Το Dacia Duster κάνει χαβαλέ στο Toyota Land Cruiser (+video)

Dacia Duster και Toyota Land Cruiser λίγη σχέση έχουν μεταξύ τους, παρότι εκ πρώτης όψεως έχουμε να κάνουμε με δυο εκ των πιο σκληροτράχηλων SUV της αγοράς. Το χάσμα στην τιμή (από 19.950 ευρώ το Duster, από 116.670 ευρώ το Land Cruiser στη χώρα μας) και το μέγεθος (όχι όσο της τιμής, αλλά 4.343 χλστ. το Dacia και 4.925 χλστ. το Toyota), χωρίζει τα δυο μοντέλα ευδιάκριτα. Εκεί που συνδέονται, ωστόσο, είναι εκτός δρόμου. Κι όχι μόνο συνδέονται, αλλά συγκρίνονται και βγαίνει νικητής το αουτσάιντερ!

Το carwow πήγε στα κατσάβραχα και τους λάκκους τα δυο εκ διαμέτρου αντίθετα -από τιμολογιακής και εμπορικής άποψης- μοντέλα, προκειμένου να διαπιστώσει ποιο είναι καλύτερο στο off roading. Μια πρώτη ανάγνωση στα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν αφήνει περιθώριο για το ποιο είναι το ακλόνητο φαβορί: αερανάρτηση, μπλοκέ διαφορικά, 2.8λτ. ντίζελ 205 ίππων και 500 Nm, σύστημα τετρακίνησης με πλειάδα προγραμμάτων λειτουργίας και διάφορες εκτός δρόμου αναβαθμίσεις, κάνουν σαφή τη θέση του Land Cruiser.

Δίπλα σε όλα αυτά, το Duster έχει να αντιτάξει τον κλασικό 1.200άρη TCe των 130 ίππων και 230 Nm, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και ένα κλείδωμα 50-50 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα για την κατανομή της ροπής. Φαινομενικά χαμένο από χέρι, συνυπολογίζοντας την χαώδη διαφορά στην τιμή – μέχρι να μπει στην εξίσωση το βάρος. Το γαλλορουμανικό SUV είναι σχεδόν 1 τόνο ελαφρύτερο του ιαπωνικού (1.390 κιλά αντί 2.355), ενώ έχει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (217 χλστ. αντί 205), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ευελιξία και τη διαχείριση off road καταστάσεων.

Τα δυο αυτοκίνητα αναμετρήθηκαν σε αρκετές δοκιμασίες, με το Dacia να ρίχνει σχεδόν 2,0 δλ. στο Land Cruiser στο -τρόπον τινά- γρήγορο σκέλος των test και να χάνει με διαφορά μόνο στην κατάβαση από το Toyota. Αποτέλεσμα εκπληκτικό, δεδομένων των τεράστιων αποκλίσεων μεταξύ τους σε χαρακτηριστικά και κοστολόγηση.

Get it on Google Play Download on the App Store