Η VW παρουσίασε την κορυφαία και πιο hardcore εκδοχή του Golf GTI, πάντα με το όνομα Clubsport και πάντα με τον ίδιο στόχο: να βγάλει το Honda Civic Type R από τη βολή του, τουτέστιν το ρετιρέ της κατηγορίας.
Το νέο Clubsport μπορεί να μην έχει τα έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα του Type R, αλλά τα στοιχεία που το ξεχωρίζουν από το απλό Golf GTI δεν κρύβονται. Διαφορετικός και πιο επιθετικός προφυλακτήρας μπροστά (δίχως LED ημέρας, σε αντίθεση με το απλό GTI), νέες 19άρες ζάντες (προαιρετικά σφυρήλατες που ζυγίζουν 7,7 κιλά λιγότερα η καθεμία), εντονότερες ποδιές, μεγαλύτερος διαχύτης πίσω και δυο χορταστικές «μπούκες» για την εξάτμιση (της Akrapovich, στο έξτρα πακέτο Race), δίνουν το στίγμα στο σκληροπυρηνικό Golf GTI.
Στο εσωτερικό οι διαφορές δεν είναι τόσο εκτενείς, αλλά και πάλι σου δίνουν να καταλάβεις ότι βρίσκεσαι σε αναβαθμισμένο GTI. Οι κόκκινες ραφές-πινελιές-ambient φωτισμός, τα περισσότερα φιλέτα αλουμινίου, τα νέα γραφικά σε οθόνη αφής-infotainment και το ύφασμα ArtVelours στα μπάκετ της Recaro και τις πόρτες, κάνουν τη διαφορά σε σχέση με το απλό GTI. Τη μεγαλύτερη, βέβαια, την κάνει ο κινητήρας και το σετάρισμα.
Το Clubsport κινείται από 300 άλογα και 400 Nm, την ώρα που το GTI από 265 ίππους και 370 Nm. Η τόνωση αυτή στον 2.0 TSI, μαζί με το αναθεωρημένο launch control και τις ακόμα ταχύτερες αλλαγές στο 7άρι DSG, κατεβάζουν το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα στα 5,6 δλ. (από 5,9) δλ. Η τελική συνεχίζει να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, αλλά με το πακέτο Race προσφέρεται ελευθερία ως τα 267 χλμ./ώρα – κάτι που το καθιστά ως το ταχύτερο μπροστοκίνητο Golf παραγωγής, στα 50 χρόνια πορείας του! Οι Γερμανοί δεν αναφέρουν λεπτομέρειες για το στήσιμο της ανάρτησης, πέρα από ότι και εδώ τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι έξτρα. Στάνταρ, αντίθετα, είναι το νέο πρόγραμμα λειτουργίας Special, που ρυθμίζει το αυτοκίνητο σαν να είναι έτοιμο για γύρους στο Nurburgring (από όπου και οι συναρπαστικές φωτογραφίες, αλλά και το video).