Όλοι μας ονειρευόμαστε κάποια στιγμή να αποκτήσουμε μια Maserati, ειδικά από όταν έγινε γνωστό ότι χαιρετάει ο V8 κινητήρας στις καινούργιες. Ευτυχώς, υπάρχουν αρκετές οχτακύλινδρες στα μεταχειρισμένα, Quattroporte στην πλειοψηφία τους. Μια τέτοια εντοπίσαμε στη Μεγάλη Βρετανία, με τιμή χαμηλότερη από μεταχειρισμένου Toyota Aygo. Τί θα μπορούσε να έχει στραβό πάνω της, όμως;
Καταρχάς, δεν είναι απαραίτητο όντως να υπάρχουν σκιές και υποψίες. Οι «Τρίαινες» υποφέρουν από την απαξίωση, οπότε είναι λογικό οι τιμές να βρίσκονται στα Τάρταρα. Η συγκεκριμένη Quattroporte, ας πούμε, είναι μοντέλο του 2005 και με περίπου 81.000 μίλια στο οδόμετρο, τουτέστιν γύρω στις 130.300 χλμ. Όχι πολλά για αυτοκίνητο 20ετίας, αλλά μπόλικα για Maserati – οι οποίες, μην ξεχάσουμε, δεν έχουν την καλύτερη φήμη για την αντοχή τους στο χρόνο. Εδώ, σύμφωνα με τον πωλητή, τα μοναδικά προβλήματα που έχουν εμφανιστεί είναι μερικές καμένες λάμπες και η έφεση του καντράν να ανάβει όλες τις λυχνίες. Κοντολογίς, παραδοσιακά ηλεκτρολογικά θέματα.
O Tipo F136 V8, που απαντάται επίσης στις Ferrari F430, 458 και California (σε διαφορετικές εκδοχές και κυβισμούς), δεν συνοδεύεται από προβλήματα, οπότε η αγορά της εν λόγω Quattroporte είναι η καλύτερη ευκαιρία για μια λιμουζίνα με ατμοσφαιρικό V8 4.3 λίτρων, απόδοσης 400 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 460 Nm στις 4.750 σ.α.λ. Το 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο αποτελούσε πάντα πηγή επικρίσεων (και ζημιών), αλλά βοηθά την 5μετρη (5.097 χλστ. μήκος) Ιταλίδα να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,6 δλ. και να μη σταματήσει, πριν τα 270 χλμ./ώρα. Σύμφωνοι, σήμερα τέτοια νούμερα τα βρίσκεις και σε VW Golf GTI. Αλλά τέτοιο χαρακτήρα και αίσθηση, θες ασύγκριτα πιο πολλά χρήματα από τις 6.350 λίρες (7.419 ευρώ) που πωλείται για να τα βρεις σε καινούργιο.