Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 95 PS DSG

Το Volkswagen Polo αποτελεί έναν από τους θεμέλιους λίθους των σουπερμίνι, καταγράφοντας διαρκή παρουσία στο segment εδώ και σχεδόν μισό αιώνα. Το 1975 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, το 2024 βρισκόμαστε αισίως στην έκτη και ανανεωμένη, η οποία εξακολουθεί να συνιστά μια από τις πιο σταθερές αξίες στα μικρά αυτοκίνητα.

Το φρεσκαρισμένο Polo συνεχίζει την επιτυχημένη συνταγή, αναβαθμίζοντας τόσο τη σχεδιαστική όσο και την τεχνολογική, αλλά και εξοπλιστική, πλευρά του. Με την γκάμα πλέον αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενη και πιο καλοεξοπλισμένη από κάθε άλλη φορά. Η βασική έκδοση 1.0 TSI Life ανοίγει τον τιμοκατάλογο στις 22.350 ευρώ, προσφέροντας στάνταρ τα εξής: 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, φώτα LED εμπρός/πίσω, προβολείς ομίχλης, infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/αναδιπλούμενους/θερμαινόμενους καθρέπτες, αισθητήρες φωτός, αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου. Όσοι θέλουν την ευκολία του 7τάχυτου αυτόματου DSG θα χρειαστεί να δαπανήσουν επιπλέον 2.600 ευρώ, καθώς το Polo 1.0 TSI DSG Life ξεκινά από τις 24.950 ευρώ.

Στιβαρή παρουσία στο δρόμο

Η εικόνα του Polo δεν αλλάζει δραματικά, όμως όσο πρέπει κάνει τη διαφορά. Τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός, κυριότερα τα μεγαλύτερα πίσω -που τώρα εκτείνονται μέχρι την πόρτα του πορτμπαγκάζ- και ο νέος προφυλακτήρας εμπρός κάνουν το επιβεβλημένο «μακιγιάζ» στο γερμανικό μικρό, που βρίσκεται στην αγορά από το 2017. Τα φανάρια είναι όλα τεχνολογίας LED, ενώ για πρώτη φορά τοποθετούνται προαιρετικά οι προβολείς IQ.LIGHT LED matrix. Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0, το ανανεωμένο Polo πήρε λίγο μπόι (4.074 χλστ. έναντι 4.053 χλστ. το μήκος) λόγω των διαφορετικών προφυλακτήρων, αλλά πλάτος (1.751 χλστ.), ύψος (1.451 χλστ.) και μεταξόνιο (2.552 χλστ.) παραμένουν στα ίδια επίπεδα.

Απτή ποιότητα και ψηφιακή εικόνα στο εσωτερικό

Με το που ανοίγεις την πόρτα, αντίθετα, έρχεσαι αντιμέτωπος κατευθείαν με πιο high tech αίσθηση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ παντού, μετρώντας 8 (όπως εδώ) ή 10,25 ίντσες (στις πλουσιότερες εκδόσεις). Η οθόνη αφής των 6,5 ιντσών από την άλλη, δείχνει πως το αυτοκίνητο κουβαλάει 7 χρόνια στην πλάτη του. Το μόνιτορ των 8,0 ή 9,2 ιντσών διορθώνει την κατάσταση στα ανώτερα εξοπλιστικά επίπεδα, αλλά τη σήμερον ημέρα θες στάνταρ το κάτι παραπάνω – ακόμα και σε μοντέλο του B-Segment, όπου ανταγωνισμός πια προσφέρει «φιξ» infotainment 8 ή 9 ιντσών.

Η «λάκα» που διατρέχει το ταμπλό, ωστόσο, βελτιώνει το διάκοσμο. Το ίδιο ισχύει για την οπτική από τη θέση οδηγού, λόγω του ελαφρώς στραμμένου προς το μέρος του σύστημα πολυμέσων. Η ποιότητα και η υφή των υλικών βρίσκονται στα -κλασικά για VW- υψηλά επίπεδα, όπως και η εργονομία («χρυσά» τα κουμπιά στο infotaiment), ενώ και η θέση οδήγησης συγκαταλέγεται στα πολύ θετικά γνωρίσματα του Polo. Στα ακόμα πιο θετικά μπαίνουν επάξια οι χώροι, που υπερ-επαρκούν για 4 υψηλόσωμους ενήλικες και τις αποσκευές τους. Ειδικά οι τελευταίες έχουν στη διάθεσή τους 351 λίτρα, που μπορεί πλέον να μην είναι η κορυφαία τιμή της κατηγορίας, αλλά δεν παύει να περιλαμβάνεται στις μεγαλύτερες.

Αξία αναλλοίωτη ο 1.0 TSI

Στις καλύτερες από τη μεριά του ανήκει ο 1.0 TSI των 95 ίππων και 175 Nm, με το πλούσιο τράβηγμα από τις 1.400 σ.α.λ. και το σχεδόν ανύπαρκτο επίπεδο κραδασμών. Οι επιδόσεις είναι αρκετά σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., τελική 187 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντας χαρακτηριστική άνεση κίνησης σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (130 χλμ./ώρα με λίγο πάνω από 2.000 σ.α.λ.), αλλά και ευκολία πραγματοποίησης προσπεράσεων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Σε αυτό το σενάριο μόνο, θα πρέπει συχνά να παίρνεις την κατάσταση στα χέρια σου. Το kickdown του DSG είναι υπερβολικά ράθυμο, ακόμα και στη λειτουργία Sport, οπότε η μόνη λύση είναι να το γυρίσεις στο Manual και να κάνεις ιδιοχείρως τα κατεβάσματα. Είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα πάντως, η κατανάλωση στέκει σύμμαχος της τσέπης σου. Κατά μέσο όρο δεν πρόκειται να υπερβείς τα 6,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ ακόμα κι αν πιέσεις αρκετά σε βουνό ή σε πιάνουν σερί τα φανάρια στην πόλη βλέπεις το πολύ 7,7 λίτρα/100 χλμ. Πιο ενοχλητική είναι η λειτουργία του Start-Stop με τη χαρακτηριστική «μιζιά», καθώς αργεί να πάρει μπρος ο κινητήρας σε μια γρήγορη εκκίνηση που θα χρειαστεί για παράδειγμα σε μια διασταύρωση. Ωστόσο, υπάρχει κουμπί δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων για την απενεργοποίησή του.

Πάτημα μικρομεσαίου και άνεση παντού

Το ίδιο άνετα, χαλαρωτικά θα λέγαμε, σε κάνει να αισθάνεσαι το Polo και οδηγώντας το. Ο τρόπος που η ανάρτηση διαχειρίζεται κακοτεχνίες και ανωμαλίες κάλλιστα σε κάνει να πιστεύεις ότι βρίσκεσαι σε μικρομεσαίο, με τον ημιάκαμπτο άξονα να «εμφανίζεται» μόνο σε οδοστρώματα που οριακά ξεχωρίζουν από χωματόδρομο. Καμία ενόχληση από θόρυβο, καμία και από πλάγιους ανέμους στην εθνική, καθώς το μικρό VW παραμένει ακλόνητο ακόμα και στα πολλά μποφόρ. Το τιμόνι έχει σωστή αίσθηση γύρω από την ευθεία και καλή ακρίβεια, αλλά έχει την τάση να βαραίνει κάπως απότομα στις γρήγορες κινήσεις. Εκεί όπου εκτιμάς περαιτέρω το σετάρισμα των μηχανικών, καθότι ναι μεν το Polo είναι άνετο αλλά ουδέποτε θα αισθανθείς τάσεις πλεύσης, αργοπορημένες αντιδράσεις από το πλαίσιο ή μεγάλες κλίσεις. Η πρόσφυση περισσεύει, ενώ και να ξεπεραστεί το μοναδικό που θα σε απασχολήσει είναι λίγη υποστροφή. Τα φρένα, τέλος, στέκουν παντού και πάντα στο ύψος των περιστάσεων, έχοντας ένα πεντάλ που διαπρέπει σε αίσθηση και απόκριση.

(+) Κινητήρας, ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης, άνεση ανάρτησης, εργονομία, κατανάλωση
(-) Λειτουργία Start-Stop, απόκριση κιβωτίου στο kickdown, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/1.600-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
80,64
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.074
Πλάτος (χλστ.)
1.751
Ύψος (χλστ.)
1.451
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.552
Βάρος (κιλά)
1.203
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.950 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store