Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer

Η Subaru ακολουθώντας πιστά τη διαφορετική φιλοσοφία που τη χαρακτηρίζει ως μάρκα και θέλοντας να διευρύνει το «ταγμένο» αγοραστικό κοινό της, παρουσίασε το νέο Subaru Crosstrek. Φιλοδοξεί να αποτελέσει μια ξεχωριστή παρουσία στην κορεσμένη αγορά των SUV. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στη χώρα μας για να διαπιστώσουμε τη συμπεριφορά του στους δρόμους της πόλης, στο ταξίδι αλλά και σε μια σύντομη, αλλά περιεκτική χωμάτινη διαδρομή. Έτσι, «πεταχτήκαμε» μέχρι την πανέμορφη Νεμέα, όπου συνδυάσαμε κομμάτια εθνικής οδού, «στριφτερό» επαρχιακό δίκτυο και χωματόδρομο, ανάμεσα σε αμπέλια και πανέμορφα τοπία. Το νέο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας αντικαθιστά το XV, που ήταν και το best-seller της μάρκας.

Δυναμική εμφάνιση που προδιαθέτει για περιπέτεια

Εμφανισιακά, οι σχεδιαστικές γραμμές δεν διαφέρουν πολύ από τον προκάτοχο του. Οι αλλαγές με το απερχόμενο XV εστιάζονται στους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά του αμαξώματος, τους νέους αεραγωγούς στο πλάι και πίσω, τις ανασχεδιασμένες χειρολαβές στις πόρτες, την πιο έντονη μάσκα και τα χαρακτηριστικά πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα «μπούμερανγκ» και τα στενά φώτα εμπρός. Νέο σχεδιασμό έχουν και οι ζάντες ελαφρού κράματος των 17 και 18 ιντσών. Τα νέα αυτά στοιχεία τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του ιαπωνικού Crossover και σε συνδυασμό με το γενικά «αιχμηρό» σχήμα, παραπέμπουν σε όχημα ικανό να κινείται άνετα σε κακοτράχαλα μέρη. Κάτι, που στην πραγματικότητα το καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία, -χάρη στο μεγάλο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 220 χλστ.- και την εξαιρετική ανάρτηση που αποσβένει τα πάντα.

Από πλευράς διαστάσεων, αυτές παραμένουν σχεδόν απαράλλαχτες με το XV. Έχασε 5 χλστ. με το συνολικό μήκος αμαξώματος να ανέρχεται στα 4.480 χλστ., αλλά τα κέρδισε πίσω (5 χλστ.) στο μεταξόνιο που είναι 2.670 χλστ. Το ύψος μειώθηκε κατά 10 χλστ. (1.605 χλστ.) ενώ το πλάτος παρέμεινε το ίδιο, στα 1.800 χλστ. Ίδιος παρέμεινε και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 328 λίτρα, κάτι που δεν προσμετρά στα προσόντα του Crosstrek, κυρίως λόγω της τετρακίνησης και του όγκου των μπαταριών για το υβριδικό σύστημα, που φιλοξενούνται κάτω από το χώρο φόρτωσης.

Εκσυγχρονισμένο και αναβαθμισμένο εσωτερικό

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, συναντάμε υλικά και ποιότητα συναρμογής υψηλών προδιαγραφών, καθώς οι Ιάπωνες προσπάθησαν (και το πέτυχαν), να αναβαθμίσουν τη συνολική εικόνα. Η ευρυχωρία για οδηγό/συνοδηγό και πίσω επιβάτες είναι μελετημένη με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή άνεση. Έως πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν άνετα, ενώ ειδικά οι πίσω δεν θα στριμωχτούν, αφού ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια είναι άκρως επαρκής ακόμα και για τους πιο ψηλούς. Ειδική μελέτη έχει γίνει στα νέα εμπρός καθίσματα που έχουν βελτιωθεί σημαντικά στον τομέα της άνεσης και της σωστής στήριξης του σώματος, ελαχιστοποιώντας τις κινήσεις του κεφαλιού από τους κραδασμούς του οδοστρώματος. Σε αυτό συμβάλει η ενισχυμένη ηχομονωτική επικάλυψη στο πάτωμα, και η ανασχεδιασμένη ανάρτηση.

Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει μια νέα οθόνη 11,6 ιντσών (με ελαφρώς ξεπερασμένα γραφικά) σε κάθετη διάταξη, όπου ο οδηγός έχει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες στη διάθεση του όπως Apple CarPlay και Android Auto που μπορούν τώρα να χρησιμοποιηθούν χωρίς τη χρήση καλωδίου στο τηλέφωνο. Η βελτιωμένη λειτουργία αναγνώρισης φωνής επιτρέπει τον εύκολο έλεγχο των επιμέρους ρυθμίσεων. Επίσης διαθέτει κάτι πολύ σημαντικό για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ένας κωδικός κλειδώματος PIN εμποδίζει τρίτα άτομα να χειριστούν τις λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης, του εξοπλισμού ήχου ή των ρυθμίσεων του οχήματος όπως π.χ. κατά τη χρήση του οχήματος από παρκαδόρο. Ο πίνακας οργάνων επιμένει να είναι αναλογικός σε στροφόμετρο και ταχύμετρο σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις, ωστόσο η εργονομία είναι πολύ καλή ως προς τους διάφορους περιμετρικούς διακόπτες.

Γνώριμη συνταγή με προσθήκη υβριδικού συστήματος

Όταν μιλάμε για Subaru το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι η μόνιμη τετρακίνηση και ο κινητήρας διάταξης boxer. Στοιχεία που ανήκουν παραδοσιακά στο DNA της μάρκας. Στην περίπτωση του Crosstrek ισχύουν και τα δυο με την προσθήκη ενός βοηθητικού ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος 48V, που προσθέτει 16,7 ίππους και 66 Nm ροπής. Το σύστημα δημιουργεί μόνο του την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία, από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, χωρίς την ανάγκη εξωτερικής φόρτισης. Ο e-boxer ατμοσφαιρικός 2λιτρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού, αποδίδει 136 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 182 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Στο κομμάτι της μετάδοσης, αυτή επιτυγχάνεται με τη συμμετοχή ενός αυτόματου κιβωτίου τύπου CVT με την ονομασία Lineatronic και φυσικά μέσω της συμμετρικής μόνιμης τετρακίνησης All-Wheel Drive, σήμα κατατεθέν της Subaru, συνδυασμένη με το εξελιγμένο X-Mode. Το τελευταίο μπορεί να ενεργοποιηθεί κατά την οπισθοπορεία βοηθώντας τον οδηγό να αποφύγει δύσκολες καταστάσεις. H κατανομή ισχύος πλέον από 50/50 που ήταν πριν, γίνεται σε αναλογία 60/40 ανάμεσα στον εμπρός άξονα. Όπως στην προηγούμενη γενιά το κλείδωμα του διαφορικού λειτουργεί μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα, και απενεργοποιείται αυτόματα πάνω από αυτήν.

Άνετο στον αυτοκινητόδρομο, το ίδιο και στο χώμα

Στον αυτοκινητόδρομο, η αίσθηση που σου δίνει το νέο Subaru Crosstrek είναι πολύ ανάλαφρη, με την ποιότητα κύλισης να είναι σε υψηλά επίπεδα. Τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω, σε συνδυασμό με την πολύ καλή σε ρύθμιση και απόσβεση ανάρτηση, προσφέρουν ένα πολύ άνετο ταξίδι. Η ισχύς του e-boxer μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα δεν ξυπνάει μεν αγωνιστική διάθεση, όμως είναι επαρκής. Το 0-100 έρχεται σε 10,8 δλ. βάση των στοιχείων που δίνει ο κατασκευαστής, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 198 χλμ./ώρα. Στο επαρχιακό δίκτυο και γενικά σε στροφές, ειδικά ανηφορικές, το κάτι παραπάνω από δύναμη θα ήταν καλοδεχούμενο, όμως ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι άλλος. Στο παρατεταμένο πάτημα του γκαζιού και μόνο, ο θόρυβος είναι αισθητός στην καμπίνα των επιβατών. Το ακριβές και ελαφρύ τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική κρεμαγιέρα διπλού πηνίου. Η αίσθηση διεύθυνσης είναι άμεση, χωρίς καθυστέρηση απόκρισης. Το άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, προσφέρουν πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και σε «γλυστερά» κομμάτια. Στη σύντομη επαφή που είχαμε με το χώμα για μόλις 5 χλμ., οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν εξαιρετικές. Ακόμα και σε «σφιχτή» λάσπη η συμπεριφορά του νέου Crosstrek είναι υποδειγματική. Η αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει, έχοντας ενεργοποιημένο και το αντίστοιχο πρόγραμμα στο X-Mode, είναι κορυφαία. Η ανάρτηση χωνεύει πραγματικά κάθε ανωμαλία, χωρίς να «περνάει» κανένας κραδασμός στην καμπίνα.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι, Style, Style Xtra και Premium οι οποίες κοστίζουν 41.945 ευρώ, 43.945 ευρώ και 45.970 ευρώ αντίστοιχα, με 9 χρωματικούς συνδυασμούς ως προς το αμάξωμα. Το επιπλέον «όπλο» της εταιρίας έναντι του ανταγωνισμού είναι η εγγύηση 8 χρόνων με απεριόριστα χιλιόμετρα.

Get it on Google Play Download on the App Store