Διπλό χτύπημα από τη VW με τα νέα ID.3/ID.7 GTX

Τις κορυφαίες εκδόσεις των ID.3 και ID.7 παρουσίασε η VW, σε μια διπλή πρεμιέρα που φέρνει στην αγορά δυο από τα ταχύτερα ηλεκτρικά του VW Group. Και η ταχύτητα δεν είναι το μόνο που κάνει τα ID.3 και ID.7 GTX να ξεχωρίζουν.

Πρώτο και κυριότερο σημείο εντυπωσιασμού των δυο σπορ EVs, η εμφάνιση. H διχρωμία κόκκινου-μαύρου, με τις σκοτεινές αποχρώσεις να καλύπτουν την οροφή, τις κολώνες, τα καλύμματα των καθρεπτών (και την πόρτα του πορτμπαγκάζ, αλλά μόνο στο ID.3) και τις νέες ζάντες Skagen των 20 ιντσών (προαιρετικά 21 στο ID.7), έλκουν τα βλέμματα σαν μαγνήτης. Το ίδιο κάνουν οι λωρίδες LED που πλαισιώνουν το φωτιζόμενο σήμα, όπως και το διαμαντοειδές μοτίβο της εισαγωγής του προφυλακτήρα. Τα φιμέ πίσω φανάρια επίσης δένουν αρμονικά με το δυναμισμό του αμαξώματος, όπως και ο πιο έντονος διαχύτης.

Η «rossonero» διχρωμία που συνεχίζει στο εσωτερικό, με εκτενέστερη παρουσία του κόκκινου χρώματος στις ραφές, το ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα. Μεγάλο ρόλο στο «κοκκίνισμα» της καμπίνας, βέβαια, παίζει και ο ambient φωτισμός, που καλύπτει από άκρη σε άκρη τις επιφάνειες εμπρός από οδηγό-συνοδηγό. Τα μπάκετ καθίσματα και τα νέα γραφικά σε infotainment-ψηφιακό καντράν βάζουν τις δικές τους πινελιές, αλλά δίχως να στερούν τίποτα από την πρακτικότητα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο αχανής χώρος αποσκευών των 1.714 λίτρων (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) στο ID.7 GTX, μένει απαράλλαχτος.

Στα μηχανικά μέρη τώρα, τα δυο νέα GTX θέτουν το καθένα τα δικά του στάνταρ. Το ID.3 GTX σηματοδοτεί το πρώτο ηλεκτρικό hot hatch για τη VW, εξηλεκτρίζοντας μια παράδοση 50 ετών που ξεκίνησε από το πρώτο Golf GTI. Το ID.7 GTX από τη μεριά του, γίνεται το ισχυρότερο station wagon που βγήκε ποτέ από το Βόλφσμπουργκ. Το βασικό ID.3 GTX έχει στον πίσω άξονα έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων και 545 Nm, που έκανε πρεμιέρα στο ανανεωμένο ID.4. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,0 δλ. και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ωστόσο υπάρχει και ταχύτερη έκδοση. Ο λόγος για το Performance, που ανεβαίνει στα 326 άλογα (ίδια η ροπή) και κατεβάζει το 0-100 χλμ./ώρα στα 5,6 δλ., αυξάνοντας παράλληλα το περιθώριο του κόφτη στα 200 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 79 kWh παρέχει μέγιστη αυτονομία 600 χλμ., ενώ η φόρτιση 10-80% (σε ταχυφορτιστή) ολοκληρώνεται σε 26 λεπτά.

To ID.7 GTX πάει ακόμα παραπέρα, αξιοποιώντας δυο ηλεκτροκινητήρες και μια συνδυαστική απόδοση που φτάνει τα 340 άλογα! Περιέργως η VW δεν ανακοινώνει επιδόσεις, αλλά δεδομένου πως το Enyaq RS θέλει 5,5 δλ. για το 0-100 και περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, το ελαφρύτερο και πιο αεροδυναμικό ID.7 GTX λογικά κινείται στην περιοχή των 5,0 δλ. και των 200 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 86 kWh προσφέρει φόρτιση από 10 σε 80% εντός λιγότερο της μισής ώρας, με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο συνδέεται σε ταχυφορτιστή. Όπως και με τις επιδόσεις, η VW δεν δίνει λεπτομέρειες για την αυτονομία.

Get it on Google Play Download on the App Store