Για να είναι ένα αυτοκίνητο στην κορυφή των ελληνικών πωλήσεων SUV από το 2008, αλλά και να αποτελεί έναν από τους βασικότερους λόγους της παγκόσμιας ανόδου της συγκεκριμένης κατηγορίας, κάτι πρέπει να κάνει καλά. Το Nissan Qashqai τα κάνει σχεδόν όλα, όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να εφησυχάζει. Για αυτό η Nissan φρόντισε να ανανεώσει την εμπορική της «ατμομηχανή», καθιστώντας το παράλληλα σύννομο με τις επιταγές των προδιαγραφών Euro6. Προκειμένου να συμβεί αυτό, ο ντίζελ 1.5 dCi βελτιώθηκε και παρουσιάζει καλύτερη απόδοση και χαρακτηριστικά λειτουργίας.
Από πλευράς τιμών η βασική έκδοση Energy ξεκινά από τις 21.790 ευρώ και περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα και σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, Ράδιο-CD με MP3 κ.λπ. Η αμέσως επόμενη έκδοση Acenta κοστίζει από 22.370 ευρώ και συμφέρει περισσότερο καθώς περιλαμβάνει επιπλέον αισθητήρες φωτός και βροχής, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και πολλά ακόμη στοιχεία.
Αναβαθμισμένο και πρακτικό εσωτερικό
Ένα από τα πρώτα ζητήματα που απασχόλησαν τη Nissan στην ανανέωση του Qashqai, το 2017, ήταν η ποιοτική αναβάθμιση των υλικών της καμπίνας, η βελτίωση της εργονομίας και η τοποθέτηση νέου τιμονιού και τα πιο αναπαυτικά καθίσματα Monoform. Τα τελευταία συμβάλλουν στη δημιουργία μιας άνετης και πανοραμικής θέσης οδήγησης, με την εργονομία να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
Εκεί που συναντάμε και την πρακτικότητα, στην οποία κυριαρχεί ο τεράστιος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο και το διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών. Μιλώντας για χώρους, 4 άτομα δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, αναλόγως σωματότυπου ούτε και 5, αλλά οι αποσκευές τους ενδέχεται να στριμωχτούν κάπως στα 430 λίτρα του πορτμπαγκάζ. Δεν είναι τόσο η χωρητικότητα, όσο το διπλό δάπεδο που ενώ αυξάνει τις δυνατότητες διαρρύθμισης (18 διαφορετικές επιλογές προσφέρει), περιορίζει αισθητά το βάθος.
Οικονομικός και ήσυχος ο νέος ντίζελ
Κατά την εκκίνηση του κινητήρα, το πρώτο χαρακτηριστικό που παρατηρείς είναι η απουσία θορύβου και κραδασμών. Ο βελτιωμένος 1.500άρης ντίζελ είναι εξαιρετικά ομαλός στη λειτουργία του, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και με κατεβασμένα παράθυρα στο ρελαντί ίσα που ακούς το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» της αυτανάφλεξης.
Όσον αφορά την απόδοσή του κάτω από τις 1.700 σ.α.λ. παρατηρείται μια έλλειψη ζωντάνιας, ενδεικτικό των χαρακτηριστικών απόδοσης. Τα 260 Nm της ροπής εμφανίζονται στις 2.000 σ.α.λ. και οι 116 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι εντός πόλης ή σε ανηφορικά κομμάτια ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει στο 6τάχυτο κιβώτιο. Εκεί θα βρει έναν σαφή επιλογέα, με ελαφρώς αυξημένες διαδρομές και κάπως λαστιχένια αίσθηση. Ενδεικτικά είναι τα 12,3 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τα 181 χλμ./ώρα της τελικής, επιδόσεις που τοποθετούν το ιαπωνικό best seller στο μέσο όρο της κατηγορίας. Από πλευράς κατανάλωσης, ωστόσο, δεν έχουμε κανένα παράπονο. Τουναντίον, τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. είναι εξαιρετική τιμή για ένα crossover 1.385 κιλών.
Προσανατολισμένο στην άνεση
Η ανάρτηση του Nissan Qashqai συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με την σταθερότητα σε κάθε διαδρομή. Οι κλίσεις στις στροφές είναι πέρα για πέρα φυσιολογικές, αλλά το εμπρός μέρος χάνει σχετικά εύκολα την πρόσφυσή του υπό πίεση. Εκεί θα επέμβει το ESP, αν και μερικές φορές το κάνει κάπως άγαρμπα δίχως να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Η εμφάνιση υποστροφής είναι προοδευτική και θα απασχολήσει τον οδηγό στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σε γρήγορο ρυθμό, καθώς η ρύθμιση του ημιάκαμπτου άξονα δεν αφήνει το πίσω μέρος να εκτραπεί.
Αυτό που επιτρέπει είναι σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες να περάσουν στο εσωτερικό, παραμένοντας ωστόσο στα επίπεδα ενός μακρινού «γκουπ» για τα αυτιά των επιβατών. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, ο θόρυβος από τα ελαστικά χαμηλός και η ανάρτηση απορροφά με επιτυχία τις μύριες ανωμαλίες της ασφάλτου. Τα φρένα από τη μεριά τους, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και παρουσιάζονται δυνατά, με σωστή αίσθηση στο πεντάλ και ακριβώς όση «νεκρή» διαδρομή περιμένεις από αυτό. Το τιμόνι πάλι υστερεί σε αίσθηση και είναι ελαφρύ, όμως η ακρίβεια στέκεται σύμμαχος του οδηγού στα γρήγορα περάσματα.
Γενικότερα, οδηγώντας το Qashqai παίρνεις την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που θέλει να τα κάνει όλα. Και σε αρκετά εκτενή βαθμό, τα καταφέρνει.