της οικονομίας
Αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής της όλης κατασκευής είναι ο 1.5 λτ. TSI, ο οποίος ενσωματώνει μια σειρά από τεχνολογίες που αποσκοπούν στη βελτιστοποίηση της ποιότητας καύσης και των παραγόμενων αποτελεσμάτων. Ο καθιερωμένος άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης πλαισιώνεται από τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, απενεργοποίηση των 2 από τους 4 κυλίνδρους, λειτουργία σε κύκλο Miller, υλικά χαμηλής τριβής στα μέταλλα του κινητήρα, ενώ όταν συνδυάζεται με το 7αρι DSG υπάρχει η λειτουργία eco-coasting, στην οποία το μοτέρ σβήνει και απεμπλέκεται από την μετάδοση όταν το αυτοκίνητο ρολάρει με αφημένο το γκάζι (π.χ. σε κατηφόρα).
Δείτε ακόμα: VW Polo: Νο1 στον κόσμο μικρό αυτοκίνητο το 2018
Οι 130 ίπποι αποδίδονται στις 5.000 σ.α.λ. και τα 200 Nm της ροπής «γεμίζουν» τις 7 σχέσεις του κιβωτίου από τις 1.400 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Η γραμμικότητα είναι εντυπωσιακή, όπως και η αθόρυβη λειτουργία των συστημάτων. Ο μόνος τρόπος να αντιληφθείς πως κινείσαι με 2 κυλίνδρους είναι η σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, κάτι που ισχύει σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό και για το eco-coasting (αν έχεις τον νου σου, θα ακούσεις τη μίζα να ενεργοποιεί εν κινήσει το μοτέρ στο πάτημα του γκαζιού). Αναφορικά με το φλέγον ζήτημα της οικονομίας, η κατανάλωση καυσίμου βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Κλασική ποιότητα και ευρυχωρία
Όπως είπαμε ο 1.5 TSI 130 PS δεν παρενοχλεί τους επιβάτες με περιττούς θορύβους. Γενικότερα, το εσωτερικό του Golf είναι πολύ καλά ηχομονωμένο, ενώ και η ποιότητα των υλικών βρίσκεται στα συνήθη κορυφαία στάνταρ του γερμανικού μοντέλου.
Η θέση οδήγησης είναι εξίσου γνωστή, πολυρυθμιζόμενη, επιτρέποντας στον οδηγό την εύρεση της κατάλληλης ρύθμισης ακριβώς στα μέτρα του. Πλευρική στήριξη και οσφυϊκή υποστήριξη είναι σε ιδανικό επίπεδο, κάτι που ισχύει και για την τοποθέτηση των διακοπτών μεγιστοποιώντας την εργονομία. Ο χώρος είναι άπλετος για οδηγό-συνοδηγό, ανεξαρτήτως ύψους των.
Δείτε ακόμη: Ετοιμάζεται φθηνότερο VW Golf;
Στο πίσω κάθισμα τα ευρύχωρα «μαντάτα» συνεχίζονται, τουλάχιστον για δυο επιβάτες. Τυχόν μεσαίος θα τα βρει ελαφρώς σκούρα, λόγω του σχετικά ογκώδους τούνελ στο δάπεδο. Κανένα παράπονο από το πορτμπαγκάζ, το οποίο προσφέρει 380 λίτρα απόλυτα εκμεταλλεύσιμου χώρου αποσκευών.
Στιβαρό πάτημα, αρχοντική άνεση
To Golf 1.5 TSI 130 PS ξεχωρίζει ευθύς εξαρχής από τα απλά Golf, εξαιτίας της πίσω ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων στον πίσω άξονα (ημιάκαμπτο άξονα έχουν οι εκδόσεις 1.0 TSI και 1.6 TDI). Οπότε κατευθείαν απολαμβάνεις ποιοτικότερη αντιμετώπιση των ανωμαλιών του οδοστρώματος -ιδιαίτερα των βαθιών εγκάρσιων- και μεγαλύτερη ευελιξία όταν στρίβεις με αποφασιστικότητα το σωστά ζυγισμένο και ακριβές τιμόνι. Η ποιότητα κύλισης, ωστόσο, επισκιάζει τα πάντα.
Διαβάστε επίσης: Με 14 ευρώ διανύσαμε 433 χλμ. με 4 αυτοκίνητα!
Ο συνδυασμός ρύθμισης ανάρτησης – ελαστικών χαμηλών τριβής – συνεργασίας μοτέρ/κιβωτίου δημιουργούν ένα σύνολο, του οποίου η άνεση στην οδήγηση κοντράρει ακόμα και μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας. Κατσαρό οδόστρωμα και λακκούβες (όχι τάφροι) πρακτικά ισοπεδώνονται στο πέρασμα του Golf, αφήνοντας μικρό φόρτο εργασίας στην -εξίσου εξαιρετική- ηχομόνωση της καμπίνας. Ακόμα και 130 χλμ./ώρα στην εθνική δεν φαίνονται για περισσότερα από 90, οπότε καλό είναι να ρίχνεις ματιές στο κοντέρ προκειμένου να μην ξεχαστείς και το «βρεις μπροστά σου» από κάποια κάμερα ελέγχου ταχύτητας.
Η κλιμάκωση του DSG είναι ιδανική, αν και μια ραθυμία στις αλλαγές (κυρίως στα κατεβάσματα) είναι παρούσα – ενδεικτικό του προσανατολισμού στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης. Το αυτοκίνητο δεν πρόκειται ουδέποτε να προβληματίσει σε στριφτερή διαδρομή, με την υποστροφή να είναι η πρώτη που θα κάνει την εμφάνισή της. Περιθώρια ρυθμισιμότητας υπάρχουν -ελέω και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω- όμως ο ρυθμός που θα πρέπει να αναπτύξεις για να τα ανακαλύψεις εξαντλεί σχετικά γρήγορα το περιθώριο πρόσφυσης των ελαστικών. Κάτι που σημαίνει ότι το γλίστρημα του εμπρός μέρους ενδέχεται να προλάβει αυτό της ουράς και να χαλάσει το πλασάρισμα. Υπό καθημερινές συνθήκες οδήγησης, όμως, το Golf 1.5 TSI 130 PS Evo BlueΜotion DSG αποδεικνύεται μιας πρώτης τάξεως αγχολυτικό.
Δείτε ακόμη: Με 300 ίππους το νέο VW Golf GTI;
+ Κινητήρας, ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης, άνεση, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός
– Σχετική ραθυμία του DSG στα κατεβάσματα