Η Hyundai κάνει την είσοδό της στην πολύ απαιτητική κατηγορία των σπορ μικρομεσαίων χάτσμπακ με το i30 N, το οποίο παράλληλα είναι το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της σειράς Ν. Το γράμμα «Ν» προέρχεται από το Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας της μάρκας στη Namyang της Ν. Κορέας όπου και γεννήθηκε, από την πίστα του Nürburgring που ολοκληρώθηκε η εξέλιξή του, αλλά και από ένα σικέιν που σχηματίζει αυτό το γράμμα. Όσο για την παραγωγή του θα γίνεται επί ευρωπαϊκού εδάφους, στο εργοστάσιο της μάρκας, στο Νοσοβίτσε της Τσεχίας.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI 120 PS
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πίσω από την εξέλιξη του Hyundai i30 N βρίσκεται ο πρώην επικεφαλής του τμήματος «Μ» της BMW και νυν επικεφαλής ανάπτυξης των προϊόντων Ν, ο οποίος έχει δηλώσει μεταξύ άλλων, ότι «μετράμε τις επιδόσεις σε BPM (ήτοι… παλμοί καρδιάς ανά λεπτό) αντί μόνο σε RPM (σ.α.λ.)».
Τιμή… έκπληξη για την κατηγορία
Το νέο Hyundai i30 N είναι μελετημένο μέχρι την παραμικρή του λεπτομέρεια σε κάθε επίπεδο και δείχνει αμέσως στην οδήγηση την προσοχή που έχει δοθεί, όπως και διαπιστώσαμε στους γύρους που κάναμε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, στα πλαίσια της Πανελλαδικής του παρουσίασης. Το… κερασάκι στην είναι ήταν οι άκρως ανταγωνιστικές του τιμές, αφού το i30 N των 250 ίππων κοστίζει 26.990 ευρώ, ενώ η έκδοση Performance Pack των 275 ίππων πωλείται από 28.750 ευρώ (οι τιμές ισχύουν έως το τέλος του έτους), με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα, συν 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Σπορ εμφάνιση χωρίς ακρότητες
Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει αμέσως η σπορ εμφάνιση του i30 N, η οποία δείχνει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με κομψό τρόπο χωρίς πολλά περιττά αξεσουάρ εντυπωσιασμού. Στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει αποτελούν οι μυώδεις προφυλακτήρες με το σπόιλερ εμπρός και την κόκκινη ταινία, τα ένθετα στα μαρσπιέ, οι ζάντες των 18 ιντσών ή 19 ιντσών, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, η πιο σπορ μάσκα με το λογότυπο «Ν» και τα σκουρόχρωμα εμπρός φώτα. Επίσης, στο πίσω άκρο διακρίνονται το τριγωνικό τρίτο φως φρένων στη νέα γυαλιστερή μαύρη αεροτομή και η διπλή εξάτμιση.
Διαβάστε ακόμη: Hyundai i30 N ρίχνει καρότσες σε VW Golf GTI (+video)
Το i30 N με το Performance Pack περιλαμβάνει 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου με ειδικά για το μοντέλο σχεδιασμένα ελαστικά Pirelli P-Zero, κόκκινες δαγκάνες φρένων N και μεγαλύτερους δίσκους φρένων (μπροστά 18 ιντσών, 17 ιντσών πίσω), με σύστημα ηλεκτρονικής περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξαγωγής.
Δυνατός κινητήρας με απολαυστικό ήχο
Την κίνηση του Hyundai i30 N αναλαμβάνει ο 2.0 λτ. T-GDI turbo κινητήρας απόδοσης 250 ή 275 ίππων με ροπή 353 Nm ή 378 Nm για λίγα δευτερόλεπτα με overboost. Κατά την οδηγική επαφή που είχαμε με την ισχυρότερη έκδοση, ο κινητήρας έδειξε ιδιαίτερα γραμμικός και πρόθυμος στο να ανεβάζει στροφές μέχρι λίγο πιο πάνω από τις 6.500 σ.α.λ. που επεμβαίνει ο κόφτης, επιταχύνοντας γρήγορα το αυτοκίνητο από την έξοδο της μιας στροφής μέχρι την είσοδο της επόμενης. Παράλληλα, τη δυναμική αίσθηση ενισχύει με την σειρά του ο σπορ ήχος προερχόμενος από την ηλεκτρονική γεννήτρια ήχου στο πλαίσιο του αμαξώματος και ειδικά τα σκασίματα που ακούγονται από τις εξατμίσεις.
Οι τρεις βασικές λειτουργίες οδήγησης (Normal, Sport και Eco) επιλέγονται μέσω του μπουτόν που υπάρχει αριστερά κάτω στο τιμόνι, ενώ το δεξί μπουτόν «Ν» περιλαμβάνει τις επιλογές Sport+ και Ν Custom με τις πολλές επιλογές διαμόρφωσης, στην ανάρτηση, τιμόνι, κινητήρα, ήχο εξάτμισης κ.λπ. Επιπλέον, μέσω του μπουτόν «Rev», επιλέγεται η λειτουργία Rev matching που ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός κατεβάζει ταχύτητα, προσαρμόζοντας την τεχνική «μύτη – τακούνι». Ο οδηγός έχει ακόμα στη διάθεσή του και το Launch Control, βοηθώντας τον να κάνει την ιδανική εκκίνηση. Λειτουργίες που εμφανίζονται στην στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα.
Πολύ καλά στημένο και για ρυθμούς πίστας
«Το Hyundai i30 N έχει αναπτυχθεί για να προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση στους πελάτες μας σε ένα προσιτό πακέτο υψηλών επιδόσεων», δήλωσε ο Albert Biermann. Γεγονός που ισχύει και στην πράξη, αφού το νέο σπορ μικρομεσαίο Hyundai είναι πολύ καλά στημένο. Κάτω από το στιβαρό πλαίσιο το οποίο έχει δεχτεί κάποιες ενισχύσεις που αυξάνουν περεταίρω την στρεπτική του ακαμψία (υπάρχει και αφαιρούμενη πίσω μάρα θόλων), οι απαραίτητες αλλαγές που έχουν γίνει σε αναρτήσεις, φρένα και τιμόνι σε σχέση με τα πιο απλά i30 είναι πολλές.
Διαβάστε ακόμη: 0-230 χλμ./ώρα με Hyundai i30 N 275 hp
Καταρχήν το i30 N εξοπλίζεται με πολλά βοηθητικά συστήματα όπως αναφέρουμε παραπάνω, καθώς και με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (E-LSD), το οποίο λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά και δεν αφήνει το αυτοκίνητο να ανοίξει την τροχιά του, ακόμα και με βαθιά πατημένο το γκάζι μέσα στην στροφή. Επιπλέον, οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες ανεξάρτητες αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά τις μεταφορές φορτίων και κρατούν πεισματικά το αυτοκίνητο στην τροχιά του. Το τιμόνι με την θετική αίσθηση και αμεσότητα βοηθά τον οδηγό στα «πατήματά» από στροφή σε στροφή του, ενώ και τα φρένα είναι ανθεκτικά στην συνεχόμενη καταπόνηση. Το όλο πακέτο συμπληρώνει ο βελτιωμένος σε αίσθηση και με μικρότερες διαδρομές επιλογέας των 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.
Συνολικά λοιπόν, το Hyundai i30 N μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στην πρώτη οδηγική επαφή που είχαμε και έχει όλα τα εφόδια και προσόντα για να αποτελέσει ένα δυνατό «παίχτη» στην κατηγορία των μικρομεσαίων hot hatch.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Τιμή | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.998 | 1.998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 250/6.000 | 275/6.000 |
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) | 353/1.450 | 353/1.450 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,4 | 6,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 250 | 250 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 7,0 | 7,1 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 159 | 163 |
Βάρος (κιλά) | 1.400 | 1.429 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 395 | 395 |
Τιμή από (ευρώ) | 26.990 | 28.750 |