Να τρελάνει κόσμο και κιτάπια ρεκόρ έβαλε σκοπό ο John Hennessey, παρουσιάζοντας ένα χειροκίνητο «κολαστήριο» 1.842 ίππων! Ο λόγος για το νέο Venom F5-M, που αυτομάτως -και με χαώδη διαφορά από το δεύτερο- γίνεται το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής με μηχανική μετάδοση, όλων των εποχών.
Οι Αμερικανοί εκπλήρωσαν τις επιθυμίες αρκετών πελατών τους, που ζητούσαν πεντάλ συμπλέκτη και λεβιέ ταχυτήτων για το «Δηλητήριο». Κανονικά η μετάδοση είναι καθήκον ενός 7τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου, αλλά το «ρεύμα» στα hypercars πλέον είναι το χειροκίνητο. Μια niche επιλογή, η οποία ταυτόχρονα κεφαλαιοποιείται σε δημοπρασίες και αγοραπωλησίες, μέσω των πολύ υψηλότερων τιμών σε σχέση με τα αυτόματα. Από τη στιγμή, λοιπόν, που ο οικονομικά επιφανής κόσμος ζητάει «χεράτη» μετάδοση και προτίθεται να δώσει εκατομμύρια για αυτήν, τρελοί είναι στη Hennessey να πουν «δεν το φτιάχνουμε»;
Εύκολο δεν ήταν, κάθε άλλο. Η κατασκευή μηχανικής μετάδοσης που να αντέχει τα τεράστια ποσά ροπής του Venom, είναι περίπλοκη υπόθεση ακόμα και για τους μάστορες του John Hennessey – συν, φυσικά, ότι όπως σε κάθε χειροκίνητο, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να «κάψει» τα πάντα ο οδηγός, με μια λάθος αλλαγή. Οι μηχανικοί της αμερικανικής εταιρίας από τη μεριά τους πάντως, έχουν κάνει τα πάντα για να διασφαλίσουν πως οι 1.842 ίπποι και τα 1.618 Nm του 6.6 V8 twinturbo θα διοχετεύονται αξιόπιστα στους πίσω τροχούς, μέσω του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Φυσικότατα, τα ανωτέρω νούμερα συνιστούν ιστορικά υψηλά ρεκόρ για μηχανική μετάδοση στην ιστορία της αυτοκίνησης, για τετράτροχο παραγωγής. Και αγωνιστικά να βάλουμε στην εξίσωση βασικά, πολύ δύσκολα να βρούμε ισχυρότερο χειροκίνητο από το Venom F5-M.
Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά λογικά θα είναι μια ιδέα πιο αργό σε όλες τις μετρήσεις από το αυτόματο. Τα ελαστικά Michelin Pilot Cup Sport 2, διαστάσεων (265/35/19 μπροστά-345/50/20 πίσω) είναι κοινά, ενώ το βάρος ενδέχεται να είναι χαμηλότερο των 1.360 κιλών του αυτόματου. Λόγω των μεγαλύτερων διαστημάτων αλλαγής σχέσεων, όμως, οι επιδόσεις πιθανότατα να είναι κατά τι χειρότερες. Θυμίζουμε πως το αυτόματο Venom F5 επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε λιγότερο από 3 δλ., στα πρώτα 200 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δλ., στα 300 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και το 0-400 χλμ./ώρα σε 15,5 δλ., ξεπερνώντας – αν όλα πάνε βάσει προσδοκιών- το φράγμα των 500 χλμ./ώρα.
Μια δωδεκάδα Venom F5-M θα κατασκευαστούν, με τιμή εκκίνησης τα 2,65 εκατ. δολάρια (2,39 εκατ. ευρώ).