Η τελευταία γενιά Subaru WRX αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό και έντονη αμφισβήτηση, ειδικά από τη στιγμή που έγινε γνωστό πως δεν θα υπήρχε έκδοση STI. Παρότι βασίζεται σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα και διαθέτει νέο κινητήρα, η ελάχιστη αύξηση στην ισχύ (4 άλογα όλα κι όλα) και η έλλειψη αύρας Subaru Tecnica International είχε επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις τον πρώτο καιρό. Εν συνεχεία υπήρξε μια ανάταση, αλλά όπως φαίνεται προσωρινή, ενώ ίδια πορεία ακολουθεί και το BRZ.
Τα αποτελέσματα του πρώτου πεντάμηνου μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι ούτε για το ιαπωνικό sport sedan (ας το πούμε και «rally replica», για χάρη της ιστορίας του), ούτε για το πισωκίνητο sportscar, καθώς στην Αμερική η ζήτηση για το ένα έκανε «βουτιά» που αγγίζει το 40% και για το άλλο 45%! Από τις 13.047 μονάδες πέρσι, που ταυτόχρονα ήταν η καλύτερη επίδοση του WRX από το 2017, φέτος τα βιβλία παραγγελιών κατέγραψαν 7.963 αναφορές (-39%). Ακόμα πιο «συννεφιασμένη» η κατάσταση για το BRZ, που από τις 2.130 μονάδες πέρσι έπεσε στις 1.171 φέτος (-45%).
Σε μηνιαία βάση τώρα, η εικόνα εμφανίζεται διαφορετική μεταξύ των δυο μοντέλων. Το WRX πούλησε το Μάιο 2.771 κομμάτια φέτος, από 1.673 πέρσι – μια μείωση της τάξης του 39,6%, δηλαδή πολύ κοντά στο μέσο όρο του διαστήματος Ιανουαρίου-Μαΐου. Το BRZ, όμως, φαίνεται πως πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο όσο περνάει ο χρόνος, καθώς ο φετινός Μάιος έκλεισε στο -64,4% συγκριτικά με τον περσινό (227 μονάδες από 638).
Εκ διαμέτρου αντίθετη η εμπορική παρουσία των SUV με σήμα τις Πλειάδες, καθώς το Forester είδε τα ποσοστά του να αυξάνονται κατά 45% το Μάιο (15.345 πωλήσεις φέτος, 10.582 πέρσι) και κατά 61,4% στο πεντάμηνο (81.741 φέτος, 50.641 πέρσι), το Crosstrek κατά 32,3% το Μάιο (13 836 φέτος, 10.456 πέρσι) και 3,3% στο πεντάμηνο (64.368 φέτος, 62.328 πέρσι), ενώ το ηλεκτρικό Solterra έσπασε τα κοντέρ με +73% στο πεντάμηνο (4.149 μονάδες φέτος, 2.398 πέρσι) και ένα εκπληκτικό +254,6% για το μήνα Μάιο (1.546 φέτος, 436 πέρσι).