Σε μια εποχή που χάνεις το μέτρημα από τις ταχύτητες και τους συμπλέκτες στα αυτόματα κιβώτια, υπάρχουν ελάχιστοι ρομαντικοί να κρατούν το λάβαρο του χειροκίνητου. Ο πιο εκφραστικός όλων ενδεχομένως να είναι η Aston Martin, που επιλέγει τη μηχανική μετάδοση για τις ισχυρότερες και πιο exclusive δημιουργίες της.
Κι αν η Valiant προέκυψε έπειτα από απαίτηση του Fernando Alonso, το αυτοκίνητο στο οποίο βασίζεται αποτελεί «φάρο» για το πεντάλ του συμπλέκτη και την κινητικότητα του δεξιού (ή αριστερού, στα δεξιοτίμονα) χεριού. Η Valour πατάει με τη σειρά της στη V12 Vantage και αποτίνει σχεδιαστικό φόρο τιμής σε μια άλλη Vantage: τη V8 από τις δεκατίες του 70 και 80 (1977-1989 στην παραγωγή), που είδαμε και στην ταινία «Ο κατάσκοπος που με αγάπησε», με τον Τίμοθι Ντάλτον στο ρόλο του Τζέιμς Μποντ.
Η εμφάνιση παραπέμπει στο κλασικό κουπέ, με το φούσκωμα στο καπό και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός να κυριαρχούν, ενώ πίσω τα μικρά οριζόντια LED και το ανασήκωμα της ουράς μας ταξιδεύει στις αρχές των 80’s και τα «οπίσθια» της V8 Vantage. To αμάξωμα είναι βαμμένο στο παραδοσιακό Pentland Green χρώμα και αποτελείται από ανθρακονήματα, ενώ οι αεροδυναμικές επιταγές καλύπτονται με το splitter εμπρός, τα side ports και το διαχύτη πίσω. Οι πανέμορφες ζάντες των 21 ιντσών περιβάλλονται από ελαστικά Michelin Pilot Sport S 5, ειδικά εξελιγμένα για τη Valour, και κρύβουν κεραμικούς δίσκους 410 χλστ. εμπρός και 360 χλστ. πίσω. Σύμφωνα με τους Άγγλους, η νέα τους δημιουργία μπορεί να μην έχει εξόφθαλμα αεροδυναμικά βοηθήματα (λέγε με «απλώστρα»), αλλά μπορεί να παράγει ποσά κάθετης δύναμης που συναγωνίζονται τα κορυφαία supercars. Αριθμούς για το downforce, ωστόσο, δεν ανακοινώνουν.
To εσωτερικό είναι κατά βάση ίδιο με της V12 Vantage, αλλά διαφοροποιούμενο από εκείνο στην κεντρική κονσόλα και το σχεδιασμό των αεραγωγών. Φυσικά, το μάτι μπορεί και να μη δει καν αυτά τα δύο, καθότι μαγεμένα απασχολημένο από τον αισθαντικό επιλογέα του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου! Η λαβή αποτελείται από γυαλισμένο ξύλο και το υπόλοιπο σκέλος από βουρτσισμένο αλουμίνιο, ενώ μπροστά τους δεσπόζει το start-button του κινητήρα. Οι λεπτομέρειες της καμπίνας περιλαμβάνουν επίσης ανθρακονημάτινα πάνελ εσωτερικά των θυρών, αλλά και μάλλινες επενδύσεις («Woollen Tweed» τις λέει η Aston Martin) στα μπάκετ καθίσματα που εμπνέονται από τις αντίστοιχες της DBR1, νικήτριας στο Le Mans του 1959. Από το ίδιο αυτοκίνητο εμπνέεται και ο πρωταγωνιστής, τουτέστιν ο ξύλινος επιλογέας για το 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Επιπέδου σημερινού Le Mans είναι η καρδιά της Valour, που χτυπάει μέσα από δώδεκα κυλίνδρους και δυο τούρμπο. Ο 5.2 V12 twinturbo κερδίζει 15 άλογα σε σχέση με το μηχανοστάσιο της Vantage, φτάνοντας συνολικά τους 715 ίππους (753 Nm η ροπή και στις δύο Aston). Στοιχεία επιδόσεων δεν ανακοινώνονται, οπότε παίρνουμε για οδηγό τα 3,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 322 χλμ./ώρα της V12 Vantage, αν και ενδεχομένως η Valour να είναι κατά τι αργότερη σε επιτάχυνση λόγω κιβωτίου (8άρι αυτόματο η Vantage). To μόνο σίγουρο πάντως, είναι πως μιλάμε για πολύ ακριβό αυτοκίνητο.
Η Valour πέρα από ωδή στη μηχανική μετάδοση και τους V12, «κουβαλάει» και τους εορτασμούς για τα 110 χρόνια της φίρμας από το Gaydon. Ως εκ τούτου θα παραχθεί σε ισάριθμα αντίτυπα, με αρχική τιμή προ φόρων 830.000 λιρών (972.448 ευρώ) έκαστο!